Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

UEKatGuide, czyli dziekanat w kieszeni

Plany zajęć, informacje kontaktowe wykładowców i ogłoszenia z dziekanatów - to i wiele więcej w zaledwie kilka sekund. Wraz z początkiem nowego roku akademickiego Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach zaprezentował oficjalną aplikację mobilną dedykowaną studentom i kandydatom.
O autorze
2 min czytania 2017-10-10

Już w pierwszym tygodniu od premiery aplikację UEKatGuide pobrano ponad 1300 razy.

Jak podaje uczelnia, ponad 30% odwiedzających stronę www.ue.katowice.pl korzysta z urządzeń mobilnych. To właśnie z myślą o nich uniwersytet stworzył darmową aplikację, dzięki której szybko i wygodnie można sprawdzić najważniejsze informacje dotyczące studiowania, ustawić powiadomienia o zbliżających się zajęciach czy znaleźć dane kontaktowe do wykładowców.

Dodatkowo dla studentów pierwszych lat i kandydatów na studia uczelnia przygotowała szereg udogodnień pozwalających odnaleźć się nie tylko na terenie kampusu, ale również w mieście. Mapa kampusu z oznaczeniem budynków i parkingów, przewodnik po Śląsku czy dojazd do Katowic to tylko kilka pozycji z listy.

Aplikacja dla użytkowników Androida dostępna jest w Sklepie Google Play w aż trzech wersjach językowych: polskim, angielskim i rosyjskim. Dla użytkowników korzystających z systemu iOS aplikacja będzie dostępna już w przyszłym miesiącu.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Najnowsze rozwiązanie w postaci UEKatGuide pozwala użytkownikom na udogodnienia dostępne w najpopularniejszych aplikacjach – m.in. dodawanie informacji do kalendarza, personalizacja głównego panelu informacyjnego, czy otrzymywanie interesujących powiadomień typu „push”.

Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach stale rozwija się w obszarze nowych mediów. – „Dowodem na to jest responsywny, czyli dostosowany do różnych urządzeń – w tym mobilnych – serwis uczelni. Jest on także przyjazny dla osób niepełnosprawnych.” – mówi Edyta Lachowicz-Santos, dyrektor Biura Komunikacji Marketingowej uczelni. – „Nasze działania to odpowiedź na postęp technologiczny i wyłaniające się trendy” – dodaje.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

UEKatGuide to nie pierwsza aplikacja mobilna uniwersytetu. Pod koniec 2014 r. powstała pierwsza aplikacja, która w każdej chwili i dowolnym miejscu zapewniała dostęp do aktualnych informacji i wydarzeń na uczelni. W lutym 2016 r. UE Katowice oddał z kolei do użytku Platformę „Ambasadorzy Zagraniczni”, która ma także swój odpowiednik w postaci aplikacji mobilnej „Alumni UEKatowice”. Dzięki niej przyszli studenci z zagranicy – i nie tylko – mogą porozmawiać we własnym języku o uczelni, życiu studenckim, a także o studiowaniu na Śląsku. Pomagają im w tym ambasadorzy – absolwenci uniwersytetu z całego świata, których w łatwy sposób można odnaleźć na mapie i bezpośrednio się z nimi skontaktować.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

O poważnym podejściu do nowoczesnej komunikacji z kandydatami, studentami, absolwentami i pracownikami uczelni świadczy również aktywna obecność UE Katowice w wielu mediach społecznościowych, gdzie uczelnia zyskuje coraz więcej fanów. W marcu tego roku uniwersytet wystartował także z komunikacją na Snapchacie, tworząc Helę – bitmoji, za pomocą którego uczelnia prowadzi narrację publikowanych postów. Warto też nadmienić, że we wrześniu 2015 r., jako pierwsza uczelnia w kraju, przygotowała dla użytkowników Snapchata specjalny geofiltr.

Insta Story i Snapy UE Katowice codziennie obserwuje blisko 2000 odbiorców. Zasięg postów na Facebooku sięga natomiast kilkunastu tysięcy. W roku akademickim 2016/2017 liczba fanów w poszczególnych mediach społecznościowych prowadzonych przez UE Katowice wzrosła (r/r) odpowiednio na: Facebooku PL (o 8%), Facebooku EN (o 4%), Twitterze (o 22%), YouTubie (o 14%), VKontakte (o 1%), Instagramie (o 75%).

Poprzez swoje działania Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach aspiruje do bycia w obszarze nowych mediów numerem jeden na Śląsku i w Polsce.

Co istotne, uczelnia docenia i korzysta z potencjału swoich studentów. Zarówno platformę „Ambasadorzy Zagraniczni”, jak i najnowszą aplikację – UEKatGuide stworzyli studenci informatyki na Wydziale Informatyki i Komunikacji Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach.