3rd party Party!

To będzie ciasteczkowa uczta. Środowisko zajmujące się reklamą spersonalizowaną oraz patron medialny, portal Nowy Marketing, zapraszają na spotkanie „3rd party Party!”. Będzie ono poświęcone wykorzystaniu Big Data w analityce internetowej, ze szczególnym uwzględnieniem danych w reklamie.
O autorze
2 min czytania 2014-11-24

Ciasteczka inne niż wszystkie

Organizator spotkania, Cloud Technologies, chce położyć nacisk na „third party cookies”, czyli ciasteczka pochodzące „od trzeciej strony”. Umożliwiają one identyfikację konkretnego użytkownika na różnych stronach www, a korzystają z nich m.in. reklamodawcy. Dzięki temu wiedzą, jaką reklamę użytkownik już widział, a jaką można mu jeszcze wyświetlić.

Uczestnicy będą mieli twarde ciasteczko do zgryzienia, bowiem tematyka 3rd party cookies wywołuje dziś burzliwe dyskusje. 3rd party cookies nie jest przypisywane przez serwer, na którym znajduje się oglądana przez użytkownika strona, lecz pochodzi z zupełnie innego, „zewnętrznego” serwera czyli „od trzeciej strony”. Może nią być np. ad-serwer, czyli serwer emitujący reklamy. Podczas odwiedzania jakiejś strony, na której funkcjonują 3rd party cookies, użytkownik otrzymuje zatem dwa ciasteczka: jedno od serwera, na którym postawiona jest odwiedzana przez niego strona, a drugie od ad-serwera, które zostaje przypisane internaucie w momencie wyświetlenia mu konkretnej reklamy. I to ostatnie ciasteczko „ciągnie się” za internautą przez kolejne witryny, na których ad-serwer jednej sieci reklamowej emituje swój przekaz.

Ciasteczko prawdę reklamodawcy powie

Ciasteczka pochodzące od trzeciej strony pozwalają więc rozpoznawać użytkownika nie tylko w ramach jednej witryny (a tak ma się rzecz przy tzw. „first party” cookies), lecz na wielu różnych witrynach. Dzięki zastosowaniu 3rd party cookies ad-serwer identyfikuje użytkownika. Wie, że widział już reklamę X, więc nie ma potrzeby wyświetlać mu jej ponownie.

Ciasteczka 3rd party stanowią dziś olbrzymie wyzwanie dla marketingu: począwszy od sposobów na wykorzystanie gromadzonych przez nie danych, obejmujących np. zachowania użytkowników podczas kolejnych emisji reklam, a skończywszy na problemie bezpieczeństwa czy naszej prywatności w Sieci. I właśnie w tej przestrzeni dyskutować będą uczestnicy 3rd party Party!

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Ciasteczkożercy

W spotkaniu „3rd party Party!” jako prelegenci udział wezmą Piotr Prajsnar (Cloud Technologies), Dorota Bigo (DoubleClick Google) oraz Bartosz Malinowski (Adform).

Organizator nie ukrywa, że spotkanie ma charakter networkingowy i jest nie tylko szansą na przedyskutowanie aktualnych, palących tematów dotyczących reklamy online, lecz także okazją do integracji osób z branży i usłyszenia, „co w trawie piszczy”. Piotr Prajsnar, CEO Cloud Technologies, zapewnia:

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– Pobujamy trochę w obłokach, tzn. w chmurach danych. Zaprezentujemy odżywcze kejsy dla branży IT, podyskutujemy trochę o przydatności third party cookies, a także przedstawimy liczne statystyki, które nie pozostawiają złudzeń co do tego, że rynek IT wkracza w epokę danych. Później z chmur zejdziemy na ziemię i w miłej atmosferze wymienimy się wzajemnymi spostrzeżeniami o sytuacji analityki internetowej w Polsce. Zapraszamy wszystkich zainteresowanych!

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Spotkanie odbędzie się w najbliższy czwartek (27 listopada). Start o godzinie 17.00 w Studiu 4 Piętro, przy ulicy Żelaznej 54. Żeby wziąć w nim udział należy wysłać maila zgłoszeniowego na adres [email protected]

Po potwierdzeniu zgłoszenia otrzymacie drogą mailową imienne zaproszenie, które będzie Waszą przepustkę na imprezę. Zapraszamy osoby z branży, dziennikarzy oraz pasjonatów analityki internetowej. UWAGA – liczba miejsc ograniczona!

Dodatkowe pytania odnośnie spotkania 3rd party Party! można kierować na adres: [email protected]