…kategoriach jest udział w międzynarodowych finałach Young Lions.
27 marca, w klubie Niebo w Warszawie, zostały ogłoszone nominacje w konkursie Young Creatives Cannes. Jest to największy w Polsce projekt skierowany do młodych pracowników zajmujących się komunikacją marketingową. To nie tylko szansa na udział w międzynarodowych finałach Cannes Lions czy Eurobest, ale przede wszystkim okazja do zaprezentowania swojego potencjału kreatywnego, pozytywnej rywalizacji oraz samodzielnej pracy nad prawdziwym briefem.
Zobacz również
W konkursie mogły startować osoby urodzone po 24 czerwca 1986 r. (nieukończone 31 lat). Wszystkie zakwalifikowane zespoły miały za zadanie przygotować prace stanowiące odpowiedzi na briefy przygotowane przez partnerów poszczególnych kategorii. Uczestnicy wiosennej edycji programu startowali w kategoriach: Print, Film, Cyber, Design, PR, Media oraz Clients, tworząc swoje prace w 24 lub 48 godzin.
Partnerem kategorii Print było Innogy – lider sprzedaży energii w Warszawie. Uczestnicy mieli za zadanie przygotować layout reklamy drukowanej, zachęcającej mieszkańców Warszawy do zakupu energii pochodzącej z odnawialnych źródeł.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Prace oceniało jury pod przewodnictwem Rafała Rysia/ Grey. Do kategorii Print zgłosiło się 39 dwuosobowych teamów z agencji reklamowych i interaktywnych. Brief napisał Adam Śmiłowski/ Grey oraz Mira Winter / Innogy.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Nominacje otrzymali:
- Pablo Dominguez Agregan i Juan Molina Coloma /180heartbeats + JUNG V. MATT
- Hosanna Salamon i Koka Skowrońska
- Iza Jackowska i Marta Olesińska /Kerris Group
- Wojciech Boliński i Michał Oleksów /VML Poland
FILM
Partnerem kategorii Film była marka Bakalland. Zadaniem uczestników była promocja nowej linii przekąsek dla studentów. Zakres prac obejmował przygotowanie filmu do emisji w Internecie oraz nową nazwę dla serii produktów. Kategorią Film opiekował się również Rafał Ryś z agencji Grey. Brief napisał Adam Śmiłowski/ Grey oraz Agnieszka Pragacz i Ewelina Haraburda / Bakalland. Do kategorii Film zgłosiło się 25 teamów.
Nominacje otrzymali:
- Michał Oleksów i Damian Kitowski /VML Poland
- Katarzyna Uherek i Mateusz Vlahos /DDB&tribal
- Paulina Weisgerber i Agnieszka Staszczak /Lubię to – linked by Isobar
- Kinga Brocka i Łukasz Bieniecki /NAPENGO
CYBER
Partnerem kategorii Cyber była marka Red Bull. Zadaniem uczestników było stworzenie projektu kampanii w social mediach budującej świadomość Red Bull’a, jako „najlepszego doładowania energii” w pracy. Pomysły oceniało jury pod przewodnictwem Arka Szulczyńskiego. Brief napisał Krzysztof Białkowski/ Red Bull. Do kategorii Cyber zgłosiło się 46 teamów.
Nominacje otrzymali:
- Adrianna Hochmańska i Irmina Pączek/ Grandes Kochonos Digital
DESIGN
Partnerem kategorii Design było ING. Zadaniem młodych designerów było zaprojektowanie wizerunku karty płatniczej dla nastolatków, który będzie mógł być wykorzystywany w komunikacji internetowej. Przewodniczącym kategorii był Dominik Cymer / Cyber Kids on Real. Brief napisała Anna Talarek /ING oraz Henryk Klawe / TGTH. Do kategorii Design zgłosiło się 27 teamów.
Nominacje otrzymali:
- Adam Caban i Mateusz Ledwig /180heartbeats + JUNG V. MATT
- Karolina Pasek i Agnieszka Grajda /Communications Unlimited
- Aleksander Bieroński i Albert Krajewski /Saatchi&Saatchi Interactive Solutions
PR
Partnerem kategorii PR była Fundacja Zaczytani.org Zadaniem zakwalifikowanych zespołów było stworzenie projektu strategii komunikacji umożliwiającej realizacje nadrzędnego celu fundacji jakim jest pozyskanie mecenasów Zaczytanych Ławek. Kategorią opiekowała się Barbara Pleban z Multi Communication. Brief napisałMichał Stępień / Zaczytani.org. Do kategorii PR zgłosiło się 11 teamów z agencji PR i działów PR agencji reklamowych.
Nominacje otrzymali:
- Marta Zienkiewicz i Jakub Kiraga /Hill+Knowlton Strategies
CLIENTS
Partnerem kategorii Clients była Fundacja Nasza Ziemia. Zadaniem uczestników było opracowanie strategii komunikacji, pozwalającej zaangażować konsumentów oraz firmy we wdrażanie GOZ – gospodarki o obiegu zamkniętym, której istotą jest wykorzystanie odpadów powstałych w cyklu życia produktu. Kategorią opiekowały się Agnieszka Klimczak i Gosia Drozdowska/ FCB Warsaw. Brief napisała Anna Roman / Change Service Plan oraz Sławek Brzózek/ Fundacja Nasza Ziemia. Do kategorii Clients zgłosiło się 10 teamów złożonych z pracowników marketingu.
Nominacje otrzymali:
- Kamil Zug i Wojciech Kozłowski /Kampania Piwowarska
- Michał Machaj i Mariusz Brzeziński /Grupa Żywiec
- Karol Ruciński i Kamil Marhula /Virgin Mobile Polska
MEDIA
Partnerem kategorii media była Kompania Piwowarska. Na etapie preeliminacyjnym dawcą briefu była marka Redd’s, natomiast na eliminacje zadanie przygotowała marka Grolsch. Celem uczestników było przygotowanie efektywnych, ale i zaskakujących kampanii mediowych, które dla obu marek skutkowałyby nie tylko osiągnięciem wzrostu kategorii produktu, ale także skutecznym dotarciem do określonej grupy docelowej. W jury znaleźli się: przewodniczący – Łukasz Wyglądała /Media Impact Polska, Ewa Tumanow/ Mediacom, Paulina Złotnicka/ Kompania Piwowarska, Marcin Woźniak/ Liquidthread, Filip Beźnicki/ Saatchi&Saatchi Interactive Solutions. Do kategorii Media zgłosiło się 33 teamów, z czego 16 przeszło do etapu eliminacyjnego.
Nominacje otrzymali:
- Joanna Szelągowska i Maja Konofalska /Mindshare
- Joanna Lenart i Bartosz Brennek /Zenith
- Bartosz Osica i Maciej Wosk / K2 Media
- Tomasz Przeździecki i Łukasz Sypień /Maxus
Eliminacje konkursowe odbywały się w dniach 13 lutego – 13 marca, w Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych.
Organizatorzy: Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, Klub Twórców Reklamy KTR, Cannes Lions, Innovation
Partnerzy: Red Bull, ING, Bakalland, Innogy, Fundacja Nasza Ziemia, Zaczytani.org, Redd’s, Grolsch, Facebook, Lunapark, Apollo Music, Fotolia by Adobe, Niebo
Współpraca: ZFPR, PJATK
Więcej o konkursie na stronie.