Duża część mediów nawiązała do prognoz Majów ironicznie. W jednym z wywiadów koniec świata odwołał premier rosyjskiego rządu Dimitrij Miedwiediew a Roberto Benigni uznał zapowiedź powrotu do polityki Silvio Berlusconiego za najbardziej katastroficzną wiadomość grudnia, na równi z przepowiednią końca świata. Z kolei na portalu wykop.pl informację o otwarciu w Holandii wystawy, na której można obejrzeć replikę Arki Noego, skomentowano jako „w sam raz na koniec świata”.
Zobacz również
Ukazało się także sporo artykułów, w których o końcu świata wypowiadano się poważnie. Celowały w tym tabloidy. „Super Express” podał konkretną godzinę (10:00) wydarzenia, apelując do pracodawców o wyrozumiałość dla zatrudnionych. Pojawiały się też teksty w stylu „Co chcieliby zrobić Polacy przed końcem świata”. PAP natomiast podał wiadomość, że chińska policja zatrzymała 100 osób za rozgłaszanie plotek o końcu świata. W mediach można było także znaleźć artykuły archeologiczne, które zaprzeczały, żeby Majowie przepowiedzieli koniec świata na 21 grudnia 2012.
Jak na te zapowiedzi zareagowali marketerzy? Oto 20 reklam nawiązujących do końca świata:
Lays: Marzenia ziemniaka przed końcem świata
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Media Markt: Eksplozja okazji na koniec świata
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Toyota: Majowie odwołali koniec świata
Old Spice | Dikembe Mutombo’s 4 1/2 Weeks to Save the World
Axe: Happy End of the World
AXE 2012: End of the World Survival Guide
Shock Top Beer: „End of the World
Chevrolet: Chevy Silverado „2012
Fastrack: Move on to hell
Diesel: HAPPY APOCALYPSE #GetItWhileYouCan
SEAT Leon FR
PZU: Stłuczka to nie koniec świata
Promocje i darmowe dostawy przed końcem świata przygotowało także wiele sklepów internetowych jak np. szkła.com czy empik.com. Pojawiły się informacje prasowe nawiązujące do przepowiedni Majów.
Takie Google Doodle pojawiło się 21.12.2012: