Ceneo to jedna z kluczowych platform e-commerce w Polsce, która od lat wspiera miliony użytkowników w podejmowaniu zakupowych decyzji. Jako nieodłączny element ekosystemu handlu internetowego, łączy sprzedawców z klientami, wyznaczając nowe standardy wygody i efektywności.
Poznaj ciekawe fakty, które pokazują, jaki wpływ ma Ceneo na rynek zakupów online.
Zobacz również
20 lat Ceneo w liczbach
- Ceneo jest pierwszą porównywarką cen w Europie oraz drugą na świecie.
- Ceneo generuje miesięcznie 70 milionów wizyt. To ponad 2,3 miliona wizyt dziennie, czyli tyle, ile osób codziennie korzysta z metra w Nowym Jorku.
- Co 10. transakcja online odbywa się za pośrednictwem Ceneo.
- Na Ceneo znajdziesz produkty aż 51 tysięcy producentów. Dla porównania – duży targ gromadzi około 200 wystawców. Ceneo jest jak 255 takich targów w jednym serwisie. Dodatkowo w 2017 roku wprowadzono Opiekuna Marki. Obecnie z usługi korzysta 47 producentów. W ich portfolio jest łącznie 125 popularnych marek, które obejmują 80 000 produktów.
- Na Ceneo jest zarejestrowanych 39 tysięcy sklepów. McDonald’s ma około 38 tysięcy lokali na świecie. Serwis jest większy niż globalna sieć fast foodów!
- Przez 20 lat Ceneo zintegrowało 92,2 miliony produktów, które znajdują się w 3062 kategoriach. Gdyby chcieć obejrzeć każdy produkt tylko przez 1 sekundę, zajęłoby to ponad 2,9 roku bez przerwy na sen czy jedzenie.
- W bazie znajduje się imponujące 349,5 miliona ofert. Gdyby przeglądać po 1000 ofert dziennie, zajęłoby to niemal tysiąc lat – dłużej niż cała epoka średniowiecza.
- W ciągu 20 lat Ceneo sprzedało 8,7 miliona książek. To 87% zbiorów Biblioteki Narodowej w Warszawie.
- Średni czas jednej wizyty na Ceneo to 2 minuty i 4 sekundy – wystarczająco, by zaparzyć kawę i jednocześnie zrobić zakupy.
- Łącznie użytkownicy spędzili na Ceneo 30 tysięcy lat! W tym czasie można odbyć 10 tysięcy misji na Marsa i z powrotem lub nieprzerwanie słuchać utworu „Bohemian Rhapsody” około 2,63 miliarda razy.
- Rekordowe zamówienie zawierało aż 1520 produktów! Przy założeniu, że produkt średnio waży 0,5 kg, całe zamówienie ważyłoby 760 kg – to więcej niż mały samochód osobowy.
- iPhone to najczęściej wyszukiwane słowo kluczowe na Ceneo.
- Użytkownicy Ceneo wystawili już 16,42 miliona opinii o produktach. To tak, jakby codziennie przez 45 lat pojawiało się około 1000 nowych opinii bez przerwy, nawet w święta.
- Ponad 3,31 miliona opinii jest dłuższych niż 100 znaków, co oznacza, że każdy mieszkaniec Urugwaju mógłby napisać solidną recenzję.
- Średnia ocena produktów wynosi 4,63. 9 na 10 osób uznało: „To jest świetne!”.
- Użytkownicy Ceneo zostawili aż 1,18 miliona komentarzy do opinii. Gdyby każdy z nich był krokiem, można by przejść z Warszawy aż do Lizbony.
- Obroża przeciw pchłom i kleszczom dla psów, która zgromadziła imponujące 27 132 opinie, to prawdziwy rekordzista. Dla porównania – podobną liczbę recenzji na popularnym serwisie filmowym ma kultowy film o Jamesie Bondzie „Nigdy nie mów nigdy”. Wygląda na to, że walka z pasożytami budzi niemal tyle emocji, co przygody agenta 007.
- Najstarsza opinia na Ceneo wciąż jest dostępna – użytkownik dodał ją 27 czerwca 2005 roku. Natomiast pierwsza Zaufana Opinia pojawiła się 3 września 2013 roku.
- Zespół Ceneo liczy 198 osób, a średni wiek pracowników to 41 lat. Kobiety stanowią 38% pracowników, natomiast mężczyźni – 62%. Najdłużej pracująca w Ceneo osoba na umowę o pracę jest z firmą ponad 18 lat. Pracownik mógłby dostać „dowód osobisty Ceneo”.
- W 2017 roku Ceneo po raz drugi pobiło rekord Guinnessa! Zbiórka karmy pod hasłem „Rekordowa Miska” zaangażowała celebrytów, pracowników i wszystkich użytkowników serwisu. Podczas akcji zgromadziliśmy ponad 23 tony karmy dla polskich schronisk.
Dołącz do urodzinowej zabawy Ceneo
Rozbijaj Prosiaka, zdobywaj punkty i zgarniaj wyjątkowe nagrody. Punkty otrzymujesz za zakupy, recenzje i codzienne uczestnictwo w akcji. Im bardziej się angażujesz, tym większe masz szanse na atrakcyjne zniżki i nagrody. Twój wynik startowy zależy od aktywności na Ceneo z ostatnich 30 dni, ale możesz go zwiększyć, biorąc udział w zabawie przez cały miesiąc. Start zabawy 14 lutego o godz. 8.00 na stronie internetowej https://www.ceneo.pl/wydarzenia/20-urodziny-ceneo.
PS Ceneo prezentuje „Raport e-commerce 2024” i laureatów 15. Rankingu Zaufanych Sklepów
![PrzeglądTygodnia [11.02-17.02.25]: Karol Paciorek w #InfluLAB, zaręczyny w stylu LEGO, upoluj bilet na IAB HowTo: Wideo Marketing](https://nowymarketing.pl/wp-content/uploads/2025/02/przeglad-tygodnia-2luty-142x0-c-default.jpg)
PrzeglądTygodnia [11.02-17.02.25]: Karol Paciorek w #InfluLAB, zaręczyny w stylu LEGO, upoluj bilet na IAB HowTo: Wideo Marketing