Fot: fancy.com
A to nie wszystko, do tego dochodzą przecież wydatki na zabawki, usługi medyczne, meble itp. Branża zoologiczna niewątpliwie rozwija się, czego przykładem jest chociażby różnorodność produktów i usług skierowanych do naszych pupili.
Zobacz również
Do wszystkich gatunków zwierząt, domowych i hodowlanych, kierowana jest szeroka gama produktów i usług, od oczywistych, jak żywność czy usługi medyczne, po te bardziej wysublimowane, jak buty dla konia czy meble dla kotów. Choć te ostatnie mogą wydawać się czymś nietypowym, to jest to dopiero początek. Nabłyszczacze do sierści dla psów (droższe niż przeciętna odżywka do włosów dla kobiet), smakowe cukierki dla koni, diamentowa obroża dla kota, a nawet fryzjer czy psycholog to podstawa tego, co znajdzie każdy miłośnik zwierząt, chcąc umilić życie swojemu przyjacielowi. Na ile jest to prawdziwa potrzeba poprawy ich sytuacji, a na ile podążanie za trendem – oceńcie sami.
Buda dla psa
Specjalnie dla zwierząt tworzone są przeróżne, wymyślne legowiska czy meble. W Polsce istnieje wiele sklepów oferujących takie produkty. Dostępne są m.in. półki na ścianę, eleganckie sofy dla psów czy rozbudowane domki dla kotów.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Fot.: fancy.com
Prawie jak dzieci
Psy coraz bardziej zaczynają być traktowane jak członkowie rodziny – niekoniecznie Ci dorośli. Tworzone dla nich zabawki, głównie edukacyjne, przypominają te, przeznaczone dla najmłodszych, w których metodą działania jest np. przesuwanie czy dopasowywanie klocków. Zmuszają one zwierzaka do wykonania mniej lub bardziej skomplikowanych czynności, w celu zdobycia przysmaku. Ceny takich zabawek zaczynają się od czterdziestu złotych, a sięgają nawet kilkuset.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Fot.: www.nina-ottosson.com
Psia telewizja
Przykładem wyjątkowo ludzkiej usługi skierowanej do zwierząt, a konkretnie do psów, jest telewizja. DogTV rozpoczęło działalność w 2009 r. i obecnie dostępne jest, jako stacja telewizyjna w dziewięciu krajach, w tym w USA, Wlk. Brytanii, Francji, Japonii, Izraelu oraz Niemczech. Osobno program oglądać można poprzez kanał na YouTube oraz aplikacje m.in. na Androida czy iOS. Emitowany materiał składa się z 3 części: relaksującej, stymulującej oraz poprawiającej zachowanie. Koszt miesięczny usługi zaczyna się od 4.99 dolara.
Zwierzęce profile
W internecie pojawia się coraz więcej portali skupiających społeczność posiadaczy zwierząt. Serwisy takie jak Pethome.com czy Petsee.pl oferują nam możliwość stworzenia profilu naszego pupila i dzielenia się jego zdjęciami i filmami czy opisami tego, co zrobił. Portale tego typu ułatwiają poznanie nowych miłośników zwierząt, w tym np. zwolenników konkretnych gatunków. Są one dobrym miejscem na wymianę doświadczeń czy wskazówek dotyczących np. tresury, a także ułatwiają uzyskanie informacji, m.in. na temat weterynarzy. Dodatkowo niektóre portale oferują możliwość zaadoptowania zwierzaka czy też zgłoszenia go do adopcji.
Dla naszych czworonogów, w niektórych lodziarniach dostępne są nawet lody, wytwarzane ze specjalnie dobranych składników. Taki przysmak pojawił się m.in. w lodziarni warszawskiej Limoni Canteri 1952 czy szczecińskiej Gelatiamo.
Wg badań Euromonitor International, w porównaniu z poprzednim rokiem wydatki wyłącznie na karmę wzrosły o prawie 5 proc, natomiast liczba psów i kotów zwiększyła się od 2011 roku o prawie milion. Jak widać kochamy naszych pupili i wydajemy na nich coraz więcej, a poszerzająca się stale gama różnorodnych produktów i usług, tylko sprzyja rozwojowi tej gałęzi rynku.
Źródło:
– www.magazynhandel.pl/2015/03/09/euromonitor-rosnie-rynek-karmy-dla-zwierzat-w-polsce
– www.dziennikpolski24.pl/artykul/3786453,nasze-zwierzaki-doganiaja-swiat,id,t.html
– „Zwierzęta w polskich domach”, TNS, 10.2014
– Euromonitor International 2014
Wojciech Samborski
Redaktor, NowyMarketing