Automatyzuj, personalizuj, sprzedawaj więcej

Automatyzuj, personalizuj, sprzedawaj więcej
Dzięki automatyzacji marketingu oszczędzamy czas, możemy personalizować treści wysyłane do klientów oraz mamy możliwość wykonywania działań, takich jak rekomendacje produktowe, które bez pomocy technologii nie byłyby możliwe. W efekcie zwiększamy sprzedaż w sklepie i zarabiamy więcej.
O autorze
3 min czytania 2017-05-22

Po co automatyzować marketing w sklepie internetowym?

Automatyzacja marketingu naprawdę się opłaca. Systemy typu marketing automation oferują szereg narzędzi, które pozwalają skutecznie angażować użytkowników, związywać ich z marką i w efekcie zwiększać sprzedaż w e-sklepach. Osiągają to za pomocą spersonalizowanej komunikacji z klientami, a ta jest znacznie bardziej skuteczna.

Personalizowany może być nawet zwykły newsletter wysyłany do całej bazy mailingowej. Możemy dodać do niego dynamiczne elementy, które automatycznie uzupełniają się, np. o produkty ostatnio przeglądane przez danego klienta albo kierując przekaz do konkretnej grupy. Możemy stworzyć newsletter z ofertą dotyczącą konkretnej kategorii produktów dostępnych w naszym sklepie i wysłać go tylko do tych klientów, którzy w przeszłości byli zainteresowani daną kategorią.


Dynamiczne elementy w newsletterze, które automatycznie uzupełniają się o odpowiednie produkty, pozwalają spersonalizować treść wiadomości.

Aby móc jednak w pełni wykorzystać możliwości marketing automation, musimy posiadać wiedzę na temat naszych klientów. Systemy typu eCRM zbierają dane na temat użytkowników, każdej ich aktywności w sklepie, tego, jakie produkty dodają do koszyka, a jakie przeglądają. Następnie tę wiedzę możemy wykorzystywać w marketingu. Dane na temat klientów oraz ich zachowania w e-sklepie pozwalają też na używanie scenariuszy behawioralnych.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Czym są scenariusze behawioralne i czy są skuteczne?

Scenariusze behawioralne opierają się na konkretnym zachowaniu użytkownika. Oznacza to, że wiadomość zostanie wysłana automatycznie wtedy, gdy klient wykona ustalone działanie, np. gdy dokona zakupu lub porzuci produkty, które dodał wcześniej do koszyka. Dzięki temu możemy w czasie rzeczywistym reagować na zachowania użytkowników. Ponadto zadowoleni są również klienci, którzy zamiast seryjnej korespondencji otrzymują wiadomość, która odnosi się bezpośrednio do nich. Stąd bierze się ich niezwykła skuteczność.


Personalizowane wiadomości z rekomendacjami produktów skutecznie zwiększają sprzedaż, gdyż precyzyjnie trafiają w potrzeby klientów.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Skąd system wie jakie produkty zarekomendować klientowi?

Tego, jakie produkty mogą zainteresować klienta, system musi “nauczyć się” sam, a wiedzę na ten temat czerpie z zamówień dokonanych przez innych klientów. Jeśli więc poprzedni klienci w parze ze smartfonem kupowali odpowiednie do niego akcesoria, to takie same akcesoria system zarekomenduje innym osobom, które również kupiły smartfona.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Reaguj na zachowania klienta w czasie rzeczywistym

Jedną z największych zalet korzystania z systemów typu eCRM jest możliwość reagowania na zachowanie klienta w czasie rzeczywistym, np. wtedy, gdy porzuci koszyk. Każdy sklep, bez względu na wielkość i branżę, w jakiej działa, boryka się z problemem porzuconych koszyków. Systemy marketing automation oferują rozwiązanie tego problemu. Dzięki gotowym scenariuszom, gdy klient porzuci produkty w koszyku, automatycznie otrzyma spersonalizowaną wiadomość zachęcającą do dokończenia zakupów. Może być to zwykłe przypomnienie, ale również propozycja darmowej dostawy albo zniżki na zakupy. Dzięki temu scenariuszowi możesz odzyskać nawet 30% porzuconych koszyków.


Wiadomości wysyłane w ramach scenariusza “ratowanie koszyków” wysyłane są automatycznie, gdy klient opuści sklep i pozwalają uratować nawet 30% porzuconych koszyków.

Przywracanie klientów

Pozyskanie nowego klienta kosztuje średnio 6 razy więcej niż utrzymanie obecnego. Dlatego tak ważne jest, aby przypominać o sobie klientom. Możesz to robić za pomocą scenariuszy przywracania klientów. Projektując taki scenariusz, ustalasz ile dni po ostatniej wizycie w sklepie klient otrzyma Twoją wiadomość, a w jej treści zachęcasz go do odwiedzenia sklepu ponownie. W takiej wiadomości warto umieścić np. ostatnio przeglądane produkty.

Programy lojalnościowe, jako sposoby na związywanie klientów z marką

Programy lojalnościowe to naprawdę dobry sposób na przywracanie klientów. System eCRM automatycznie podlicza kwotę, jaką w sumie wydał w sklepie każdy klient. Do ciebie należy ustalenie progu, jaki klient musi przekroczyć, aby dostać voucher lub kod zniżkowy na kolejne zakupy. Gdy klient będzie się do tej kwoty zbliżał, otrzyma automatyczną wiadomość z przykładową treścią: “Jeśli dokonasz zakupu za minimum 200 zł, otrzymasz voucher o wartości 100zł na kolejne zakupy”.


Za pomocą programów lojalnościowych możesz zachęcić klientów do kolejnych zakupów.

Właściciele e-sklepów obawiają się, że rozdawanie dużej ilości rabatów nie jest dobrym pomysłem, gdyż może spowodować, że klienci nie będą chcieli już wrócić do sklepu, aby kupować po regularnej cenie. Jednak w programach lojalnościowych nie rozdajemy rabatów za darmo, ale zachęcamy klienta do kolejnego zakupu. Zyskujemy zarówno my, jak i nasz klient. Klient jest więc zadowolony, bo otrzymał zniżkę, my zyskujemy kolejny zakup oraz duże prawdopodobieństwo, że klient wróci do sklepu jeszcze wiele razy.

Wyjdź naprzeciw potrzebom klienta

Systemy eCRM i marketing automation to już standard, a nie wykorzystując ich, zwyczajnie tracisz. Klienci otwarcie mówią o tym, że wolą spersonalizowaną komunikację, czego dowodzą również statystyki skuteczności scenariuszy marketing automation. Dzięki systemom takim jak edrone możesz odpowiedzieć na ich potrzeby i w efekcie znacznie zwiększać sprzedaż w swoim e-sklepie. Nie ma więc na co czekać! Automatyzuj marketing, wysyłaj personalizowane treści i zarabiaj więcej.