TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

15% posiadaczy smartfonów zeskanowało QR kod – raport MEC

Czy QR kody podbiły polski rynek reklamy? Wg badań MEC Analytics and Insight tylko 15 proc. osób zeskanowało QR kod korzystając z aplikacji dostępnej w smartfonie.
O autorze
1 min czytania 2012-07-02

 86 proc. z grona 3365 ankietowanych posiadaczy smartfonów widziało wcześniej QR kod, a 65 proc. właściwie wskazało, że jest to zaszyfrowana wiadomość tekstowa.

  W ubiegłym roku na pytanie czy widziałeś wcześniej QR Kod twierdząco odpowiedziało 56 proc. respondentów, w tym roku już 86 proc. Analogicznie, coraz więcej Polaków wie czym jest QR kod. Rok temu prawidłową odpowiedź podało 42 proc. respondentów, w tym roku już 65 proc.

 Tylko co piąty Polak jest pewien, że jego aparat telefoniczny umożliwia skanowanie informacji zakodowanych w QR kodach. W praktyce 15 proc. posiadaczy smartfonów je zeskanowało. QR kody mają coraz większy, ale ciągle niewykorzystany, potencjał reklamowy. Dla reklamodawców, których grupą docelową są młode osoby w wieku 20-29 lat, uczące się lub pracujące na stałych posadach, z wykształceniem co najmniej średnim, komunikacja z wykorzystaniem QR kodów może stanowić ważny kanał przekazu, szczególnie przy organizacji promocji i konkursów.

 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj