…PushAd (grupa AdNext) – spółki oferującej innowacyjne narzędzie do zwiększania sprzedaży przy wykorzystaniu push notyfikacji.
Prowadzącym własne biznesy zależy na jak największej liczbie klientów. Aby przyciągnąć ich uwagę i osiągnąć zadawalający wynik sprzedaży przedsiębiorcy korzystają z różnych form reklamowych. Jedną z nich są „tradycyjne” newslettery, które starają się przekierowywać odbiorców na landing page i informować o nowościach. Niestety efekty takich kampanii mailingowych są często rozczarowujące, głównie ze względu na bardzo niski poziom open ratów (wynikający głównie z martwych adresów email, spamu, niechcianej poczty). Okazuje się, że lepszym sposobem na zwiększenie konwersji na stronie są web push notyfikacje, ale pod warunkiem, że są wysyłane do właściwych użytkowników – mówi Bartłomiej Kawecki, CEO, PushAd – narzędzia do zwiększania sprzedaży nowej generacji.
Zobacz również
Co należy zrobić, aby pozyskać wartościowe kontakty?
1. Uruchomić push notyfikacje
Aby w końcu docierać do klientów ignorujących newslettery oraz korzystających z AdBlocka i filtrów antyspamowych warto zainwestować w nowy format powiadomień. Web push to niewielkie wiadomości pojawiąjące się na ekranie w formie komunikatów. Umożliwiają one dotarcie również do użytkowników, którzy już opuścili witrynę internetową. Stanowią świetne uzupełnienie newslettera, ponieważ dzięki nim można docierać do klientów, którzy ignorują maile reklamowe oraz re-marketing lub są one dla nich niewidoczne z powodu AdBlocka.
2. Prawidłowo posegmentować użytkowników
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Segmentacja to nic innego jak podział klientów na mniejsze grupy według przyjętych kryteriów, np. zainteresowań, geolokalizacji, wartości koszyka zakupowego lub po prostu okresu, kiedy użytkownik był ostatnio na witrynie. Umożliwia optymalne dostosowanie oferty i związanego z nią przekazu do różnych oczekiwań konsumentów. Odpowiednia segmentacja jest kluczem do osiągnięcia zadawalających rezultatów takich jak konwersja, kliknięcia czy odpowiedni poziom zaangażowania użytkownika na stronie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
3. Ustawić harmonogram wysyłek
Jeszcze przed startem kampanii, warto określić ilość i częstotliwość wysyłanych wiadomości. Zbyt dużo notyfikacji w krótkim czasie może spowodować, że użytkownik wypisze się z naszej bazy. Pomaga tu wcześniej wspomniana segmentacja, wówczas z dużym prawdopodobieństwem wysyłamy informację, która jest pożądana. Ponadto bardzo istotna jest analiza statystyk wysyłek. Pozwala ona bowiem m.in. określić jaka pora dnia jest najbardziej odpowiednia na wysyłanie powiadomień push.
4. Zoptymalizować komunikaty
Nie wystarczy samo wysyłanie komunikatów. Należy także zadbać o to, aby ich treść była adekwatna do potrzeb odpowiednich grup, a wygląd nie kojarzył się z często irytującymi reklamami. Warto pamiętać o tym, by push notyfikacje były spójne ze stroną internetową, na która ustawione jest przekierowanie. Przydatne jest również przeprowadzanie testów A/B skuteczności poszczególnych treści komunikatów.
5. Słuchać tego, co „mówią” użytkownicy
Już po wysłaniu kilku komunikatów łatwo można ocenić ich skuteczność. Jeżeli prowadzona kampania nie wpływa na generowanie pożądanego ruchu na stronie (świadczy o tym niski CTR lub wysoki poziom Bounce Rate) to należy poszukać przyczyny. Może nią być niezastosowanie któregoś z powyższych punktów. Powiadomienia Push to narzędzie, które w miarodajny sposób pozwala na bieżąco monitorować efektywność prowadzonych działań.
Warto zadać sobie pytanie jaki dokładnie cel stawiany jest przed tym narzędziem, do czego będziemy je wykorzystywać. Bowiem same notyfikacje mogą okazać się kolejnym narzędziem do spamowania użytkowników. Właśnie dlatego w PushAd stosujemy wielowymiarową segmentację i algorytmy sztucznej inteligencji, które optymalizują kampanie pod kątem z góry zadanych wskaźników. Wówczas web push jest po prostu najlepszym z dostępnych obecnie nośników informacji – tłumaczy Bartłomiej Kawecki, CEO, PushAd.