846 kanałów zrzeszonych w sieci ma łącznie 191 milionów subskrypcji – pod skrzydłami LTTM rozwija się aż 62% branży profesjonalnych youtuberów. Twórcy z LTTM na przestrzeni 2019 roku opublikowali 61 tysięcy filmów. To oznacza, że każdego dnia upubliczniali średnio 167 wideo w serwisie YouTube. Ich filmy zdobyły w tym roku 11 miliardów wyświetleń, co oznacza, że generowały średnio 348 nowych wyświetleń… co sekundę. Materiały youtuberów cieszyły się również bardzo pozytywnym odbiorem widzów – aż 96% reakcji zostawionych pod filmami to łapki w górę.
LTTM to nie tylko LifeTube – czyli sieć twórców internetowych, ale też TalentMedia – agencja realizująca największe strategie z zakresu wideo i influencer marketingu. Kanały marek stworzone przez LTTM tylko w tym roku zdobyły 248 tysięcy nowych subskrypcji. Filmy opublikowane na brandowych kanałach na YouTube wygenerowały w ciągu 2019 roku 51 milionów wyświetleń, czyli średnio miały aż 142 tysiące nowych odtworzeń każdego dnia.
Zobacz również
– Rok 2019 był bezsprzecznie czasem ogromnych zmian. Zbudowaliśmy grupę LTTM, która wyznacza całkiem nowe standardy na rynku i oferuje kompleksową obsługę influencerską. Już teraz jesteśmy liderem, ale nasze plany na 2020 są jeszcze ambitniejsze. Przewidujemy, że, zaobserwowany w Polsce pierwszy raz w tym roku, trend większych wydatków na reklamę w internecie, niż w telewizji, będzie stopniowo się pogłębiał. Dlatego w 2020 roku skupimy się nie tylko na brandowych kanałach i gwiazdach YouTube, ale też twórcach z long tail, wspólnie budujących widownie, które komunikaty marek oglądają z wyboru – komentuje Krystian Botko, CEO grupy LTTM.
Zespół LTTM (obecnie liczący prawie sto osób) w 2019 roku zrealizował łącznie 2051 współprac marka-youtuber (pod jedną realizacją kryje się jeden pakiet świadczeń jednego influencera w jednej kampanii). To oznacza, że eksperci z LTTM koordynują średnio 8 realizacji dziennie (w dni robocze, oczywiście!). Średnio jedna realizacja z youtuberem kosztowała w LTTM 19 tysięcy złotych.
Misją grupy LTTM jest również edukacja branży i budowanie standardów profesjonalnego influencer marketingu w Polsce. Dlatego na przestrzeni 2019 roku 46 razy (średnio co 5,5 dnia) można było posłuchać prelekcji któregoś z ekspertów LTTM na konferencjach i wydarzeniach branżowych.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Słuchaj podcastu NowyMarketing