Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

9 grudnia. Nadchodzi kulminacja internetowych zakupów Polaków

Z danych Allegro wynika, że od kilku lat jeden dzień wyróżnia się znacznie pod względem zainteresowania zakupami w sieci. Tego dnia Polacy robią największe zakupy w internecie, większe niż podczas festiwali zakupowych takich jak Black Week, Black Friday, Cyber Monday czy Allegro Smart! Week.
O autorze
2 min czytania 2019-12-06

Ten dzień przypada zwykle ok. 12-14 dni przez Wigilią Bożego Narodzenia, w poniedziałek, w tygodniu poprzedzającym tydzień świąteczny. W tym roku będzie to 9 grudnia. W poprzednich latach Polacy, właśnie tego dnia na Allegro blisko dwukrotnie większe zakupy niż zazwyczaj – rok temu w dniu szczytu zakupowego na Allegro kupiono rekordową liczbę 2,6 mln przedmiotów, zaś rok wcześniej 2,16 mln. Czy w tym roku padnie kolejny rekord 3 milionów?

Dostawy z zakupami z Allegro, szczególnie w ramach Allegro Smart!, zwykle są dostarczane bardzo szybko: w ciągu 1-2 dni, a podczas ostatniego Black Weeka rekordowe zamówienie z Allegro dotarło do klienta w 5 godzin. Jeśli jednak chcemy kupić coś wcześniej, to tym lepiej: będziemy mieć więcej czasu na obejrzenie rzeczy, a może i dobranie innych prezentów. Na tym między innymi polega korzyść z zakupów w sieci: możemy je robić wygodnie, bez hałasu i tłoku, który dopaść nas może w obleganej galerii handlowej. Nie poddajemy się świątecznej gorączce, a decyzje podejmujemy rozsądnie i z planem. Można dzięki temu wykorzystać w pełni zalety zakupów na Allegro, czyli wybierać spośród ponad 130 milionów ofert w najlepszych cenach i cieszyć się pełnym bezpieczeństwem zakupów.  

Allegro zapytało Polaków wraz z – instytutem badawczym Mobile Institute – jak planują kupować prezenty na tegoroczne Święta Bożego Narodzenia. Z raportu po tym badaniu można dowiedzieć się, że:

  • W 2019 roku na prezenty świąteczne Polacy także wydadzą sporo. Wyższy budżet zadeklarowała połowa badanych. Potwierdza to też deklarowana przez nich wielkość budżetu – 482 zł w porównaniu do 451 zł w 2018 roku. W 2017 roku było to średnio ok. 684 zł. 
  • W tym roku najczęściej Polacy na prezent dadzą bliskim przede wszystkim perfumy (rok temu także na topie zakupów prezentowych), ubrania oraz słodycze, kosmetyki i produkty związane z hobby. Co 7. badany zainwestuje w zakup elektroniki na prezent. Rzadziej damy pieniądze i alkohol. Nieco rzadziej damy też książki.
  • Planujemy dać prezenty przemyślane, unikalne i dopasowane do osoby, którą obdarowujemy.
  • Polacy polubili prezenty składkowe, dzięki czemu obdarowana osoba może otrzymać coś większego i bardziej wartościowego. Na takie prezenty dorzuci się 38% obdarowujących bliskich. Lubimy też personalizowane prezenty. Takie rozważa 42% badanych kupujących prezenty bliskim. Na liście życzeń najczęściej znajdują się: elektronika (zwykle smartfon, smart watch, konsola), markowe perfumy, markowe ubrania i produkty odpowiadające zainteresowaniom, czyli związane z hobby.
  • 62% badanych deklaruje, że lubi prezenty niespodzianki – 38% zdecydowanie woli mieć listę i otrzymać wymieniony na niej produkt. Co 5. badany spisuje listę życzeń (a’la list do św. Mikołaja).
  • Zakupy prezentów na Allegro deklaruje 44% badanych, a 49% już zakupiła na Allegro jakiś prezent.
  • Na Allegro Polacy kupują prezenty ze względu na duży wybór i atrakcyjne ceny.
  • Wśród osób kupujących prezenty na Allegro, 35% zakupi tu prawie wszystkie podarki.
LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj