Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

W jaki sposób skutecznie docierać do „cyfrowych zombie”? Jak tworzyć brain-friendy komunikację reklamową? Czy marki powinny podejmować tematy związane ze zdrowiem psychicznym?

SPRAWDŹ

YouTube Works Awards – ostatni dzwonek, zgłoś swoją kampanię!

YouTube Works Awards – ostatni dzwonek, zgłoś swoją kampanię!
O autorze
2 min czytania 2021-09-06

Do 19 września do północy został przedłużony termin zgłoszeń do pierwszej polskiej edycji YouTube Works Awards – bezpłatnego konkursu, w którym wyłonione zostaną najefektywniejsze i najbardziej kreatywne polskie kampanie na platformie YouTube. To jedyna w swoim rodzaju rywalizacja, w której w szranki na równych zasadach mogą stanąć agencje marketingowe, mediowe, kreatywne, a także marketerzy i niezależni twórcy, w tym YouTuberzy.

Dlaczego YouTube Works Awards to zupełnie nowa jakość na na polskiej scenie konkursów branżowych?

– Przede wszystkim należy podkreślić, że YouTube Works Awards to pierwszy konkurs, w którym konkurować będą ze sobą na takich samych warunkach zarówno agencje, marketerzy jak i niezależni twórcy wykorzystujący YouTube do codziennej pracy. Ponadto nasz konkurs jest bezpłatny, uczestnicy bez względu na to czy są wielkimi agencjami czy indywidualnymi twórcami, nie ponoszą żadnych opłat – komentuje Iwona Piwek, video sales head w Google Polska.

Do konkursu mogą zostać zgłoszone wszystkie kampanie, które zrealizowały założone cele w okresie od 1 stycznia 2020 do 30 czerwca 2021 roku. Co ważne, oceniane będą nie tylko te, które wykorzystują YouTube’a jako narzędzie, ale potrafią także efektywnie włączyć ten kanał w całościową komunikację lub też oparte są o ciekawe dane i insighty.

Jaka jest historia YouTube Works Awards? Konkurs zadebiutował w Wielkiej Brytanii w 2017 roku. Aktualnie nagradzane są kampanie już w 20 państwach na całym świecie, a teraz dołączy do nich również Polska. Wśród ostatnio nagradzanych prac znalazły się m.in. kampania Nike, reklama aplikacji randkowej Match czy Comedy Central.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Swoje prace uczestnicy mogą zgłaszać w pięciu kategoriach: Multiscreen Excellence, Ingenious Insight, Action Driver, Creative Effectiveness oraz Small Budget, Big Results. Jury wskaże także zwycięzcę Grand Prix konkursu, czyli kampanię, która w najbardziej kreatywny, przemyślany, spójny i efektywny sposób wykorzystała YouTube do zrealizowania celów biznesowych. Zgłoszone do konkursu projekty oceni w dwóch turach obrad niezależne jury złożone z ekspertek i ekspertów (uznane postaci w branży reklamowej, marketingowej oraz mediowej). Google nie bierze udziału w procesie oceniania, a o wyborze nagrodzonych decydują wyłącznie jurorzy.

Pełny opis poszczególnych kategorii, a także skład jury znajduje się na stronie konkursu.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Olga Kudryk, Product Marketing Manager z Google Polska zapytana o konkursowe kategorie podkreśla istotną kwestię: uczestnicy nie ponoszą żadnych kosztów z tytułu uczestnictwa. Chcieliśmy, żeby konkurs YouTube Works był jak najbardziej inkluzywny. Właśnie z tego powodu możliwe będzie „przenoszenie zgłoszeń między różnymi kategoriami. To znaczy, że produkcja zgłoszona w kategorii A, może zostać przeniesiona do kategorii B, jeżeli jury uzna, że lepiej do niej pasuje. Dzięki temu uczestnicy nie będą ponosili dodatkowych kosztów wynikających z konieczności umieszczania swojej pracy w różnych kategoriach – wiemy bowiem, że opłaty za tego typu zgłoszenia są z reguły wysokie.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

By zachęcić twórców oraz przedstawicieli branży do uczestnictwa, jury oraz przedstawiciele YouTube wystąpili w serii filmów kreatywnych, nawiązujących do charakteru YouTube jako platformy reklamowej, w której bardziej liczy się pomysł niż wysokość reklamowego budżetu. Zobaczyć w nich możemy Iwonę Piwek (video sales head), Rafała Kudriawcewa (industry head) oraz Piotra Paluchowski (agency lead), a także trójkę jurorów: Karolinę Kałużną (co-founder & creative director Przestrzeń), Daniela Duniaka (marketing director AZA Group) i Adama Oskaldowicza (partner & CEO Performance Media).

Poszczególne filmy przedstawiają kluczowe elementy tworzenia efektywnej kampanii na YouTubie. Dlatego w filmie „Pottery” Iwona Piwek mówi wprost, że kreatywność na YouTubie przynosi efekty, w spocie „Golf” Rafał Kudriawcew wskazuje na precyzyjne targetowanie reklam, a w „Drifcie” Piotr Paluchowski przypomina zgodnie z wynikami badań, że pierwsze 5 sekund reklam na YouTubie jest kluczowe dla uwagi odbiorcy.

Partnerem merytorycznym konkursu jest Kantar Polska.

Kampanie w konkursie YouTube Works Awards można zgłaszać do północy 19 września 2021 roku, wypełniając formularz na stronie konkursu: yt.be/workspl. Udział w konkursie jest bezpłatny.

 

Artykuł powstał we współpracy z Google Polska.