W tym roku pracownicy handlu, to zdecydowanie jedni z bohaterów, którzy codziennie stawiają czoła wymagającym okolicznościom. Dzięki ich zaangażowaniu oraz niezwykle odpowiedzialnej postawie, sklepy Lidl Polska mogły być nieprzerwanie otwarte dla odwiedzających i spełniać swoją podstawową misję, którą stanowi dostarczanie żywności społeczeństwu. Aby docenić zaangażowanie zespołu, w tym roku Lidl Polska oraz Kaufland postanowili zwiększyć wartość bonów świątecznych, w związku z czym w ręce ponad 39.000 pracowników trafiły bony w kwocie do 700 zł. Decyzja obu sieci ma związek z trwającą pandemią i jest wyrazem wdzięczności za pracę w tym trudnym czasie. To nie pierwszy raz, kiedy Kaufland i Lidl nagradzają pracowników dodatkową premią. W marcu tego roku pracownicy sklepów oraz centrów logistycznych otrzymali dodatek do wynagrodzenia za frekwencję w pracy. Łączna wartość świątecznych bonów wyniosła w tym roku ponad 23 mln zł.
W Lidl Polska każdy pracownik wie, jak będą się kształtowały jego zarobki wraz ze stażem pracy oraz osiągnięciami. Lidl już od marca 2020 r. podwyższył wynagrodzenia pracowników sklepów, których pensja wynosi od 3 400 zł brutto do 4 150 zł brutto na początku zatrudnienia. Już po roku pracy pracodawca gwarantuje wzrost płacy do poziomu – 3 500 zł brutto do 4 350 zł brutto, a po dwóch latach pracy od 3 700 zł brutto do 4 600 zł brutto. Poziom wynagrodzenia różni się w zależności od lokalizacji sklepu oraz związanych z nią kosztów życia. Na same podwyżki dla pracowników sklepów i magazynów firma przewidziała w roku obrotowym 2020 ponad 66 mln zł.
Zobacz również
W początkowych miesiącach pandemii Lidl Polska przeznaczył część powierzchni marketingowych na podziękowania dla pracowników, tzn. zamiast regularnej promocji produktów zdecydował, że to jest odpowiedni czas i miejsce, aby powiedzieć wszystkim swoim pracownikom „dziękuję” za ich zaangażowanie. Kampanie „Jesteście bohaterami” oraz „Niezależnie od sytuacji praca w Lidlu” zdobyły później główne nagrody w ramach Employer Branding Excellence Awards 2020. W ten sposób sieć zwraca uwagę na to, że niezależnie od sytuacji gwarantuje dobre warunki zatrudnienia – umowę o pracę, ponadprzeciętną w branży wysokość wynagrodzenia oraz pozapłacowe benefity m.in. takie jak ubezpieczenie grupowe Allianz, prywatną opiekę medyczną Medicover czy kartę Multisport. Ponadto, w tak trudnym jak obecnie okresie, Lidl Polska nieustannie podejmuje nowe działania, aby zapewnić ponad 23 tysiącom pracowników bezpieczeństwo i ochronę ich zdrowia. Z myślą o dobrym samopoczuciu swoich pracowników, Lidl uruchomił Program Wsparcia Pracowników, w ramach którego oferuje im i ich rodzinom bezpłatną oraz anonimową pomoc prawników, psychologów i doradców finansowych. Porady udzielane są bezpłatnie, codziennie, przez całą dobę oraz w poufności.
– Jako prezes Lidl Polska w tym roku jestem szczególnie dumny z mojego zespołu – ponad 23.000 pracowników na terenie całej Polski. Dzięki zaangażowaniu i wytężonej pracy każdego pracownika cały czas realizowaliśmy oraz dalej realizujemy naszą misję dostarczania żywności i najpotrzebniejszych artykułów wszystkim Polakom. Aktualny czas jest pełen wyzwań, jednak nasza kultura organizacyjna opierająca się na zaufaniu i wzajemnym szacunku skutkuje stabilną działalnością oraz gwarantuje ciągłość procesów. Lidl Polska oferuje wysokie wynagrodzenia oraz bogaty pakiet świadczeń dodatkowych – w tym dodatkowe benefity z okazji Świąt Bożego Narodzenia. Życzę wszystkim naszym klientom oraz pracownikom – zdrowia oraz spokoju na najbliższy czas – podkreśla Włodzimierz Wlaźlak – prezes zarządu Lidl Polska.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell