fot. unsplash.com
…o roli marketingu internetowego w podnoszeniu wyników sprzedaży. Jak opracować treść sklepu, aby nie tylko była dobrze oceniana przez Google, ale by również sprzedawała?
Zobacz również
Przypodobaj się wyszukiwarce Google
Jednym z najczęściej popełnianych błędów w sklepach internetowych jest kopiowanie opisów produktów od producentów. Szczególnie w przypadku szerokiego asortymentu sprzedawcy decydują się na taką praktykę. Warto jednak poświęcić więcej czasu na ten etap budowy e-sklepu, ponieważ Google ocenia treści nie tylko pod względem objętości, ale również unikalności. Jeśli zespół pracowników sklepu jest za mały, aby poradzić sobie z tworzeniem setek opisów produktów, na pomoc mogą przyjść freelancerzy lub agencje marketingu internetowego. Często koszt takiej usługi jest znacznie niższy niż koszt angażowania uwagi sprzedawców, którzy w tym czasie mogliby zająć się pozyskiwaniem klientów i planowaniem strategii sprzedażowej.
Twórz opisy, które sprzedają
Tworząc opisy produktów, nie można zapominać o ich podstawowej roli, czyli informowaniu o produkcie. Zgodnie z badaniami z użyciem eye trackera osoby wchodzące na strony internetowe czytają jej treści w kształcie odwróconej litery L. Oznacza to, że poświęcają czas na przeczytanie pierwszych 2-3 wersów, a pozostałe tylko pobieżnie przeglądają. Aby przemycić najważniejsze treści, należy przygotować opisy produktów zgodnie z tą tendencją. Opis powinien bezwzględnie zawierać pogrubienia najważniejszych treści oraz wypunktowanie cech produktu, które mogą zdecydować o jego zakupie. Opis tekstowy nie powinien być duży objętościowo. Nie jest to jednak regułą, ponieważ są grupy klientów, które chętnie zagłębiają się w treści opisów. Może to dotyczyć kobiet, które zwykle potrzebują szczegółowego opisu kosmetyków czy produktów dla dzieci, troszcząc się o ich bezpieczeństwo. Natomiast w sklepie ze sprzętem komputerowym lepiej skupić się na konkretnych parametrach, gdyż zbyt rozbudowany opis może nie być trafionym pomysłem.
Spróbuj przemycić wartościową treść
Stworzenie odpowiednich, unikalnych opisów produktów nie wystarczy, by spełnić kryterium bogatej i często aktualizowanej treści. W sklepie internetowym istnieje jednak możliwość stworzenia przestrzeni dla wartościowych informacji, które będą odgrywać jednocześnie rolę content marketingu. Może to być forma bloga z poradami i newsami z branży lub tworzenie artykułów pomagających w dokonaniu zakupu i w bogaty sposób opisujących dostępne w sklepie grupy produktowe. Tego typu teksty to korzyść zarówno w postaci lepszej pozycji w wynikach wyszukiwania, jak także sposób na zainteresowanie użytkowników ofertą sklepu.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Wypromuj swój sklep
Nowo powstały sklep internetowy zwykle potrzebuje wsparcia w postaci reklam, aby zaistnieć wśród użytkowników Internetu. Jedną z najskuteczniejszych form promocji jest kampania reklamowa AdWords. W przeciwieństwie do tradycyjnych form reklamy, tutaj łatwo możemy zmierzyć efekty za pomocą Google Analytics. Co warto wiedzieć, gdy decydujemy się na tego typu kampanię? Jeśli zlecamy taką usługę komuś z zewnątrz, obowiązkowo prośmy o prowadzenie raportów efektów i dowiedzmy się, czy zmiany w treści reklam będą dodatkowo płatne (jest to szczególnie istotne, gdy zechcemy komunikować okresowe obniżki cen i wyprzedaże). Profesjonalna agencja powinna zacząć od konfiguracji konta w taki sposób, aby możliwe było śledzenie dokonywanych zakupów. Dane w postaci liczby odsłon reklamy i kliknięć to za mało, by ocenić skuteczność kampanii dla sklepów internetowych. Rolą kampanii AdWords w sprzedaży online jest bowiem nie tylko kreowanie wizerunku, ale również generowanie konwersji w postaci pozytywnie zakończonych transakcji.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Pamiętaj o pierwszym wrażeniu!
Gdy już zadbamy o treści, które zapewnią nam wysoką pozycję w Google, warto także przyjrzeć się funkcjonalności samego sklepu. Aby przekonać się, czy jest on przyjazny dla użytkowników, warto przeprowadzić profesjonalny audyt badający treść sklepu, trudność dokonania zakupu i uzyskania podstawowych informacji związanych z samym sprzedawcą. Efektem takiego audytu może być znaczący wzrost liczby kupujących, poprzez uproszczenie procesu zakupowego.
Optymalizacja sklepu internetowego to proces, który warto powierzyć profesjonalistom. Szczególnie jeśli jest to mały sklep z 1-2-osobowym zespołem. Praca nad treścią oraz użytecznością sklepu jest czasochłonna i wymaga doświadczenia, o które trudno na początku kariery w e-commerce.