Nauka przez zabawę
Zabawy z historią, Laboratorium Pana Kleksa czy Dookoła świata – to tylko niektóre z interaktywnych wystaw, jakie czekają na odwiedzających Hewelianum, czyli gdańskie centrum nauki znajdujące się w pobliżu Starego Miasta. Warto odwiedzić szczególnie nową Pracownię „REenergii”, w której dzięki nowoczesnym rozwiązaniom można odkryć drugie życie produktów po ich wyrzuceniu do kosza na śmieci. Ile drzewa powstaje z jednego drzewa? Czym jest ziemski piec? Jak wygląda bateria pod rentgenem? To tylko niektóre z pytań, na które znajdziemy odpowiedź w tym parku nauki. Zresztą podobnych placówek na terenie kraju jest coraz więcej. Centrum Nauki Experyment w Gdyni, Humanitarium we Wrocławiu i chyba najbardziej znane Centrum Nauki Kopernik w stolicy czy Centrum Nauki Da Vinci w świętokrzyskim Podzamczu koło Chęcin udowadniają w praktyce, że nauka przez zabawę może być angażująca, ciekawa i przede wszystkim skuteczna.
Event marketing potrzeb
Dobrze skrojony event odpowiada na potrzeby grupy docelowej. Tę prawdę zna niemal każdy event i PR manager. Na czym polega sukces wydarzenia? Na odpowiedzi na często ukryte pragnienia. Nie musi to być wyszukany pomysł z nie wiadomo jak znaną i ciekawą akcją. Udane wydarzenie opiera się często na prostym i dopracowanym do perfekcji pomyśle. Wbrew pozorom nawet zła pogoda nie jest w stanie odstraszyć gości od udziału w tego typu projekcie. Do tego grona z pewnością należy Wrocławski Festiwal Piwa, który swoim rodowodem sięga już kilku lat wstecz. Dzisiaj jest jedną z najbardziej szanowanych akcji promujących ten złocisty trunek w kraju, zbierając także grono lokalnych browarów i producentów piwa spoza naszych granic.
Zobacz również
Bądź smart
Mobilność Polaków wzrasta. Także ta związana z turystyką krajową. Według raportu Polskiej Organizacji Turystycznej jesteśmy raczej smart podróżnikami. Zamiast „wypasionego” hotelu wolimy spokojny i cichy pensjonat. Do tego okazyjne promocje, zdobywane dużo wcześniej lub na ostatnią chwilę u różnego rodzaju przewoźników, święcą triumfy. Smart podróżnik dokładnie sprawdza oferty, porównuje opinie. Przegląda serwisy zakupów grupowych. Przede wszystkim jest aktywnym użytkownikiem różnych kanałów social media. Bo przecież w nieznanym mieście najlepszym wskaźnikiem rekomendacji są Foursquare oraz Swarm.
Z technologiami za pan brat
Jak w udany sposób łączyć opowieść z nowymi technologiami? Odpowiedź na to pytanie najlepiej odkryć w Parku Nauki i Ewolucji Człowieka w Krasiejowie. To jedno z najnowocześniejszych muzeów opowiadających dzieje naszego gatunku w Europie, które naszpikowano technologiami. Różni się jednak od innych ich customowym dopasowaniem. Wszystkie rozwiązania, które bawiąc uczą i ucząc bawią tworzyli specjaliści z różnych dziedzin – od nauk przyrodniczych, przez nowe technologie, pedagogikę, historię po marketing. M.in. po to, aby osiągnąć wspólny efekt synergii i sprawić, iż podróż wehikułem czasu, łącząca różne rzeczywistości tworzyła nie tylko wspaniałą opowieść, ale też przeżycie niezapomniane dla 7- i 67-latka. Augmented reality, projekcje 3D, systemy kinetyczne, dotykowe, powiązanie zwiedzania z aplikacją mobilną, wyzwania na nośnikach wielodotykowych. To tylko niektóre z atrakcji, jakie czekają na pasjonatów technologii w Krasiejowie na Opolszczyźnie.
Aktywności w DNA
Długi weekend może być także okazją do realizacji swoich pasji. Idea work-life balance, uwzględniająca równowagę między wyzwaniami zawodowymi a prywatnymi, staje się coraz bardziej istotnym trendem nie tylko w komunikacji marek, ale również w podbijaniu serc samych konsumentów. Jeszcze 10 lat temu trudno byłoby uwierzyć, że Polacy tłumie ruszą do udziału w różnego rodzaju imprezach sportowych. Dzisiaj wirus biegania trawi coraz większą liczbę mieszkańców kraju nad Wisłą. Okazją do tego może być też długi weekend i udział w 3. Kołobrzeg Maratonie, czy w 25. Biegu Konstytucji 3 Maja. Pasja biegania to dla marek nie tylko okazja do prezentacji i promocji swoich produktów, ale także pokazania bardziej ludzkiego oblicza i wspierania wartości, jakie niesie zdrowy tryb życia.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Adam Piwek
Head of Public Relations w agencji marketingu zintegrowanego Mind Progress Group.
Entuzjasta skutecznego employer brandingu i efektywnej społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR).