Jakich treści kobiety poszukują w sieci najczęściej? – infografika

„Zdrowie, dom i rodzina” to najpopularniejsza kategoria tematyczna stron www wśród Polek. Tymczasem internautki z Czech, Słowacji, Mołdawii, Turcji, Bułgarii, Ukrainy i Węgier szukają w sieci przepisów kulinarnych, serwisów kobiecych i parentingowych, a także stron life-style’owych.
O autorze
1 min czytania 2014-03-07

Gemius sprawdził, czego kobiety z wybranych krajów szukają w sieci. Okazuje się, że w Polsce największym zainteresowaniem wśród internautek cieszą się serwisy poświęcone tematom związanym ze zdrowiem, domem i rodziną (63 proc. internautów na stronach z tej kategorii to kobiety). Podobną popularnością mogą się pochwalić również strony e-sklepów, które w swojej ofercie posiadają odzież (62 proc.). Natomiast wirtualne kartki i pomysły na życzenia przyciągają 60 proc. polskich internautek.

Serwisy dla kobiet, poświęcone ciąży i macierzyństwu, są najpopularniejsze w Czechach (62 proc. internautów odwiedzających te portale to kobiety) i na Słowacji (56 proc.). Styl życia to temat numer jeden wśród użytkowniczek sieci z Mołdawii (63 proc.) i Turcji (53 proc.). Z kolei strony z przepisami kulinarnymi przyciągają największą uwagę Bułgarek (64 proc.), a internautki z Ukrainy w sieci szukają przede wszystkim przepisu na zdrowie (62 proc.). Na Węgrzech tematem, który cieszy się największym zainteresowaniem jest luksus. Niemal 59 proc. użytkowników stron z tej kategorii tematycznej to kobiety.

W celu sprawdzenia, które kategorie tematyczne stron www przyciągają najwięcej kobiet przeanalizowano płeć ich użytkowników (z uwzględnieniem wskaźnika prezentującego dopasowanie, a więc stosunek liczby użytkowników grupy celowej do liczby wszystkich użytkowników w wybranej kategorii tematycznej stron www w wybranym okresie). Analizą objęto kraje, w których badanie prowadzone przez Gemius uwzględnia kategoryzację stron internetowych.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Dane pochodzą z międzynarodowego badania realizowanego przez Gemius w ponad 30 krajach w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej (gemiusAudience). Jego celem jest poznanie liczby i profilu demograficznego użytkowników Internetu oraz sposobu, w jaki korzystają z sieci. Badanie jest prowadzone zgodnie z zasadami międzynarodowego kodeksu ICC/ESOMAR.

Słuchaj podcastu NowyMarketing