Bo to jest bardzo dobra rzecz, jak się pomaga – kampania Powiślańskiej Fundacji Społecznej

Nie wszystkie dzieci mają równe szanse. Kryzys związany z epidemią pogłębił nierówności społeczne. Powiślańska Fundacja Społeczna robi wszystko, by zminimalizować skutki koronawirusa wśród rodzin zmarginalizowanych.
O autorze
1 min czytania 2020-05-29

Powiślańska Fundacja Społeczna od ponad 30 lat działa realnie zmieniając życie dzieciaków z trudnych rodzin. Teraz fundacja stajem w obliczu wyzwania zapewnienia im pomocy psychologicznej oraz opieki w nowej rzeczywistości.

Epidemia i izolacja to sytuacja kryzysowa dla całego społeczeństwa. Ale ich konsekwencje najbardziej dotykają najsłabszych – dzieci pochodzące z najbiedniejszych rodzin. W wielu rodzinach nasiliły się problemy. Zmieniające się warunki życia i sytuacja zamknięcia sprzyja przemocy, nadużywaniu alkoholu, zaniedbaniom.

– Cały czas na bieżąco reagujemy na potrzeby naszych dzieciaków. W związku z sytuacją musieliśmy zupełnie przeorganizować pracę fundacji. Po zapewnieniu im artykułów pierwszej potrzeby, takich jak jedzenie czy środki czystości, dostrzegamy ogromną potrzebę wsparcia psychologicznego. Całe szczęście, przez lata pracy z nimi zyskaliśmy ich zaufanie i teraz, w kryzysowej sytuacji, dzielą się z nami swoimi trudnościami – mówi Anna Gierałtowska, prezes Powiślańskiej Fundacji Społecznej, psychoterapeuta.

Po otwarciu świetlic środowiskowych fundację czeka dużo pracy, żeby mali podopieczni mogli wrócić do normalności. Ich wparciem zajmą się psycholodzy, wychowawcy, socjoterapeuci i inni specjaliści. Teraz bardziej niż kiedykolwiek ważna jest każda pomoc.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Powiślańska Fundacja Społeczna oddała głos dzieciakom w filmie, który powstał dzięki wsparciu pro bono  przyjaciół z agencji Plej.

– W tej chwili mamy pod opieką 26 rodzin, w których wychowuje się 64 dzieci. Potrzebują poczucia bezpieczeństwa, specjalistycznej pomocy, wsparcia w nadrobieniu zaległości szkolnych, opieki psychologicznej. Zbieramy pieniądze na zaspokojenie tych potrzeb – mówią przedstawiciele Fundacji. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się