Nietypowa kampania Nestlé w Berlinie

Należąca do rodziny Nestlé marka Nescafé zachęcała nieznajomych w Berlinie do poznania się przy kawie. W ramach nietypowej akcji marketingowej przy przejściu dla pieszych przygotowano specjalne automaty do kawy imitujące przyciski wywołujące zielone światło.
O autorze
1 min czytania 2015-08-25

Maszyny wyposażone w ukryte kamery wyglądały jak typowe przyciski, jednak widniały na nich ekrany prezentujące osobę po drugiej stronie ulicy i informacja „naciśnijcie razem”. Jeśli przechodnie po dwóch stronach przejścia skomunikowali się ze sobą i równocześnie nacisnęli guzik, maszyna otwierała się i obu osobom serwowała poranną kawę Nescafé.

Kampania pod hasłem „Nescafé’s Instant Connections” to szansa na błyskawiczny kontakt przy kawie. W ciągu jednodniowej akcji ponad 600 osób zostało „połączonych” dzięki kawie Nescafé.

– Bardzo się cieszymy, że udało nam się spowodować tyle spontanicznych interakcji społecznych, które bez naszego udziału na pewno by się nie wydarzyły. Filiżanka Nescafé to naturalny sposób na rozpoczęcie kontaktu. Chcieliśmy to pokazać w nieoczekiwany, nowoczesny i przyjemny sposób – powiedział Michael Chrisment z Nescafé. 

Nescafé to pierwsza na świecie kawa rozpuszczalna. Została stworzona w 1938 roku. Jej nazwa pochodzi z połączenia dwóch wyrazów: „NES” zaczerpniętego z nazwy Nestlé i słowa „café”. Obecnie to najchętniej wybierana marka kawy rozpuszczalnej w Polsce. Statystyczny Polak wypija w ciągu roku aż blisko 500 filiżanek NESCAFÉ – więcej niż Włoch, ale mniej niż Fin wypijający rekordowe 1255 filiżanek. Obecnie jest to piąta z najbardziej wartościowych marek świata i najsilniejsza marka w globalnym portfolio Nestlé, sprzedawana w aż 180 krajach na całym świecie.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Film z akcji Nescafé w Berlinie na Facebooku obejrzało już ponad milion osób, a na YouTube ponad 85 000:

Słuchaj podcastu NowyMarketing