Jedną z głównych zalet korzystania z metod organicznych jest budowanie relacji z potencjalnymi klientami, która prowadzi do ich większej lojalności- mówi Patrycja Ścisłowska, Head of Business Development w Awin. Warto więc poświęcić czas aby zdobywać zasięg na mediach społecznościowych nie tylko kupując płatną reklamę, ale również dbając o regularność i jakość publikowanych treści związanych z naszą marką – dodaje.
Wiele zachowań w mediach społecznościowych ma dużą szansę stać się trendami w 2018 roku i warto je dobrze wykorzystać by zbudować sobie bazę followersów w mediach społecznościowych bez wydawania na to fortuny.
Zobacz również
1. Wiralne filmiki
Gdziekolwiek nie spojrzysz na social mediach, znajdziesz jakiś filmik, a ludzie filmy uwielbiają. Z punktu widzenia marketera są one łatwe do udostępniania i nic nie pomaga tak w zwiększaniu zasięgu jak viralne video. Ten trend będzie się utrzymywać w 2018 roku. Chociaż YouTube zdominował ten wyścig, Facebook live streaming również będzie miało tutaj duże znaczenie.
Jak czytamy na SocialMediaToday, filmiki na Facebooku otrzymują aż o 135% więcej organicznych odsłon niż zdjęcia. Uważa się, że ten trend nasili się znacznie w 2020 roku, kiedy to aż 80% treści internetowych będzie przekazywanych za pośrednictwem video. Planuj z wyprzedzeniem i zastanów się jakie tematy twoich filmów najbardziej przyciągną uwagę odbiorców, bez względu na to czy przygotowujesz swoje wideo wcześniej czy robisz transmisję live.
2. Niech influencerzy mają wpływ
W czasach sprzed internetu, autorzy prosili znanych ludzi aby pisali przedmowę do ich książki w ten sposób pokazując aprobatę dla jej zawartości. Proszenie osoby wpływowej o rekomendowanie produktów to nic nowego, ale nadal będzie odgrywać istotną rolę w zwiększaniu zasięgu organicznego. Jednakże, skupiać należy się na współpracy z prawdziwymi autorytetami, którzy naprawdę wierzą w Twoje produkty lub usługi. Zamiast rozważać to w kontekście ROI, zacznij patrzeć na ROR – zwrot z relacji – lub wartość stworzoną przez pielęgnowanie tej relacji w czasie.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
3. Opowiedz historię
Technika storytellingu jest ciągle używana z powodzeniem. Instagram ma na tym polu niewiarygodne sukcesy, tak jak Snapchat, więc dlaczego nie skorzystać z tego dla własnej korzyści? Twórz historie na mediach społecznościowych dotyczące produktów, które chcesz wypromować wypróbowując do tego różne platformy. Instagram i Snapchat wciąż aktualizują swoje funkcjonalności umożliwiając coraz to nowe sposoby na publikację kontentu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
4. Czaty z robotami
Weszliśmy w erę robotów, więc korzystaj z tego. Dobra obsługa klienta jest zawsze wynagradzana, i jeśli zaobserwowałeś, że wciąż odpowiadasz na te same pytania swoich klientów, zacznij korzystać z chatbota, dzięki któremu nie tylko zaoszczędzisz czas, ale również zyskasz dodatkowy punkt styku z klientami. Zaawansowane technologie sprawiają, że staje się to coraz powszechniejsze, przyjrzyj się więc takiemu rozwiązaniu.
5. Łącz się z konsumentami
Wiele firm popełnia błąd wykorzystując media społecznościowe jako platformy sprzedażowe, zamiast patrzeć na nie z punktu widzenia możliwości budowania relacji z klientem. Oczywiście social media to świetne miejsce na zaprezentowanie swoich produktów, ale nie tylko. Łączenie się z konsumentami na przestrzeni całego procesu zakupowego i oferowanie im wsparcia i porad jest unikalnym aspektem mediów społecznościowych. Korzystaj z tego mądrze, a zobaczysz że Twoi klienci wracają i dokonują ponownych zakupów.
6. Bądź responsywny
Publikowanie postów to łatwa część działalności w social mediach. To Twoje odpowiedzi i wchodzenie w interakcje z użytkownikami się liczy i tworzy magię. Kiedy potencjalny klient komentuje coś, co napisałeś, zawsze odpowiedz. Zbudujesz lepszą relację, zadbasz o świadomość marki i lojalność, jednocześnie stawiając się w pozycji eksperta ze swojej dziedziny. Ci użytkownicy będą nadal śledzić Twoje konto w mediach społecznościowych. Jak twierdzi Social Habit, kiedy użytkownicy śledzą Twoje konto w social mediach i wchodzą w interakcję za jego pośrednictwem, ich lojalność w stosunku do Twojej marki zwiększa się o 53%.
7. Narzędzia do zarządzania social mediami
Jak twierdzi WalkerSands Communication, narzędzia do zarządzania social mediami były najpopularniejszymi technicznymi rozwiązaniami w 2017 roku i nic nie wskazuje na to, aby miało się to zmienić. Nie bez powodu, ponieważ zapewniają wygodny sposób publikowania. Dla wielu globalnych marek, możliwość automatycznego publikowania jest zbawieniem. Dzięki takim narzędziom jak Hootsuite, Sendible, CoSchedule i innych, nie będziesz mieć wymówek 🙂
8. Nie lekceważ swojego kontentu
Media społecznościowe są niczym bez treści, ale aby były one skuteczne musisz zamieszczać wartościowe dla Twoich odbiorców treści, które będą chcieli czytać i udostępniać. Na Facebook’u, na przykład, im więcej Twój kontent jest czytany, częściej będzie pokazywany. Aby zapewnić sobie zaangażowanie odbiorców, warto pamiętać, że różnorodność dodaje życiu smaku. Użytkownicy lubią transparentne posty, które pokazują markę w kontekście prawdziwych osób. Pisz swój kontent z osobistej perspektywy, korzystając z funkcji „stories” aby wywołać u swoich odbiorców emocje.
Korzystaj z treści, które sa zawsze aktualne i odświeżaj je kilka razy w roku, aby dotrzeć do nowych odbiorców. Monitoruj, które posty mają największą grupę odbiorców i zaangażowanie – regularnie publikuj tego typu treści.
Warto również mieć oko na swoją konkurencję i sprawdzać jaki kontent u nich sprawdza się najlepiej. Monitoruj również jaka pora dnia jest nalepsza na dodawanie nowych postów.
9. Ożywiaj posty zdjęciami
Jeśli sprawdzasz ile osób wchodzi w interakcję z publikowanymi przez Ciebie treściami, zauważysz, że ta ilość jest zawsze większa, gdy Twój post zawiera zdjęcie. Używaj zdjęć, które opowiadają jakąś historię lub wzbudzają emocje. Ludzie lubią dzielić się także zdjęciami, które zawierają cytaty, ale nie korzystaj z gotowców – stwórz coś swojego i zamieść link do swojej strony na publikowanym obrazku.
10. Celuj w swoich idealnych odbiorców
Dobrze wiadomo, że możesz kierować swoje płatne reklamy do wybranej grupy odbiorców, ale możesz także sprawić, aby Twoje posty pojawiały się odpowiednim osobom w organiczny sposób. Ludzie, którzy są szczerze zainteresowani tym, co oferujesz, są bardziej skłonni aby polubić Twój post, udostępnić go czy skomentować. Social Report stworzyło wspaniały poradnik, w jaki sposób to osiągnąć.
Bez względu na to, jaką metodę wybierzesz, pamiętaj że nie zadziała ona magicznie w ciągu jednej nocy. Musisz być systematyczny, działać w sposób regularny, aż w końcu efekt kuli śnieżnej zacznie działać. Nie od razu zobaczysz wyniki, tak jak w przypadku płatnej reklamy, ale klienci jakich zdobędziesz w organiczny sposób, będą mieć z Tobą relację i będą lojalni w stosunku do Twojej marki przez lata.