– Według Aegis Media i Hypermedia Isobar w minionym roku już 5,5 miliona Polaków regularnie korzystało z sieci w telefonie*. Nie ma wątpliwości; liczba ta będzie dynamicznie rosła. Ruch w mobile’u napędzają, oczywiście, smartfony. Szacuje się, że z końcem 2013 roku urządzeń tych będzie w naszym kraju 13 milionów. Jest o co walczyć – mówi Grzegorz Tomasiak, Prezes Zarządu Wirtualnej Polski – Potencjał rynku mobilnego dostrzegliśmy 5 lat temu i od tej pory konsekwentnie realizowaliśmy założenia biznesowe związane z tym obszarem. Próg ‘100 milionów odsłon serwisów mobilnych’ przekroczyliśmy z początkiem 2012 roku, teraz, w ciągu 12 miesięcy, zanotowaliśmy ich aż 205 milionów. To duży sukces.
O tym, jak dynamicznie rozwija się ten sektor WP.PL świadczy m.in. porównanie liczby odsłon serwisów mobilnych Wirtualnej Polski rok do roku – to wzrost aż o 94%.
Zobacz również
Dane: gemiusTraffic, marzec 2012 – marzec 2013
Mobile jest dla WP.PL jednym z kluczowych obszarów. Spółka rozwija zarówno mobilne wersje przeglądarkowe serwisów, systematycznie wdrażając w nich technologie HTML5 i CSS, jak też aplikacje.
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
Użytkownicy mają w tej chwili do dyspozycji 30 serwisów mobilnych WP.PL, m.in. Wiadomości, Sport, Kobieta, Facet, Tech, Film, WP.TV. Tylko w pierwszym kwartale 2013 r. w m-portfolio Wirtualnej Polski pojawiły się dwie nowe m-witryny, m.babol.pl i m.nasygnale.pl
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W tym czasie całkowitej przebudowie poddano też m.in. serwisy m.wiadomosci.wp.pl, m.kobieta.wp.pl, m.pogoda.wp.pl, m.muzyka.wp.pl.
WP.PL udostępnia ponadto 19 aplikacji mobilnych na cztery systemy operacyjne – Android, iOS, WP7 oraz Symbian. Liczba pobrań aplikacji WP.PL przekroczyła dotąd 1,78 miliona.
*Za: badanie Consumer Connection System (CCS) przeprowadzone przez Isobar Mobile Polska i Aegis Media Polsk, więcej o mobile: http://www.isobarmobile.pl/2012/