Pierwszą statuetkę Złotego Spinacza Havas PR Warsaw zdobyła w kategorii „PR Produktu” za ogólnopolską kampanię edukacyjną „Suchenoce. Śpijcie spokojnie” dla firmy Kimberly-Clark, producenta DryNites. Jej celem było oswojenie społeczeństwa z problemem nocnego moczenia u dzieci, a w efekcie pomoc tysiącom rodziców w spokojnym przejściu przez ten etap wspólnie z ich pociechami.
Drugą statuetkę Złotego Spinacza agencja zdobyła w kategorii „PR Finansowy i Relacje Inwestorskie” za komunikację procesu IPO i wprowadzenie Centrum Medycznego ENEL-MED na GPW. Zadaniem agencji była budowa popytu na akcje klienta wśród inwestorów oraz wypromowanie zarówno oferty jak też sektora medycznego na GPW wśród analityków sell-side i dziennikarzy. W zakończonym sukcesem projekcie „Uzdrawiamy Twoje finanse” użyto po raz pierwszy mediów społecznościowych w komunikacji na potrzeby IPO.
Zobacz również
Trzecią statuetkę Złotego Spinacza agencja zdobyła w kategorii „Kreatywność” za kampanię „Dulux Let`s Colour. Pociąg do koloru”, w ramach którego miejska rzeczywistość odmieniana jest za pomocą koloru. W ramach działań ekipa Dulux Let’s Colour odmieniła w minionym roku pięć miejsc w przestrzeni miejskiej i zainaugurowała konkurs Dulux Let’s Colour Fund.
– Chcemy serdecznie podziękować naszym klientom, którzy na co dzień otwierają przed nami możliwości realizowania ciekawych i niesztampowych kampanii public relations i obdarzają nas zaufaniem – powiedziała Katarzyna Przewuska, COO Havas Worldwide w Polsce – szczególnie cieszy nas ponowna nagroda w kategorii „Kreatywność”, bo na co dzień hołdujemy myśleniu kreatywnemu i poszukiwaniu odważnych rozwiązań w każdym działaniu – dodała Przewuska.
Opisy nagrodzonych kampanii PR w konkursie Złote Spinacze 2012:
„Suchenoce. Śpijcie spokojnie” z DryNites
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Podmiot realizujący kampanię: Havas PR Warsaw
Nazwa kategorii, w której kampania otrzymała Złotego Spinacza: PR produktu
Opis: W Polsce ponad 400 tysięcy dzieci powyżej 4. roku życia moczy się w nocy. Dla zdecydowanej większości z nich jest to naturalny etap rozwoju, z którego wyrasta się z wiekiem. Mimo to dzieciom zmagającym się z tą dolegliwością i ich rodzicom towarzyszy ogromne poczucie wstydu i lęku. Moczenie nocne jest bowiem nadal postrzegane w naszym kraju jako temat tabu! Tymczasem moczenie nocne to druga po alergiach najpowszechniejsza dolegliwość u dzieci. Dodatkowo problem pogłębia poczucie bezsilności oraz wstydu, które dla wielu rodziców okazuje się barierą niemożliwą do pokonania.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
„Suchenoce. Śpijcie spokojnie” to ogólnopolska kampania edukacyjna zainicjowana w 2011 roku przez producenta majteczek DryNites, przeznaczonych dla dzieci moczących się w nocy. Ideą kampanii było podjęcie publicznej debaty oraz przełamanie społecznego tabu dotyczącego tego trudnego tematu. Celem działań było przedstawienie alternatywnych możliwości radzenia sobie z moczeniem nocnym dzieci oraz wzbudzenie zainteresowania konsumentów produktami marki DryNites.
Strategia komunikacji dla marki DryNites zaproponowana przez Agencję została oparta na kreatywnej idei zainicjowania ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej i podjęcia społecznej debaty na temat moczenia nocnego dzieci. Celem było przełamanie tabu wokół zjawiska, znormalizowanie problemu, zniesienie barier emocjonalnych narosłych w polskim społeczeństwie. Kampania zaoferowała rodzicom i dzieciom poczucie komfortu, pokazując możliwości radzenia sobie z tą dolegliwością za pomocą produktów marki DryNites.
Centrum Medyczne ENEL-MED wchodzi na GPW. Uzdrowimy Twoje finanse.
Podmiot realizujący kampanię: Havas PR Warsaw
Nazwa kategorii, w której kampania otrzymała Złotego Spinacza: PR finansowy i relacje inwestorskie
Opis: Komunikacja procesu IPO i wprowadzenia Centrum Medycznego ENEL-MED na GPW. Zadaniem agencji była budowa popytu na akcje ENEL-MED wśród inwestorów oraz wypromowanie zarówno oferty jak też sektora medycznego na GPW wśród analityków sell-side i dziennikarzy. W zakończonym sukcesem projekcie użyto po raz pierwszy mediów społecznościowych w komunikacji na potrzeby IPO.
Agencja zaplanowała i przeprowadziła pełne spectrum działań: poczynając od media relations, w tym expert positioning, poprzez aktywność w mediach społecznościowych (po raz pierwszy użytych w takim stopniu bezpośrednio do celu promocji oferty publicznej akcji spółki), po indywidualne spotkania z analitykami sell side i inwestorami indywidualnymi. Tak kompleksowe działania wokół oferty publicznej są rzadko spotykane wśród małych i średnich spółek, do jakich zalicza się ENEL-MED.
Dulux Let’s Color 2011. Pociąg do koloru
Podmiot realizujący kampanię: Havas PR Warsaw
Nazwa kategorii, w której kampania otrzymała Złotego Spinacza: Kreatywność
Opis: Dulux Let’s Colour jest globalnym projektem marki Dulux, w ramach którego miejska rzeczywistość odmieniana jest za pomocą koloru. W Polsce projekt zadebiutował w oparciu o autorską platformę „Pociąg do koloru”. W ramach działań ekipa Dulux Let’s Colour odmieniła pięć miejsc w przestrzeni miejskiej i zainaugurowała konkurs Dulux Let’s Colour Fund.
Dulux Let’s Colour to koncept oparty o wykorzystanie funkcjonalności produktów marki Dulux. Strategia komunikacji oparta została na wykreowaniu wyjątkowych wydarzeń, podczas których każdy konsument mógł dodać koloru wybranym miejscom w naszym kraju. Chętni podczas eventów otrzymywali farby Dulux i razem z zaproszonymi do akcji artystami malowali szare dotychczas miejsca. Dodatkowe zaangażowanie konsumentów odbywało się poprzez konkurs Dulux Let’s Color Fund, w ramach którego mogli zgłaszać dodatkowe lokalizacje do odmalowania.
Dla wzmocnienia w komunikacji projektu atrybutów samych produktów, wynajęto i oznakowano wagon pociągu pasażerskiego, który regularnie przemieszczał się na trasie Kraków – Gdańsk i przejeżdżał obok dworców, które dzięki projektowi Dulux Let’s Colour zmieniły swoje oblicze. W wagonie dostępnym dla wszystkich podróżujących umieszczone były informacje na temat projektu. Chętni mogli także zasięgnąć porad specjalistów od kolorów pracujących na co dzień w firmie AKZO NOBEL.