fot. depositphotos.com
ReachaBlogger to powstała w 2014 roku platforma ułatwiającą reklamodawcom znalezienie odpowiedniego blogera i podjęcie z nim szybkiej współpracy. W bazie dostępnych jest ponad 5 tys. blogów z różnych kategorii tematycznych, które miesięcznie docierają do ponad 51 mln odbiorców. Za pomocą platformy zrealizowano już ponad 8 tys. publikacji sponsorowanych. Wybraliśmy z nich 5 ciekawych przykładów, które obrazują możliwości platformy i współpracy z blogerami prowadzonej za jej pośrednictwem.
Zobacz również
„Wiadomość do przyszłości” – Kapsuła Czasu POL PAPER
case study: Papiery POL
Papier to papier – tak brzmiała jedna z kluczowych barier komunikacyjnych wymienionych w briefie napisanym przez Papiery POL. Trafne spostrzeżenie, bo jak ciekawie mówić o tym, co otacza nas dosłownie z każdej strony i co duża część z nas, kompletnie bez żadnych emocji, wyrzuca na potęgę do kosza? Jak robić to wobec rozwoju digitalu?
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Kampania „Wiadomość do przyszłości” wystartowała styczniu 2017 roku. Pierwszym jej etapem było stworzenie strony papierypol.pl, za pomocą której każdy mógł przesłać swoją „Wiadomość do przyszłości” w postaci testimonialu i zdjęcia. Patronami medialnymi przedsięwzięcia zostali: Interia, Legalna Kultura, Edutorial, Historia.org.pl oraz magazyn psychologiczny Charaktery.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Drugim etapem kampanii było wydrukowanie przesłanych testimoniali, które nie były weryfikowane czy cenzurowane. Dano w ten sposób autorom pełną swobodę w przesłaniu, jakie chcieliby przekazać przyszłym pokoleniom. Wydrukowano łącznie ponad 600 testimoniali przesłanych poprzez stronę.
Trzecim i ostatnim etapem kampanii było zorganizowanie wydarzenia, podczas którego na terenie fabryki International Paper w Kwidzynie została umieszczona w specjalnej krypcie profesjonalna, sprowadzona z Australii Kapsuła Czasu POL. To historyczne wydarzenie odbyło się 20 maja 2017 r. podczas „Biegu Papiernika”, cyklicznie organizowanego przez firmę International Paper, która obchodziła wówczas swoje 25-lecie działania w Polsce i po raz ósmy zaprosiła do wspólnego biegania. W wydarzeniu wzięło udział kilka tysięcy osób.
Na potrzebę wydarzenia stworzono dedykowane stanowisko, na którym odwiedzający zostawili ponad 400 testimoniali, co dało łączną sumę 1 000 wszystkich otrzymanych i wysłanych do przyszłych pokoleń wiadomości.
W oficjalnym zakopaniu Kapsuły POL wzięły udział władze oraz pracownicy firmy (top managerowie z centrali w USA i Belgii), którzy opowiedzieli o ćwierćwieczu działań na polskim rynku. Kapsuła Czasu spoczęła pod pomnikiem w formie piramidy, wykonanym ze stali nierdzewnej, upamiętniającym całe wydarzenie i pozostanie tam, aż odkryją ją przyszłe pokolenia.
Filmy z akcji zostały obejrzane ponad 350 tys. razy. O akcji napisało ponad 75 mediów, m.in. Interia, Crazy Nauka czy Antyweb. Agencja Biuro Podróży Reklamy była odpowiedzialna za opracowanie akcji w zakresie strategicznym, kreatywnym i mediowym. W ramach działań wykorzystano takie narzędzia jak: direct marketing, SEA, emisję w GDN, reklamę na Facebooku oraz Instagramie, PR, blog marketing, social media marketing, content marketing, YouTube advertising, ambient i event marketing.
Agnieszka Sosnowska
CEO agencji Biuro Podróży Reklamy
Możliwość zawierania transakcji bezpośrednio z influencerami przez platformę www.ReachABlogger.pl przyczyniła się do szerokiego wykorzystania publikacji influencerskich w projektach agencji Biuro Podróży Reklamy. W ciągu ostatnich 3 lat, z użyciem platformy, zrealizowaliśmy kilkanaście takich kampanii, zaangażowaliśmy do współpracy ponad 150 influencerów. Były to projekty o charakterze brandingowym, produktowym, contentowym, socialowym i SEO.
„Dieta szynszyli – co mogą jeść?”
case study: NaszeZoo.pl
W ramach działań SEO prowadzonych dla dużego internetowego sklepu zoologicznego NaszeZoo.pl, zdecydowano się na współpracę z blogerem poprzez platformę ReachaBlogger. Celem działań było dotarcie do wąskiego grona użytkowników zainteresowanych daną grupą zwierząt oraz wsparcie serwisu pod kątem SEO.
Na blogu uszynszyla.pl ukazał się artykuł „Dieta szynszyli – co mogą jeść?”, opisujący dietę i sposoby odpowiedniego karmienia szynszyli. Zaprezentowanie oferty sklepu określonym odbiorcom należącym do danego segmentu, pozwoliło na wypromowanie produktów oraz sklepu w sposób naturalny, wzbudzający zaufanie.
Współpraca wpłynęła także na rozbudowę profilu linkowego serwisu i na zwiększenie jego widoczności w wyszukiwarce Google.
Za realizację działań odpowiedzialna była agencja Płodni.com.
Szymon Fijałkowski
Kierownik działu SEO w agencji Płodni.com
Platforma Reachablogger znacznie ułatwia współpracę z influencerami i blogerami. Pozwala ona na szybsze ustalanie szczegółów tworzonych artykułów, wynagrodzenia, a dodatkowo jest bezpieczna i łatwa w obsłudze. W Reachablogger znajdziemy w większości wysokiej jakości serwisy, zarówno pod kątem SEO, jak i budowania ruchu czy wizerunku marki.
„Szybkie ciasto jogurtowe z truskawkami”
case study: Braun
Influencerzy kulinarni to liczące się źródło kuchennych inspiracji. Wyznaczają trendy, motywują do działania. Ich centralna pozycja w sieciach społecznościowych naturalnie predysponuje do bycia liderami opinii, mają oni realny wpływ na decyzje podejmowane przez swoich czytelników.
Kampania z blogiem Po Prostu Pycha została nawiązana za pośrednictwem portalu ReachaBlogger.pl. Publikacja materiału odbyła się pod koniec maja br. – jest to początek sezonu owocowego, naturalnym było więc, że przepis na „Szybkie ciasto jogurtowe z truskawkami” może być popularny wśród sporej grupy stałych czytelników blogerki.
Twórcom akcji zależało nie tylko na stworzeniu treści, ale także na jej sprawnej dystrybucji. Pod lupę wzięto więc statystyki:
- świetna widoczność bloga poprostupycha.com.pl w Google,
- popularny profil na Facebooku i Instagramie.
Oceniono, że zarówno produkcja treści, jak i jej dystrybucja będzie na wysokim poziomie. Liczono na maksymalnie 20k odwiedzin artykułu. Tymczasem osiągnięty wynik znacznie przerósł oczekiwania: artykuł wypracował od końca maja do połowy września ponad 103k odsłon – licznik się nie zatrzymał, dalej rośnie.
Post promujący wpis na FB był chętnie share’owany i lajkowany.
Pojawiły się komentarze, w których czytelniczki dzieliły się zdjęciami swojego wypieku.
Artykuł był także promowany poniższym postem, który również zebrał sporo share’ów.
Z uwagi na to, że artykuł został dobrze oceniony przez wyszukiwarkę Google, producent urządzenia zyskał stałe miejsce ekspozycji wśród grupy docelowej – osób aktywnych w kuchni, ceniących sobie domowe wyroby ponad te gotowe, kupowane w sklepie.
Blog Po Prostu Pycha także zyskał w perspektywie długofalowej – nowo powstały przepis jest jednym z poczytniejszych artykułów na blogu (za: ahrefs.com), dostarczył blogerce wielu nowych czytelników z wyszukiwarki Google.
Za realizację działań odpowiedzialne jest Performance Media. Agencja do tej pory przeprowadziła kilkaset projektów z blogerami na wielu płaszczyznach digital marketingu. Stawia ona na budowanie wzajemnych relacji i zaufania.
Performance Media promuje ideę evergreen contentu, gdzie przy wsparciu SEO dostarcza czytelnikom dokładnie to, czego potrzebują i szukają w danym momencie.
Kamil Skiba
związany z SEO, influencer i content marketingiem w Performance Media
Dzięki ReachaBlogger przyspieszyliśmy proces powstania publikacji. Jak to się stało?
- Komunikacja z blogerami odbywa się w jednym miejscu. W przypadku agencji jest to duży plus – inna osoba z zespołu może szybko przejąć i kontynuować projekt. Ma wgląd w ustalenia i historię współpracy.
- Zebranie w jednym miejscu ofert od różnych blogerów pomaga je porównać i szybciej wybrać te najlepsze.
- Sprawy papierkowe bierze na siebie RaB, nie musimy więc tracić czasu na dogadywanie rozliczenia na umowę o dzieło, PITy, RODO itp.
