Samo jednak wzbudzenie zainteresowania to dopiero jeden z pierwszych kroków. Kluczem do sukcesu jest nie tylko pozyskanie, ale i utrzymanie uwagi. Spraw, by marka na dobre zadomowiła się w świadomości Twojego klienta. Jak to zrobić? Po prostu nie pozwól mu przestać o sobie myśleć.
Umieść klienta w świecie reklamowych gadżetów
Każdy dzień Jana rozpoczyna się od głośnego dźwięku budzika. Wyrywany z przyjemnego snu, niejednokrotnie wyklina jego istnienie. Za każdym jednak razem szybko uświadamia sobie, że gdyby nie on, pewnie znów spóźniłby się do pracy. Poza tym raczej nie miałby sumienia, by się go pozbyć – w końcu dostał go w prezencie od zaufanej firmy X.
Zobacz również
Po szybkiej pobudce czas na kawę – wprost ciężko wyobrazić sobie bez niej poranny rytuał. Ulubiony napój, który szybko stawia Jana na nogi, zawsze ląduje w kubku z logo marki X. Aż trudno byłoby nie zauważyć firmowego znaczka – przykuwa jego uwagę, ilekroć sięga po kolejny łyk napoju.
Rozbudzony, gotowy do działania Jan, zdejmuje ciepły szlafrok i zakłada biurowy outfit. Kolejno szybko pakuje wszystko, co najpotrzebniejsze – teczkę wraz z potrzebnymi dokumentami, długopis, pendrive. Potrzebne gadżety wrzuca pospiesznie do poręcznej torby. Tę także dostał od firmy X. Gotowy do wyjścia, zerka jeszcze prędko przez okno. Ewidentnie zanosi się na deszcz, zatem nie obejdzie się bez parasola. A jeśli parasol, to przecież tylko ten z logo marki X.
Natłok obowiązków sprawia, że Jan musi nieustannie czuwać nad porządkiem swojej pracy. Zaraz po przyjściu do biura sięga więc po kalendarz, w którym tworzy plan dnia. Zapiski nanosi przy pomocy ulubionego długopisu. Potrzebne artykuły biurowe – jak się pewnie domyślasz – także zapewniła mu firma X…
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Zwiększaj świadomość marki
Mimo że wiele codziennych czynności Jan wykonuje nawykowo i mechanicznie, dokładnie pamięta, jak wyglądają produkty, po które sięga. Charakterystyczna kolorystyka oraz logo marki pozwalają mu łatwo zidentyfikować najbardziej potrzebne przedmioty. Produkty te łatwo rozpoznawalne są jednak nie tylko dla samego Jana – sygnowane firmowym znakiem przedmioty, równie łatwo identyfikują również inne osoby.
Właśnie na tym polega działanie gadżetów reklamowych jako nośników reklamy. Z założenia są to produkty mające sprzyjać zwiększaniu świadomości marki oraz budowie pozytywnego jej wizerunku. Zarówno pośród klientów stałych, już pozyskanych, jak i tych nowych. Użytkowane na co dzień gadżety opatrzone znanym logo, oddziaływać będą więc nie tylko na samego Jana, ale i osoby, które je u niego zauważą.
Według badania PIAP dotyczącego postrzegania upominków reklamowych jako nośników reklamy (2015), 81,25% marketingowców uważa gadżety reklamowe za atrakcyjny nośnik. 83,87% badanych kupuje tego rodzaju artykuły celem kształtowania wizerunku firmy. Najczęściej oferowanymi produktami są artykuły biurowe (57,14%), kalendarze (47,62%), materiały drukowane (46,03%) oraz ulotki i foldery (46,03%). Badanie wskazuje jednak także na rosnące zainteresowanie nietypowymi gadżetami (20,63%). Gry, narzędzia, akcesoria do kuchni, a może nawet kosmetyki? Sprawdźcie, jakie jeszcze produkty oznaczycie firmowym logo – http://promotiontops.pl/.
Wykorzystaj gadżety w odpowiednim czasie
Firmy najchętniej wykorzystują gadżety w okresie świąt, podczas udziału w targach oraz przy okazji organizacji różnego rodzaju eventów. Często upominki reklamowe wykorzystane są w akcjach promocyjnych, jeszcze częściej trafiają w ręce kontrahentów w ramach prezentów. Mimo że najskuteczniejszą formą reklamy jest wciąż reklama internetowa, widać, że powodzeniem cieszą się również jej mniej typowe formy. Podczas gdy 58,73% ankietowanych za najskuteczniejszy nośnik uznaje reklamę w Internecie, już dla 19,05% są to upominki reklamowe.
Buduj wizerunek, ale i trwałą relację
Gadżety reklamowe są istotne nie tylko z uwagi na ich wizerunkowe działanie. Upominki reklamowe funkcjonujące w umysłach konsumentów lub współpracowników jako prezent, uruchamiają zasadę wzajemności. W efekcie zacieśniają relacje społeczne, a co ważniejsze – biznesowe. Klient wkracza w ten sposób w obszar, który na ogół zarezerwowany jest dla bliższych nam osób. W takim kręgu znacznie łatwiej budować zaufanie, a tu przecież zależy nam właśnie na zaufaniu do produktu i marki.
Nie możemy zapominać, że mimo swojego promocyjnego charakteru, upominki reklamowe powinny być też prezentem wysokiej jakości. Nie tylko oryginalnym, ale i praktycznym – takim, którego użytkowanie będzie dla naszego klienta udogodnieniem. Właśnie w ten sposób będziemy nieustannie wywoływać w nim pozytywne skojarzenia z marką, dzięki czemu zbudujemy trwałe relacje biznesowe.
Tekst powstał we współpracy z firmą promotiontops.pl