5 rad od kobiet marketingu dla początkującego przedsiębiorcy

5 rad od kobiet marketingu dla początkującego przedsiębiorcy
Są eksperci i „eksperci”. Młody przedsiębiorca u progu swojej biznesowej kariery staje przed wieloma dylematami. Jednym z nich jest to, od kogo warto się uczyć, czyich rad warto słuchać. One z pewnością są Ekspertkami przez duże „E”, mają duże doświadczenie i wiedzą, co mówią.
O autorze
2 min czytania 2018-03-09

fot. unsplash.com

Co powiedziałabyś początkującemu przedsiębiorcy?

Jeśli robisz to, co kochasz i naprawdę w to wierzysz, nie bój się i nie oglądaj się za siebie, ani dookoła siebie. Po drodze czeka Cię mnóstwo przeszkód. To te sytuacje nauczą Cię jak być coraz lepszym w swoim fachu. Działaj, zdobywaj doświadczenie, a z czasem poczujesz, że nie tylko lubisz robić to, co robisz, ale będziesz w tym naprawdę świetny.”  Magdalena Daniłoś, OFFON Agency

Jeśli miałabym wybrać jedno zdanie, które chciałabym usłyszeć na początku swojej drogi biznesowej, byłoby to: „Słuchaj swojej intuicji i miej odwagę, aby iść pod prąd. Zawsze”. Natomiast, mówiąc o samym marketingu, to najważniejsze, aby koncentrować się na kliencie, użytkowniku Twojego produktu. Dlatego, wręcz do znudzenia, będę postulować, żeby (zanim założysz fanpage swojej marki) zacząć od segmentacji i opisu produktu językiem korzyści, trafiającym do Twojej grupy docelowej”. Ewa Gadomska, Mindsupporters

Na pewno, aby mieć „oczy szeroko otwarte” i podejście eksploratora różnych dziedzin biznesu i nauki. Warto działać według pasji, ale kształcić w sobie umiejętność dopasowania się do często trudnych momentów na początku drogi, wymagających odwagi, ale też poświęcenia czasu na naukę i… porażki, które mocno rozwijają, jeśli przykładamy uwagę do ich analizy. Dlatego tak bardzo ważnym aspektem jest nastawienie na działanie w iteracjach — etapami, zwinnie dopuszczając zwroty akcji w koncepcie, biznesie czy też dobranym do współpracy zespole. Kiedyś ktoś powiedział mi „Kill your darlings” – nie każdy twój koncept, nie każdy obrany kierunek będzie właściwy, nastawmy się na dużą dawkę pokory i dajmy sobie trochę czasu. Bycie przedsiębiorcą to wyzwanie, ale też wspaniała możliwość spełnienia, satysfakcji i co najważniejsze — nauki – zarówno wybranej branży, ale też siebie samego.Katarzyna Młynarczyk, Socjomania

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Jedyną osobą, z którą warto, konkurować jesteś Ty sam. Nie oglądaj się na innych, rób swoje i nigdy nie wątp we własne możliwości. Nie licz na innych, bo nikt za Ciebie niczego nie zrobi. A jeśli nikt Cię nie chwali, sama się pochwal za dobrą robotę (może inni nawet nie wiedzą, że ją zrobiłaś). Nie czekaj, aż ktoś Ci otworzy drzwi, tylko śmiało samodzielnie łap za klamki. Możesz zdecydowanie więcej, niż Ci się wydaje. Powodzenia! Jeśli tylko wiesz, dokąd zmierzasz, nie mam wątpliwości, że tam dotrzesz. To tylko kwestia czasu.Monika Mikowska, Mobee Dick

A co do marketingu…

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Naczelna zasada, którą warto się kierować, prowadząc profile w mediach społecznościowych: social media to rozmowa. To nie tablica ogłoszeń czy katalog ofertowy. Zadawaj pytania, komentuj i odpowiadaj i nie gadaj ciągle o sobie. – Monika Czaplicka, Wobuzz

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

A Ty? Jaką radę dałbyś początkującemu przedsiębiorcy? Jakie słowa chciałbyś usłyszeć na początku swojej kariery?


Autor: 
Daria Stasiak, PR Manager, BEHIND LABELS