TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

31,6 proc. spadek na rynku reklamy wielkoformatowej w I kwartale 2013 r.

Szacowana wartość rynku reklamy wielkoformatowej w I kwartale 2013 r. wyniosła 14,1 mln zł, co oznacza spadek o 31,6 proc. w stosunku do I kw. roku ubiegłego.
O autorze
1 min czytania 2013-05-14

Największy spadek odnotował sektor „telekomunikacja”, a największy wzrost „komputery i audio/video”. CAM Media S.A. publikuje raport o sytuacji na rynku reklamy wielkoformatowej w I  kwartale 2013 r.

Na spadki złożyło się zmniejszenie liczby firm korzystających z reklamy wielkoformatowej o 17,2 proc. ze 134 w IQ 2012 na 111 w IQ 2013 oraz obniżenie średniego budżetu przeznaczonego na nośnik wielkoformatowy o 17 proc. z 51 852 zł na 43 039 zł.

Z dziesięciu zdefiniowanych sektorów tylko trzy odnotowały wzrost: „komputery i audio/video” (o 150,7 proc. z 646 130 zł w IQ 2012 na 1 620 060 zł w IQ 2013!), „czas wolny” (o 106 proc.) oraz „handel” (o 36,8 proc.). Pozostałe siedem sektorów zakończyło I kwartał spadkami. Największy spadek inwestycji w reklamę wielkoformatową nastąpił w sektorze „telekomunikacja” (-88,2 proc.)  oraz „finanse” (-72,3 proc.).

W ujęciu geograficznym nastąpił spadek we wszystkich monitorowanych miastach. Największe spadki nastąpiły na rynku trójmiejskim (-59 proc.) oraz krakowskim (-53,5 proc.). Najmniejsze spadki nastąpiły na rynku warszawskim (-19,3 proc.) i katowickim (-15,3 proc.).

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W czołówce reklamodawców znalazły się: UPI, Hyundai i Samsung. Do tego grona w ostatnim czasie dołączyli Emirates Airlines, BPH oraz Pramerica.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

-Mamy do czynienia z nową sytuacją na rynku. Od początku 2010 roku, czyli od momentu, w którym zaczęliśmy uważnie monitorować rynek, każdy kolejny I kwartał był lepszy od analogicznego okresu w roku poprzedzającym. Branża reklamowa spodziewała się spadków w bieżącym roku, więc publikowane dziś wyniki nie są zaskoczeniem. Systematyczne osłabienie na rynku notujemy od III kwartału 2012 r., tj. bezpośrednio po kampaniach związanych z finałami EURO 2012. Bezpośrednią przyczyną takiego stanu rzeczy jest ograniczanie budżetów reklamowych spowodowane ogólnym kryzysem gospodarczym. Jednocześnie mamy do czynienia z dużymi przegrupowaniami w grupie reklamodawców i w ujęciu sektorowym, co może przynieść jeszcze niejedną zaskakująca zmianę w następnych okresach roku. Poprawa powinna nastąpić w II i IV kwartale, tradycyjnie najlepszych okresach każdego roku, jednak cały bieżący rok będzie wyraźnie słabszy od ubiegłego – ocenia prezes CAM Media dr Krzysztof Przybyłowski.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Raport „Rynek reklamy wielkoformatowej po pierwszym kwartale 2013 roku” opracowany na podstawie monitoringu 280 lokalizacji wielkoformatowych można pobrać tutaj.