„Lubię tu być” – Kujawsko-Pomorskie w Minecraft

Z okazji Święta Województwa, obchodzonego co rok 7 czerwca, Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego zaprasza do zapoznania się z regionem poprzez grę Minecraft. Wspólnie z Uniwersytetem Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy tworzy mapę województwa i zachęca do wspólnego budowania.
O autorze
2 min czytania 2015-06-03

Celem projektu jest przybliżenie atrakcji województwa młodym ludziom i ich rodzicom w całej Polsce. Chcemy także wzmocnić w mieszkańcach województwa poczucie lokalnego patriotyzmu i identyfikacji z regionem angażując ich w jego rozbudowę na mapie w grze Minecraft – powiedział Piotr Całbecki, Marszałek Województwa Kujawsko-Pomorskiego.

Urząd Marszałkowski nawiązał współpracę z Uniwersytetem Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy i zainspirował studentów kierunku Humanistyka 2.0 do współdziałania przy promocji regionu. Odtworzyli oni, korzystając z map satelitarnych, mapę województwa w grze Minecraft, a następnie zbudowali na niej kilkanaście zabytków z całego województwa. Teraz każdy może dołączyć do wirtualnej przestrzeni i zapoznać się z nimi, zbudować swoje oraz wziąć udział w różnych akcjach. Planowane są wydarzenia dotyczące historii, sztuki oraz fauny i flory województwa. Kilka wydarzeń będzie związanych typowo z aktywnościami Minecraftowymi (zręcznościowe jumping puzzle, wyścigi konne, konkurs łuczniczy). Wszystko w przestrzeni wirtualnej gry. 

Projekt jest ciekawą formą medialnej promocji regionu, a poza tym niesie wielki potencjał edukacyjny we współpracy ze szkołami. Gry należą do kultury uczestnictwa. Tradycyjne media, jak prasa, radio i TV, wymagają wyłącznie interpretacji. Gry dodatkowo uczą czynnego działania, podejmowania decyzji i przewidywania skutków. Gry online wiążą się ponadto z komunikacją, współpracą i rywalizacją – tak w zespołach, jak i w sieciach społecznościowych. Niektóre z nich, takie jak Minecraft, są zarazem szkołą twórczości: konstruowania mechanizmów, budowania światów, projektowania ludzkich doświadczeń – powiedział dr Michał Mochocki, Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy.

Gry nie tylko mogą, ale wręcz są przydatne w życiu codziennym. Najczęściej nie zdajemy sobie z tego sprawy, ale w dzieciństwie ćwiczyliśmy nasze zdolności analityczne, uczyliśmy się przewidywać konsekwencje naszych działań właśnie w grach. Nasza socjalizacja i umiejętności radzenia sobie z niepowodzeniem były budowane w czasie zabaw i gier sportowych. Im więcej gramy w gry planszowe, karciane czy komputerowe, tym lepiej jesteśmy „przeszkoleni” do wejścia w dorosłe życie. A im więcej gramy już jako osoby zatrudnione, tym lepiej odreagowujemy stres oraz przygotowujemy się na radzenie sobie z sytuacjami konfliktowymi lub niespodziewanymi. A to dopiero czubek góry lodowej – zauważył dr Mikołaj Sobociński, Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Województwo kujawsko-pomorskie promuje urodę, bogactwo i różnorodność Kujaw i Pomorza pod hasłem „Lubię tu być”. Tym razem, chcąc zainteresować młode osoby i te lubiące nowoczesne technologie, proponuje nowatorskie podejście do promocji bazujące na bardzo popularnej wśród młodzieży grze Minecraft. Minecraft jest jednym z największych współczesnych fenomenów kulturowych. Użytkownicy tej gry budują z klocków wielkie wirtualne światy, a później dzielą się swoimi osiągnięciami w sieci. Oprócz godzin doskonałej zabawy gra ta niesie ze sobą ogromną wartość edukacyjną. Dzięki niej dzieci i młodzież mogą rozwijać umiejętność analitycznego myślenia i kojarzenia faktów. Dawniej dzieci rozwijały swoją wyobraźnię tworząc budowle z drewnianych klocków. Współcześnie robią to samo, tyle że w grze Minecraft. Liczne badania potwierdzają pozytywny wpływ rozsądnego korzystania z gier komputerowych takich jak Minecraft na zrównoważony rozwój młodych ludzi. Ponadto z podobnych rozwiązań korzystają już kraje skandynawskie oraz Organizacja Narodów Zjednoczonych, która od 2012 roku wykorzystuje Minecrafta do edukacji przestrzennej i rewitalizacji miejskich przestrzeni publicznych w Azji i Afryce.

Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach działania 5.5 Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2007-2013 (RPO WK-P) oraz ze środków budżetu Województwa Kujawsko-Pomorskiego.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Link do projektu.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Równocześnie kujawsko-pomorskie od dłuższego czasu wspiera działania innowacyjne. Inne projekty realizowane przez Urząd to: