Potwierdzając swoje głębokie przywiązanie do fotografii artystycznej, Lavazza przeszła kolejną ewolucję w historii kalendarza, którego początki sięgają 1993 roku, by stymulować krytyczną interpretację dzisiejszego świata, wykorzystując sztukę by angażować i inspirować. Po sześciu latach koncentrowania się na zrównoważonym rozwoju środowiska naturalnego, Lavazza zdecydowała się postawić człowieka w centrum projektu i skupić się na kluczowym problemie, który uwypukliła pandemia: zrównoważonym rozwoju społeczeństw.
– Dla Lavazzy, New Humanity to nie tylko nowy kierunek narracji, ale też artystyczna awangarda. Koncepcja kalendarza Lavazza 2021 jest bardzo bliska założeniom kampanii, ponieważ została opracowana i podjęta w bardzo szczególnym momencie, również z perspektywy emocjonalnej: w czasie marcowego lockdownu. Chcieliśmy, aby wokół nas byli ludzie ze świata Lavazzy i nie tylko i razem pracowaliśmy nad inspiracjami, sugestiami, tematami i pomysłami, które mogą przekazać sens nowego społeczeństwa – mówi Francesca Lavazza, członek zarządu Grupy Lavazza.
Zobacz również
The New Humanity jest też konceptem, który stoi za Kalendarzem: soczewką, przez którą można spojrzeć w przyszłość i potężnym przesłaniem inspirującym projekty, które ostatnio opracowała firma. Począwszy od kampanii reklamowej „Good Morning Humanity”, w której Lavazza apeluje o rozbudzenie wrażliwości, aż po Beyond Walls – projekt artystyczny Saypiego, niedawno zaprezentowany w parku Porta Palatina w Turynie, w którym dwie dłonie kierują się ku sobie i łączą w sposób, który pokazuje zaufanie i wzajemną pomoc, zachęcając nas do wspólnego wysiłku, aby poczuć się częścią jednego ekosystemu.
Fotografowie zostali proszeni o przełożenie swojej wizji nowej ludzkości na zdjęcia. W rezultacie powstało 13 sugestywnych obrazów zaprezentowanych na 13 stronach kalendarza, każdy dodatkowo opatrzony słowem przesłania promowanego przez Lavazzę: To jest „dzień dobry” dla naszej nowoodkrytej ludzkości. Przeżyjmy to razem.
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]