9 kwietnia, w klubie Niebo w Warszawie, zostały ogłoszone nominacje w konkursie Young Creatives Cannes. Jest to największy w Polsce projekt skierowany do młodych pracowników zajmujących się komunikacją marketingową. To nie tylko szansa na udział w międzynarodowych finałach Cannes Lions czy Eurobest, ale przede wszystkim okazja do zaprezentowania swojego potencjału kreatywnego, pozytywnej rywalizacji oraz samodzielnej pracy nad prawdziwym briefem.
W konkursie mogły startować osoby urodzone po 24 czerwca 1987 r. (nieukończone 31 lat). Wszystkie zakwalifikowane zespoły miały za zadanie przygotować prace stanowiące odpowiedzi na briefy przygotowane przez partnerów poszczególnych kategorii. Uczestnicy wiosennej edycji programu startowali w kategoriach: Print, Film, Digital, Design, PR, Media oraz Clients, tworząc swoje prace w 24 lub 48 godzin.
Zobacz również
DIGITAL
Partnerem kategorii Digital była marka Redds. Zadaniem uczestników było stworzenie projektu digitalowej kampanii budującej świadomość nowego produktu z portfolio marki – Redds Bianco. Pomysły oceniało jury pod przewodnictwem Kuby Sagana z agencji K2. Brief napisała Iza Ciupińska z Kompanii Piwowarskiej oraz Luiza Jaworska – Nogal z VML Poland. Do kategorii Digital zgłosiły się 43 zespoły.
Nominacje otrzymali:
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
- Anna Kukowska i Krystian Wojtkowski / GoldenSubmarine
- Natalia Żmuda i Klaudia Karkulowska / McCann Worldgroup Poland
- Patrycja Rogacz i Aleksandra Berka / They.pl / Melting Pot
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Partnerem kategorii Print było innogy – lider sprzedaży energii w Warszawie. Uczestnicy mieli za zadanie przygotować layout reklamy drukowanej, zachęcającej mieszkańców Warszawy do skorzystania z usług Smart Home, dzięki którym w łatwy i komfortowy sposób można zarządzać urządzeniami elektronicznymi w domu.
Prace oceniało jury pod przewodnictwem Martina Winthera/ 180heartbeats + JUNG V. MATT. Do kategorii Print zgłosiło się 40 dwuosobowych teamów z agencji reklamowych i interaktywnych. Brief napisała Agata Grabowska / Blink oraz Małgosia Nieciecka / innogy.
Nominacje otrzymali:
- Dzmitry Vilchytski i Olga Krasnodębska / Change Serviceplan
- Adriana Hochmańska i Kaja Dobrzańska / J. Walter Thompson Group Poland
- Bartosz Chlebowicz i Michał Orlikowski / Artegence
FILM
Partnerem kategorii Film była marka Książęce. Zadaniem uczestników była promocja nowego wariantu z portfolio marki – Książęce IPA. Kategorią Film opiekował się również Martin Winther z agencji 180heartbeats + JUNG V. MATT. Brief napisała Natalia Babczyńska z Kompanii Piwowarskiej. Do kategorii Film zgłosiło się 18 teamów.
Nominacje otrzymali:
- Michał Oleksów i Damian Kitowski / Cut The Mustard / VML Poland
- Paweł Murawski i Bartosz Bulak / Publicis DWL
- Koka Skowrońska i Mateusz Wasążnik
- Tomasz Kartasiński i Jędrzej Piotrowski / Walk Creative
DESIGN
Partnerem kategorii Design była marka Red Bull. Zadaniem młodych designerów było stworzenie projektu identyfikacji wizualnej nowego wydarzenia marki, które łączy świat sportu i nowych technologii. Przewodniczącym kategorii była Agnieszka Koćmierowska z Ogilvy&Mather. Brief napisał Krzysztof Białkowski / Red Bull. Do kategorii Design zgłosiło się 19 teamów.
Nominacje otrzymali:
- Karolina Pasek i Agnieszka Grajda / Communications Unlimited
- Oleksandr Shumko i Paulina Bertolassi
PR
Partnerem kategorii PR była marka IKEA. Zadaniem zakwalifikowanych zespołów było stworzenie projektu działań PR promujących asortyment sypialniany marki. Kategorią opiekowała się Agnieszka Bacińska z Walk PR. Brief napisał Marek Rosłan z Saatchi& Saatchi IS oraz Małgorzata Jezierska z IKEA. Do kategorii PR zgłosiło się 13 teamów z agencji PR i działów PR agencji reklamowych.
Nominacje otrzymali:
- Areta Szpura i Helena Korniejew / Big Picture
- Karolina Sirko i Karolina Patryka 24/7Communication
- Aleksandra Witkowska i Aleksandra Lalka / Publicon
CLIENTS
Partnerem kategorii Clients było Centrum Spotkania Kultur w Lublinie. Zadaniem uczestników było znalezienie przestrzeni, która łączyła by ich marki z misją CSK i przyczyniała się do popularyzacji kultury i sztuki. Kategorią opiekował się Dawid Szczepaniak / VML Poland. Brief napisał Roman Łoziński / Think ECO. Do kategorii Clients zgłosiło się 10 teamów złożonych z pracowników działów marketingu.
Nominacje otrzymali:
- Kamil Zug i Maciej Kuś /Kompania Piwowarska
- Marta Legutko i Olga Gralińska / Play
- Igor Zajda i Julia Czyżykowska / Grupa Żywiec
MEDIA
Partnerem kategorii media był Red Bull. Zadaniem 17 zakwalifikowanych zespołów było przygotowanie strategii działań mediowych skierowanej do studentów w wieku 18-20 lat, która zwiększyłaby świadomość produktu jako idealnego napoju na domówki. Obradom jury przewodniczyła Anna Gruszka z IPG Mediabrands. Brief napisał Dawid Sadlak / Red Bull.
Nominacje otrzymali:
- Dorian Szymański i Marta Nowak / Havas Media
- Agnieszka Witkowska i Katarzyna Zinów – Szczepaniak / MullenLowe Mediahub
- Ilona Abratańska i Hanna Jaskułowska / Universal McCann
- Marlena Ryniak i Joanna Glijer / Mediacom
- Sebastian Mucha i Olimpia Modrzejewska / Mediacom
- Marcin Gotowiec i Ariel Kępka / Wavemaker
- Piotr Rychel i Paulina Olszak / K2 Media
Eliminacje konkursowe odbywały się w dniach 19 lutego – 9 marca, w Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych.
Organizatorzy: Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, Klub Twórców Reklamy KTR, Cannes Lions
Partnerzy: Red Bull, Innogy, Redd’s, Książęce, IKEA, Centrum Spotkania Kultur, Lunapark, UprightMusic, Wacom, DCODE MEDIA – Authorised Partner of Shutterstock in Poland, Drukomat.pl
Współpraca: ZFPR, PJATK, McCann Worldgroup Poland
Więcej o konkursie na stronie: www.ktr.org.pl/young-creatives