„Niewidzialna półka – nowe spojrzenie na książki!”
case study: Edinos.pl
Sklpe Edinos.pl przeprowadził przy pomocy platformy ReachaBlogger akcję z influencerami – „Niewidzialna półka – nowe spojrzenie na książki!”. W ramach współpracy poproszono influencerów o opisanie produktów tzw. Niewidzialnych półek na książki Legis ze sklepu Edinos.pl. Z pewnością mebel ten jest ważną pozycją i hitem sprzedaży mebli z ostatnich miesięcy w całej Europie. Dzięki zleceniu sklep zdobył wiele wpisów w mediach społecznościowych, w tym także na blogach np. starepianino.pl lub subiektywnieoksiazkach.pl, co dodatkowo zwiększyło efekt „buzz” dla produktu i wzmocniło jego pozycję SEO.
Z influencerami Edison.pl rozliczył się za działania w formie barteru – w zamian za umieszczenie artykułu na blogu czy za udostępnienie na profilu w mediach społecznościowych wysyłano kilka darmowych półek. Przy niewielkim budżecie zlecenia sklepowi udało się uzyskać satysfakcjonujące efekty.
Adam Stadnicki
E-shop manager, sklep Edinos.pl
Z Reachblogger współpracujemy od grudnia 2016 r. i ową współpracę mogę stanowczo uznać za owocną. Influence marketing to ważna dla nas dziedzina marketingu z uwagi na powstały content, pozytywne działania SEO i możliwości realizacji kampanii przy niewielkich budżetach. Pewnie nie jesteśmy Ikeą (jeszcze) i ważny jest dla nas koszt konwersji, a właśnie ROI liczony przy współpracy z influencerami prezentuje się bardzo zachęcająco w porównaniu do innych źródeł ruchu. Portal jest raczej funkcjonalny i zarządzanie zleceniami nie sprawia trudności. To czego brakuje mi w panelu to wskaźniki SEO do prezentowanych stron blogerów. Influence marketing to także SEO i powstały content, co stanowi dla nas ważne źródło linków. Na portalu zrealizowaliśmy już kilkadziesiąt zleceń i szczerze polecam go jako podstawowe narzędzie influence marketingu dla e-commerce.
Publikacje sponsorowane – Rankomat.pl
case study: Grupa Rankomat
Rankomat.pl, najpopularniejsza porównywarka ubezpieczeń i usług finansowych w Polsce, współpracuje z platformą ReachaBlogger od 2016 roku. Przez ten czas narzędzie to pomogło firmie przeprowadzić kilkanaście kampanii z blogerami, z których każda zakończyła się niej pozytywnie, w tym m.in. z Fandroid.com.pl, Life by Marcelka, MotoPodPrąd.pl czy Przedsiębiorcza.
Jako reklamodawca Rankomat.pl bardzo ceni indywidualny styl i język każdego bloga, dlatego zapewnił twórcom wolną rękę w podejściu do tematu. W wielu przypadkach blogerzy otrzymywali jedynie link do stron www grupy Rankomat z prośbą o ocenę porównywarki rankomat.pl lub porównywarki ofert GSM komorkomat.pl. Twórcom internetowym dawano możliwość swobodnego wyrażenia zarówno pozytywnej, jak i negatywnej opinii o usłudze czy produkcie, widząc w takiej informacji zwrotnej ogromną wartość poznawczą. Aprobujące rekomendacje przyciągały czytelników bloga, a spostrzeżenia, wskazówki i krytyczne uwagi pozwoliły firmie ulepszać narzędzia, które tworzy. Czytelnicy z zadowoleniem reagowali na wiadomość, że już po kilku dniach od publikacji materiału Rankomat.pl był w stanie usprawnić serwis i poprawić mankamenty, które zauważył bloger lub jego czytelnicy, którzy chętnie wyrażali swoje opinie w komentarzach.
Damian Lutowski
SEO Manager w Rankomat.pl
Platforma ReachaBlogger pozwoliła nam przyśpieszyć wszystkie procesy związane z kontaktem i korespondencją z blogerami. Panel do zarządzania kampaniami jest bardzo intuicyjny i zawiera wszystko, czego potrzebujemy. Z pomocą tego narzędzia możemy również budować kampanie zasięgowe poprzez współpracę z blogerami, których jedynym kanałem dotarcia jest Facebook czy Instagram.
Serwis ReachaBlogger udowodnił swoją przydatność i stał się jednym z narzędzi, które na stałe włączyliśmy do działań reklamowych dla wszystkich projektów z grupy Rankomat.
Materiał powstał we współpracy z ReachaBlogger.