Skalę transformacji cyfrowej na świecie i w Polsce obrazują powszechnie dostępne raporty oraz dane badawcze. Równie ważne, co liczby i prognozy, są jednak praktyczne wdrożenia i studia przypadku, które je opisują. Pokazują one, że transformacja cyfrowa to nie abstrakcja, lecz element naszej codzienności. Wciąż jest ich jednak na rynku zbyt mało. Dlatego też zespół SAP Polska postanowił stworzyć Casebook SAP TRANS/4MACJE, przedstawiający trendy i case studies wdrożeń w czterech obszarach: transformacji cyfrowej, technologii w sprzedaży, cyfrowego HR i rozwiązań IT dla finansów.
– SAP jako firma technologiczna od ponad 47 lat zakotwiczona jest głęboko w procesach biznesowych naszych klientów, reprezentujących wszystkie branże. Jesteśmy i wciąż chcemy być zaufanym partnerem w procesach transformacji cyfrowej, dostarczając nie tylko najnowsze rozwiązania technologiczne, ale również najlepsze praktyki biznesowe. Przykłady zawarte w Casebooku to ogromna dawka wiedzy i inspiracji. Dzięki nim pokazujemy jak polskie firmy mogą osiągać lepsze wyniki, optymalizując swoje procesy biznesowe. Wierzę, że lektura tego opracowania pomoże wielu polskim menedżerom w sprostaniu wyzwaniom, przed którymi stawia ich rynek – mówi Andrzej Gibas, dyrektor zarządzający SAP Polska.
Zobacz również
Skąd wzięła się nazwa Casebooka? Jednym z kluczowych rozwiązań SAP jest pakiet S/4 HANA, oparty na zaawansowanej platformie in-memory a dzięki interfejsowi SAP Fiori – prosty w obsłudze. Celem stojącym za jego powstaniem było efektywne wykorzystanie w biznesie potencjału takich technologii, jak Internet Rzeczy, Big Data oraz budowa efektywnych sieci biznesowych. Dziś stanowi on podstawę cyfrową wielu z prezentowanych w raporcie rozwiązań.
O tym, co potrafi przynieść transformacja cyfrowa kluczowych obszarów działania, przekonał się mBank, który dzięki analizom danych o klientach na nowej platformie sprzedażowej, zwiększył trafność ofert kredytowych o 400%. Inna firma – InterCars stworzyła platformę, która sprawnie i intuicyjnie zarządza katalogiem 1,5 mln części samochodowych. Telefónica, jeden z gigantów światowej komunikacji, dzięki systemom organizującym procesy HR, zmniejszyła ich koszt o 41% w ciągu 4 lat.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
To tylko kilka spośród wielu firm, których historie opowiadamy w Casebooku. Każdy z trendów, które uosabiają, opatrzyliśmy krótkim wstępem, komentarzem eksperta oraz zebranymi danymi badawczymi, uzupełniającymi przedstawione case stories. Stanowią one razem dobry punkt wyjścia do dyskusji o trendach zmieniających świat biznesu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Casebook można pobrać za darmo tutaj.