Animacja dla Planety – pod tym hasłem odbyła się tegoroczna, czwarta edycja konkursu dla twórczyń i twórców animacji reklamowej Timecode Akcja Animacja. 16 listopada podczas finału transmitowanego na Facebooku poznaliśmy tegorocznych laureatów. Jury przyznało Grand Prix, a marki partnerskie dwa wyróżnienia. Konkurs wygrała Zuzanna Labus, która przygotowała animację dla marki Veolia.
Laureatka tegorocznej edycji Timecode AKCJA ANIMACJA otrzymała honorarium w wysokości 10 000 zł i tablet Wacom Cintiq 16 oraz sadzonkę dębu, która w tym roku zastąpiła tradycyjną statuetkę.
– Zwycięska animacja konkursowa od samego początku zwracała uwagę jury. Na tle pozostałych prac wyróżniał ją autorski, subtelny minimalizm – powiedział Tomasz Dławichowski, partner zarządzający w Timecode Film Production, organizator konkursu.
Zobacz również
Partnerzy konkursu, marki Energa i Veolia przyznali swoje wyróżnienia w postaci honorariów (2 000 zł) oraz tabletów Wacom Intuos Pro S. Otrzymali je: Adam Łabuś i Zuzanna Labus.
Laureatka konkursu Zuza Labus ukończyła studia graficzne na wrocławskiej Akademii Sztuk Pięknych, pracuje jako freelancer, natomiast wyróżniony Adam Łabuś, który w konkursie Timecode Akcja Animacja uczestniczył już po raz drugi, ukończył Akademię Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi. Wśród finalistów znalazł się także zespół Mateusz Trytek, Joanna Wójtowicz, Paulina Kozieł-Pacia.
Tegoroczna edycja Timecode AKCJA ANIMACJA poświęcona była ekologii. Do konkursu zgłosiło się ponad 200 uczestniczek i uczestników.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Prace oceniali: Andrzej Pągowski – artysta grafik, Kreacja Pro, Kasia Kijek i Przemek Adamski – reżyserzy animacji, Kijek/Adamski, Małgosia Drozdowska – creative director, Agnieszka Klimczak – executive creative director, Agnieszka Koćmierowska – senior art director, McCann, Kuba Matyka – creative /experience director, MELT, Anna Szkałuba – lead ilustrator, Letko, Beata Śliwińska „Barrakuz” – visual & graphic designer, Olga Wroniewicz – reżyserka, graficzka, PJATK, Małgorzata Grochala – art director, PZL, Weronika Majchrzak – senior copywriter, PZL, Vladi Kravets – motion designer, Feeders, Michał Kuczkowski – head of motion, Opus B, Juliusz Strachota – creative director, Nieagencja, Bartłomiej Szołajski – creative director, Advalue Engaged oraz Filip Tomann – partner, Timecode Film Production.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jurorzy, podobnie jak w latach ubiegłych, spotkali się z twórcami półfinałowych prac na warsztatach kreatywnych. To już tradycja konkursu, która umożliwia udoskonalenie zgłoszonych animacji.
Zwycięską animację można obejrzeć na stronie vimeo.com/644012158/b3afccca10.
Prace wszystkich tegorocznych laureatów można obejrzeć na stronie: www.timecodeakcjaanimacja.pl.
– Subtelna kreska autorskich ilustracji, użycie tylko dwóch kolorów i przemyślany scenariusz. Autorka bardzo ciekawie komponuje kadr bawiąc się dalszymi i bliższymi planami. Bez zbędnych ozdobników, lekko, ale nie nudno. W tej animacji obraz połączony z VO, tworzy klimat i pięknie opowiada historię. Od początku widać pomysł i świetny warsztat autorki – powiedziała jurorka Agnieszka Koćmierowska, senior art director, McCann.
Konkurs Timecode Akcja Animacja powstał w 2017 roku z inicjatywy domu produkcyjnego Timecode Film Production, który od kilkunastu lat zajmuje się produkcją spotów reklamowych, branded contentu i animacji. Celem konkursu jest wzrost poziomu polskiej animacji reklamowej i wyszukiwanie młodych talentów.
Partnerzy konkursu: Energa Obrót, Fixly, Goodvalley, Nexera, Tefal, Veolia
Partnerzy kreatywni: Advalue Engaged, Feeders Agency, Nieagencja, Opus B, PZL, Uchostudio, Studio BANK
Partner edukacyjny: PJATK
Fundator nagród: Wacom
Organizator konkursu: dom produkcyjny Timecode Film Production
Patroni medialni: Grafmag, Niech żyje Planeta! – grupa strony Onet, Screen Network, Radio Kampus
Komunikacja: Open Minded Group / [email protected]