Rusza UX Upgrade – nowa odsłona platformy ze szkoleniami UX od Symetrii. 10% rabatu dla czytelników NowegoMarketingu

Rusza UX Upgrade – nowa odsłona platformy ze szkoleniami UX od Symetrii. 10% rabatu dla czytelników NowegoMarketingu

Wśród pracowników wielu branż rośnie świadomość tego, jak ważne, skuteczne i opłacalne jest projektowanie pozytywnego doświadczenia użytkowników usług i produktów, czyli UX (user experience). Orientowanie działań firmy na pozytywne doświadczenie klientów to już nie tylko moda.

Polskie przedsiębiorstwa coraz częściej dostrzegają w tym szansę na prześcignięcie konkurencji, dlatego budują kompetencje UX wśród swoich pracowników. To, czego się nauczą, może okazać się kluczowe dla przyszłości firmy.

Jedną z odpowiedzi na ten trend jest nowa platforma szkoleniowa UX Upgrade, której oficjalnym partnerem jest NowyMarketing. Ma służyć wszystkim tym, którzy chcą rozwijać kompetencje UX.

– Platforma wzbogaci narzędziownik każdego adepta UX, niezależnie od zajmowanego stanowiska czy doświadczenia w stosowaniu metod UX. Po kilku miesiącach pracy nad programem można mówić o zupełnie nowej odsłonie UX Upgrade: zaczynaliśmy od trzech bazowych kursów, tymczasem teraz udostępniamy ich już siedemnaście, a liczba szkoleń i trenerów ciągle rośnie! – tłumaczy Piotr Chwiedziewicz, marketing manager z firmy Symetria od 20 lat zajmującej się badaniem i projektowaniem doświadczeń użytkownika. Symetria jest członkiem UXalliance, międzynarodowego stowarzyszenia największych firm z branży user experience oraz jedynym w Polsce przedstawicielem Certyfikatu UX-PM.

Od badań przez projektowanie po strategię UX

Na platformie znajdziemy zdalne kursy z czterech obszarów, które łatwo posortować, w zależności od potrzeb i zainteresowań, tak by wybrać najbardziej odpowiednie dla siebie: Elementarz UX (np. Wprowadzenie do zawodu specjalisty UX), Badania (np. Zdalne, moderowane testy użyteczności czy Analityka w UX – czyli jak wykorzystać dane ilościowe w działaniach UX), Projektowanie (m.in. UX chatbotów, czyli jak sprawić, by roboty nie tylko oszczędzały zasoby firmy, ale też dawały zadowolenie klientom) oraz Strategia i warsztaty (np. Wprowadzenie do Design Sprint, czyli techniki szybkiego wypracowania i testowania rozwiązań). Każde szkolenie opisane jest szczegółowym rozkładem tematów w czasie.

Wiele dyscyplin, jeden cel

Kompetencje UX przydają się specjalistom na styku różnych dziedzin: w zarządzaniu biznesem (proces projektowy i produkt), w tworzeniu strategii (w tworzeniu treści i projektowaniu doświadczeń użytkownika), w badaniach (jakościowych i ilościowych) oraz w projektowaniu (grafiki czy interakcji). Mogą to być właściciele produktu, badacze, marketerzy, designerzy serwisów i stratedzy, projektanci UI (user interface). – Byłoby idealnie, gdyby dobry przykład istotności wykorzystywania metod UX był przekazywany z najwyższych szczebli organizacji, by wszyscy pracownicy firmy współpracowali ze świadomością, jaka jest ich rola w tworzeniu pozytywnego UX i jak dobrze ją wypełnić – mówi Wojtek Chojnacki, strategy director w Symetrii oraz trener na platformie UX Upgrade.

Czy muszę wiedzieć wszystko

Trudno oczekiwać, aby osoba wchodząca dopiero w problematykę UX, wiedziała dokładnie, co będzie jej najbardziej potrzebne w pracy. Z drugiej strony… nie musi uczyć się wszystkiego. Najczęściej adresaci takich szkoleń, np. menedżerowie produktów, analitycy, projektanci, mają już pewną wiedzę fachową i chcą ją tylko uzupełnić. Potrzebują UX w specyficznym zakresie, który odpowiada wyzwaniom firmy. Szukają kogoś, kto przekaże im know-how w pewnej wąskiej dziedzinie. Tradycyjne jedno- lub dwudniowe szkolenia wyczerpujące duży temat, wciąż mogą być atrakcyjne, ale nie dla wszystkich. Symetria proponuje więc także szereg szkoleń, które trwają do 5 h.

Odnaleźć się na mapie

Innymi słowy, trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie: jakie stanowisko zajmuję lub chciałbym zajmować wkrótce? Następnie: czy mam do tego wszystkie potrzebne umiejętności? Czego mi brakuje? W zastanowieniu się nad tymi kluczowymi kwestiami pomaga proste narzędzie, którego dostarcza nam UX Upgrade: mapa kompetencji UX, przypominająca testy predyspozycji zawodowych. Niektórzy sprawdzają się z samej ciekawości, zwłaszcza, że jest to szybkie i bezpłatne. Co więcej oprócz map otrzymujemy możliwość wysłania naszych odpowiedzi do doradcy i otrzymania gotowych sugestii dotyczących dalszego rozwoju zawodowego. UX Upgrade udostępnia również „bazę wiedzy” – darmowych materiałów, które pomogą zagłębić się w temat i… sprawdzić, czy to jest w ogóle dla mnie?

Skrojone na miarę

Dostępne kursy można wybierać również pod kątem stopnia zaawansowania (wiele jest adresowanych do początkujących) i sortować według wymaganego czasu. Na stronie uxupgrade.pl znajdziemy zarówno dłuższe, bardziej kompleksowe szkolenia, trwające 1-2 dni (a nawet 4, przykładowo „Prowadzenie warsztatów UX”), jak i krótkie, tematyczne, które można zrealizować po czterech godzinach podłączenia się do wirtualnego pokoju.

Obecnie platforma wykorzystuje znaną (zwłaszcza z okresu kwarantanny) aplikację ZOOM, która służy nie tylko prowadzącemu do komunikowania się z uczestnikami, ale także stwarza możliwość ćwiczeń warsztatowych, podczas których 2-3 osobowe grupy mają okazję sprawdzić, jak w praktyce wygląda to, co zostało im przekazane w formie wykładu i prezentacji. Aby zwiększyć efektywność pracy, przed każdym spotkaniem uczestnicy otrzymują materiały w wersji elektronicznej.

NowyMarketing jako patron UX Upgrade przygotował także bonus dla swoich Czytelników w postaci zniżki 10%, który będzie dostępny po wpisaniu kodu NOWYMARKETING przy zakupie kursu w serwisie Evenea lub w komunikacji z zespołem UX Upgrade. Warto przy tym zwrócić uwagę, że cena może być jeszcze bardziej korzystna przy wczesnym zakupie (wariant early bird). Kod będzie aktywny do 31 lipca br.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij