Artyści tworzący Galerię – Joanna Górska i Rafał Góralski w swojej strategii i działalności artystycznej wykorzystują bilbordy i inne nośniki, które standardowo kojarzone są z komercyjnymi reklamami, by prezentować refleksyjne dzieła, które poRUSZają i prowokuj do myślenia. Artyści w swoich pracach odnoszą się do współczesnej rzeczywistości psychospołecznej i przyglądają się złożoności życia społecznego, trudom codziennych wyborów oraz ciemnym i jasnym stronom współczesnego świata, nie stroniąc od humoru, ironii i paradoksu. Ideą grupy jest silne przekonanie, że sztuka jest czymś naprawdę istotnym, dlatego stara się ją transferować w codzienność i traktować jako doskonałe medium rezonansowe, dzięki któremu możemy zmierzyć się z tematami ważnymi dla współczesnego człowieka.
– Tworzymy sztukę na zewnątrz, która poRUSZa od wewnątrz. Wykorzystujemy nośniki reklamowe takie jak bilbordy i zmieniamy ich funkcję. Służą nam do prezentacji sztuki i dzięki temu zamiast reklam widz/przechodzień ma do wyboru refleksje, przemyślenia i prowokacje na temat życia jednostek i społeczeństw w skomplikowanej rzeczywistości XXI wieku. Takie poszerzenie komunikatów, dostępnych w przestrzeni publicznej (i wyjście poza przekaz komercyjno-reklamowy) jest niezwykle istotne, gdyż każdy z nas, członków społeczeństwa, czy tego chce, czy nie, współtworzy rzeczywistość. Od naszych wyborów zależy to, czy wspieramy jej aspekt pozytywny, czy też negatywny – mówią artyści o swojej twórczości.
Zobacz również
-
#PrzeglądTygodnia [27.09-03.10.24]: suszonki września, przegląd kampanii na Pink October, alkohol w saszetkach znika z półek sklepowych
-
#PolecajkiNM cz. 26: Narodowe Archiwum Cyfrowe, strefa marki CeraVe i Foresight.edu
-
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
Twórcy Galerii z okazji obchodów 25-lecia działalności artystycznej przygotowali retrospektywną wystawę i starali się uchwycić wybrane fragmenty procesu twórczego. Część prac zostanie pokazana w „naturalnym” dla nich środowisku, czyli na ulicznych bilbordach (Toruniu i Warszawie), a część we wnętrzu – ale nie jest to typowa galeria sztuki, tylko „żywy organizm”, czyli Instytut Psychologii UMK. W sumie na wystawie zostanie pokazanych ponad 100 dzieł z dorobku artystów. Oficjalne otwarcie jubileuszowej wystawy odbędzie się 4 października o godz. 18 w Instytucie Psychologii UMK w Toruniu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Program
- 01.10 – 31.10 wystawa prac na bilbordach, Warszawa (ul. 11 Listopada 40, Czerniakowska 159, Wał Miedzeszyński 407/Baseny),
- 04.10 – 31.10 wystawa prac na bilbordach, Toruń (pl. Rapackiego, Wały gen. Sikorskiego, ul. Gagarina/Reja),
- 04.10 – 05.11 wystawa prac w Instytucie Psychologii UMK w Toruniu,
- 04.10 godz.18 otwarcie wystawy / spotkanie z artystami Galerii Rusz / Instytut Psychologii UMK, ul. Gagarina 39, Toruń.
Zdjęcia: mat. pras.