Narodowy Instytut Audiowizualny rozstrzygnął konkurs na przygotowanie projektu nowej platformy internetowej. W konkursie uczestniczyły trzy agencje. Jego celem było opracowanie koncepcji stylistycznej, graficznej i funkcjonalnej nowego serwisu oraz przygotowanie, w wersji responsywnej i przystosowanej dla osób niepełnosprawnych, architektury informacji i projektów graficznych. Strona Narodowego Instytutu Audiowizualnego (nina.gov.pl) będzie interaktywną platformą prezentującą wszystkie działania instytucji, udostępniającą także użytkownikom materiały z bogatego archiwum audiowizualnego (m.in. nagrania muzyczne, filmy, sztuki teatralne, przedstawienia, audycje radiowe i telewizyjne) i tekstowego (artykuły z wydawanego przez NInA magazynu kulturalnego dwutygodnik.com).
Wybrana przez Instytut koncepcja nowego portalu NInA, przygotowana przez 180, oparta jest na osobistym doświadczaniu audiowizualności. Użytkownicy strony, już od momentu wejścia, będą mieć kontakt z treściami z wielu dziedzin, przekazywanymi poprzez zdjęcia, bogatą kolorystykę, ciekawą typografię oraz rozwiązania nawigacyjne, które współgrają z nowoczesną, multimedialną tożsamością Narodowego Instytutu Audiowizualnego. Portal będzie funkcjonalny i przyjazny użytkownikom: internauci w prosty sposób będą mogli korzystać z bogatego archiwum instytucji, a także śledzić informacje o wszystkich prowadzonych przez NInA projektach i najciekawszych wydarzeniach kulturalnych odbywających się w siedzibie NInA.
Zobacz również
– Praca dla Narodowego Instytutu Audiowizualnego to wyzwanie projektowe, w które zaangażowaliśmy się całym sercem. Nasz zespół przygotował koncepcję nowego, interaktywnego, angażującego użytkowników i interesującego graficznie portalu, z którego jesteśmy naprawdę dumni. Sami nie możemy doczekać się premiery strony – powiedział Mariusz Czepiec, Design Director w 180heartbeats + JUNG v. MATT.