TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Polskie martechy: SerwerSMS.pl

Polskie martechy: SerwerSMS.pl
W dobie powszechnej cyfryzacji i automatyzacji procesów marketingowych i sprzedażowych na rynku powstaje coraz więcej rozwiązań skierowanych do marketerów. Postanowiliśmy przyjrzeć się polskim martechom, które ułatwiają im pracę i codzienne obowiązki.
O autorze
4 min czytania 2021-01-15

Pozostałe części cyklu przeczytasz tu >

O rozwiązaniu SerwerSMS.pl i możliwościach, jakie oferuje, opowiada zespół SerwerSMS.pl.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Co umożliwia Wasze rozwiązanie?

Platforma SerwerSMS.pl to narzędzie online, czyli CPaaS – z angielskiego communications platform-as-a-service (platforma jako usługa). Wspieramy szeroko pojęte działania marketingowe I komunikację mobilną. SMS to obecnie jedno z najskuteczniejszych narzędzi do szybkiego dotarcia z informacją do użytkowników – niezależnie, czy są to komunikaty marketingowe, czy notyfikacje. Krótkie wiadomości tekstowe sprawdzają się praktycznie w każdej branży. Co ciekawe, aż 98% użytkowników, do trzech minut, otwiera taką wiadomości na swoim telefonie. To czyni SMS-a jednym z najskuteczniejszych narzędzi marketingowych.

Jaką macie przewagę nad konkurencją?

SerwerSMS.pl to najdłużej działająca tego typu platforma na Polskim rynku komunikacji mobilnej – prawie 20-letnie doświadczenie mówi samo za siebie. Współpracujemy z bardzo znanymi firmami takimi jak Google, T-Mobile czy Orange. Jako jedyni w tej branży wspólnie z „gigantem” z USA tworzymy RCS (z ang. reach community system), niekiedy nazywanym także SMS-em 2.0. Rozszerzony SMS, bo tak też często jest nazywany, na pewno zrewolucjonizuje rynek komunikacji mobilnej. Ten nowy rodzaj narzędzia będzie połączeniem SMS, MMS, aplikacji mobilnej z aktywnymi przyciskami oraz wbudowanym modułem płatności. Można powiedzieć, że RCS będzie dla tych użytkowników najbardziej wymagających i podniesie komunikację z użytkownikiem na jeszcze wyższy poziom.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Kto odpowiada za stworzenie rozwiązania?

Za stworzenie i kreowanie polityki projektu odpowiadają dwie osoby. Daniel Zawiliński, który jest dyrektorem zarządzającym, a wcześniej odpowiedzialny był za rozwój projektu oraz wszelkie działania marketingowe i sprzedażowe. Drugą osobą, która tworzyła SerwerSMS.pl jest Tomasz Szmaciński. Od samego początku nadzoruje serwis pod kątem technicznym, a dziś zajmuje stanowisko dyrektora IT. Obecnie zespół SerwerSMS.pl liczy kilkanaście osób. Rozwój portalu nie byłby możliwy bez nich. Jesteśmy częścią grupy kapitałowej Vercom SA – dużej rodziny serwisów działających jako CPaaS.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Co sprawiło najwięcej trudności w budowie Waszego rozwiązania?

Największą trudnością było na pewno stworzenie bezpiecznego, szybkiego serwisu dla użytkowników, który obsłuży dużą ilość danych. Nieustannie pracujemy nad zabezpieczeniami, aby ograniczyć phishing i spam w tym kanale komunikacji do zera. Można powiedzieć, że było to priorytetem i największym wyzwaniem od początku istnienia firmy. W tym miejscu należy wspomnieć o współpracy z operatorami GSM. Stworzenie całej infrastruktury było kluczowe dla tego serwisu.

Jakie są formy abonamentu z korzystania z usługi?

Mamy dwa modele współpracy. Pre-paid, tzw. przedpłata. Jest to elastyczny model współpracy bez konieczności podpisania umowy. Idealne rozwiązanie, jeżeli klient realizuje nieregularne wysyłki. Konto może zostać doładowane pewną kwotą, a SMS-y mogą być wysyłane do wyczerpania środków. Post-paid to nasz drugi model współpracy. Charakteryzuje się tym, że występuję tutaj płatność nie „z góry”, a „z dołu”, czyli po podsumowaniu usług w poprzednim miesiącu. Ten model współpracy możemy nazwać „No Limit” – najpierw wysyłamy SMS-y, a potem płacimy za usługę. To, co jest warte podkreślenia – każdy model współpracy można uruchomić w pełni w formie elektronicznej. Więcej szczegółów oczywiście znajduje się na naszej stronie, ale myślę, że proces można nazwać łatwym, przyjemnym i szybkim.

Jakie są plany dalszego rozwoju?

Chcemy na pewno skupić się na jeszcze mocniejszym wyjściu na rynki międzynarodowe. Aktualnie mamy już jeden oddział w Czechach i chcemy otworzyć się na pozostałe kraje sąsiednie, takie jak Niemcy czy Słowacja – można powiedzieć, że mnóstwo pracy przed nami. Co więcej, w dalszym ciągu chcemy udoskonalać naszą platformę, aby była jeszcze bardziej przyjazna użytkownikowi. Priorytetem jest także bezpieczeństwo komunikacji SMS – nad tym pracujemy intensywnie i przez cały czas! Chcemy zacieśnić współpracę z operatorami GSM, aby zapobiegać np. phishingowi. Takim ciekawym i unikalnym rozwiązaniem jest Tarcza CPT, która w ostatnim czasie mocno przyczyniła się do bezpieczeństwa komunikacji w naszym kraju. Bardzo ważnym projektem jest także RCS, o którym wspomniałem wcześniej.

Jak oceniacie branżę martechową w Polsce?

SerwerSMS.pl jest częścią grupy kapitałowej Vercom SA. Widzimy na co dzień jak świetnie sobie radzą inne projekty z naszej „rodziny”. Branżę martechową oceniam w Polsce bardzo dobrze. Można powiedzieć, że zrobiliśmy ogromny krok w dobrym kierunku. Cały czas jest jeszcze miejsce dla nowych projektów i rozwoju obecnych narzędzi. Dziś praktycznie każda licząca się firma stosuje narzędzia z naszego portfolio, czyli: sms, push i email marketing w komunikacji z klientem. W dobie pandemii te kanały komunikacji nabrały nowego znaczenia i nie tylko marketingowego, ale również organizacyjnego, co w kontekście biznesowym nas bardzo cieszy.

Jakie są Waszym zdaniem obecnie najważniejsze trendy w martechu?

Idziemy w kierunku coraz większej personalizacji i zbierania coraz to większej ilości danych. Firmy chcą, by oferta była optymalnie dopasowana do użytkownika. Klient natomiast chce otrzymać propozycję „szytą na miarę”, można powiedzieć – wyjątkową – tylko dla niego. Do tego potrzebne są odpowiednie narzędzia, które „zbierają” dane oraz wykwalifikowana kadra, która je przeanalizuje i wyciągnie wnioski, najprościej mówiąc osoba, która wie, co warto zrobić z danymi i jak je wykorzystać w dobrym i potrzebnym kontekście. Obsługa klienta i dopasowanie idealnego rozwiązania jest wtedy dużo łatwiejsze.

Kluczowy będzie także rozwój automatyzacji w procesach sprzedażowych oraz komunikacji wielokanałowej. Idziemy w kierunku łączenia narzędzi w Huby – zapotrzebowanie na specjalistów od big data, czy marketingowców będzie rosło. Z perspektywy projektu SerwerSMS.pl na pewno kluczowe będzie wdrożenie RCS-a. Posłużę się przykładem, żeby wszyscy mogli sobie wyobrazić, czym jest „Rozszerzony SMS”. Załóżmy, że przebywając na mieście otrzymujemy RCS-a od swojej ulubionej restauracji. Wiadomość zostaje wysłana o godz. 11:00, czyli wtedy, kiedy zazwyczaj jemy lunch. Aplikacja podpowie nam, gdzie jest najbliższy punkt, a dodatkowo zaproponuje 3 ulubione posiłki, które będziemy mogli wybrać i w tym samym czasie za nie zapłacić. Po przekroczeniu progu ulubionej jadłodajni będziemy mogli odebrać gotowe danie. To oczywiście jeden z przykładów, ale podobnie będzie to funkcjonowało w innych branżach.