Instagram w PR, czyli jak zdjęcie może budować wizerunek marki

Instagram w PR, czyli jak zdjęcie może budować wizerunek marki

Mówi się, że obraz jest wart więcej niż tysiąc słów. Sprawdza się to także w przypadku Social Media. Obraz zwiększa wiarygodność komunikatu, przyciąga uwagę. Jaki jest najprostszy sposób na jego utworzenie? Jedno kliknięcie w telefonie komórkowym. I już można dzielić się zdjęciem z milionami osób.

Przesyłanie zdjęć za pomocą telefonu komórkowego na różne platformy społecznościowe stało się jednym z najbardziej popularnych trendów wpisujących się w Social Media. Rośnie popularność aplikacji, które te działania znacznie ułatwiają. Kryjący się pod enigmatyczną nazwą Instagram, rześkim krokiem wszedł na salony PR i marketingu, a jego popularność zwiększa się każdego dnia. Zaledwie w ciągu ostatnich dwóch lat zainstalowało go prawie 30 milionów ludzi, a liczba przesłanych zdjęć liczy 500 milionów. W kwietniu 2012 r. aplikacja została wykupiona przez Facebook. To kolejny dowód na to, że boom na photo sharing wydaje się być tak naprawdę jeszcze przed nami. Wielką zaletą narzędzia jest fakt, że jest to zarówno aplikacja mobilna i platforma społecznościowa, dzięki której można dzielić się swoim zdjęciem z kimkolwiek, skądkolwiek i kiedykolwiek się chce. Wystarczy posiadać smartfona i docenić potencjał obrazu w działaniach PR.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Przyjrzyjmy się więc bliżej Instagramowi. Możliwości techniczne dostępne w ramach aplikacji i funkcjonalności społecznościowe powodują, iż zaczyna być on coraz częściej wykorzystywany przez firmy w celu nadania swoim produktom i usługom nowego charakteru. Artystyczne, ciekawe zdjęcia wzbudzają zainteresowanie potencjalnych klientów i dzięki temu przyczyniają się ostatecznie do osiągnięcia celów biznesowych marki.

Wśród marek, które zdecydowały się wykorzystać Instagram w swojej strategii Social Media jest między innymi firma Chobani, która używa platformy jako wizytówki swoich produktów, a ponadto zamieszcza tam zdjęcia z różnych wydarzeń, w których bierze udział, np. akcji charytatywnej w Afryce, pokazując tym samym, że jest czymś więcej niż tylko firmą produkującą jogurty.

Instagram został też dostrzeżony przez agencje informacyjne. Za przykład może posłużyć ABC World News, która udostępnia za pomocą aplikacji nagrania z wydarzeń takich jak np. rozmowa prezenterki Diane Sawyer z prezydentem Barackiem Obamą, dostępnych na żywo jedynie dla zamkniętego grona odbiorców.

Platforma może służyć również jako sposób kreowania nowego wizerunku firmy, czy też bardzo subtelnego zaznajamiania internautów z wachlarzem usług, które oferuje. Pracownicy firmy Sharpie zamieszczają na przykład na Instagramie zdjęcia, które przedstawiają ciekawe sposoby używania swoich produktów. Z kolei Threadless, firma produkująca koszulki, udostępnia zdjęcia z prywatnych spotkań, na których pracownicy są ubrani w T-shirty własnej marki, co w bezpośredni sposób utożsamia ich ze swoją grupą docelową.

Inne firmy, m.in. General Electric, posługują się aplikacją w celu stworzenia swojej własnej indywidualnej historii. Umieszczają zdjęcia ze wszystkich spotkań biznesowych, spotkań z klientami czy też okazji, na których marka miała możliwość zaistnieć.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij