6 megatrendów na rynku gadżetów reklamowych z nadrukiem

6 megatrendów na rynku gadżetów reklamowych z nadrukiem
Zachodzące obecnie zmiany społeczne, technologiczne, rynkowe i geopolityczne mają swoje odwzorowanie w różnych aspektach naszej codzienności. Odmienny już dotąd styl pracy i odpoczynku, modele spędzania wolnego czasu, a także świadomość społeczna determinują popyt na produkty mające zastosowanie w nowej rzeczywistości.
O autorze
5 min czytania 2024-04-22

Branża gadżetów reklamowych, która z definicji jest w nieustannej pogoni za oryginalnością oraz nowoczesnością, w wyraźny sposób uwidacznia nowe trendy – upominki firmowe wyraźnie ewoluują w ich kierunku. Dzięki temu, pomimo rosnącej roli mediów cyfrowych, fizyczne i namacalne podarunki z logo firmy wciąż skutecznie i nienachalnie pomagają wspierać relacje biznesowe i wizerunek marki.

Trend is your friend

Megatrendy wytyczone przez cywilizację są dziś obecne w zamawianych kolekcjach gadżetów z nadrukiem i świetnie komponują się z misjami i strategiami rozwojowymi firm. Można wręcz zaryzykować stwierdzenie, że trendy są celowo zaprzęgane do strategii rozwojowych firm, nawet jeśli ich działalność bezpośrednio nie jest z nimi związana.

Oto najważniejsze 6 megatrendów na rynku gadżetów z nadrukiem:

Trend 1: Ekologiczne gadżety reklamowe

Niepokojące informacje o stanie środowiska naturalnego, widoczne gołym okiem zmiany klimatyczne oraz rosnąca świadomość ekologiczna konsumentów sprawiają, że firmy coraz częściej sięgają po gadżety reklamowe wykonane z nowoczesnych materiałów przyjaznych dla środowiska: drewna, papieru, tkanin i plastiku. Oprócz oczywistych korzyści wizerunkowych, marki demonstrują w ten sposób swoją społeczną odpowiedzialność CSR i pośrednio propagują proekologiczny styl życia. Biodegradowalność, wyznaczony ślad węglowy i recykling na stałe zagościły jako wymóg w specyfikacjach zakupowych gadżetów promocyjnych. Ponadto, produkty wielokrotnego użytku wypierają jednorazówki.

Uzasadnienie trendu:

Trend proekologiczny wynika z intensyfikacji globalnych działań na rzecz ochrony środowiska oraz coraz bardziej rygorystycznego prawodawstwa dotyczącego redukcji odpadów, oszczędzania energii i zasobów naturalnych. Firmy, które przyjmują politykę eko, budują wizerunek odpowiedzialnego społecznie biznesu, solidaryzującego się z ogólnoludzkim interesem społecznym, co z pewnością robi wrażenie na młodych pokoleniach konsumentów.

Przykłady i zastosowanie:

  • Torby bawełniane z logo: idealne na zakupy, promujące redukcję plastikowych toreb jednorazowego użytku.
  • Długopisy z recyklingowanego papieru: wykorzystywane w biurach, na konferencjach, jako materiały promocyjne.

Trend 2: Personalizacja gadżetów z nadrukiem

W XXI wieku konsumenci chcą się czuć najważniejsi dla sprzedawców i być w centrum ich uwagi. Pragną być „noszeni na rękach” i traktowani specjalnie. Daleko idąca personalizacja gadżetów reklamowych, nawet dla krótkich serii produktowych, usługi Print on Demand i technologiczne możliwości wykonywania rozbudowanych i wielokolorowych nadruków cieszą się rosnącą popularnością, ponieważ umożliwiają indywidualne dopasowanie do gustu odbiorcy lub specyficznych wymagań akcji promocyjnej. Gadżety reklamowe skrojone na miarę działają dłużej i precyzyjniej, przy czym – nie kosztują wiele.

Uzasadnienie trendu:

Dzięki niskonakładowym technologiom nadruku typu UV, DTG, DTF, 3D, grawerowania laserowego, czy druku cyfrowego, personalizacja stała się opłacalna nawet przy małych nakładach. To pozwala klientom na różnicowanie zamówień na gadżety, większą elastyczność i lepsze dopasowanie kampanii promocyjnych do celów marketingowych.

Przykłady i zastosowanie:

  • Powerbanki z logo: używane jako prezenty dla pracowników lub klientów, podkreślają unikalność marki.
  • Odzież z indywidualnymi haftami: Stroje pracownicze czy koszulki z imionami na eventy z jednej strony wyróżniają, a z drugiej promują markę.
  • Giftboxy i zestawy prezentowe dla firm z zawartością dobrana specjalnie do preferencji odbiorcy.

Trend 3: Funkcjonalność i praktyczność

Nasz aktywny tryb życia wymaga, byśmy byli produktywni, efektywni i sprawczy. Właśnie dlatego to gadżety reklamowe, które znajdują praktyczne zastosowanie w życiu codziennym i ułatwiają wykonywanie obowiązków, cieszą odbiorców szczególnie. Czasy ozdób na półkę, pamiątek do szuflady, figurek i trofeów odeszły w niepamięć. Dziś chcemy otrzymywać gadżety, których będziemy regularnie używać, a nasze życie w ten sposób stanie się łatwiejsze. Sponsor właśnie takich, praktycznych, upominków zyska z pewnością wdzięczność wielu obdarowanych osób.

Uzasadnienie trendu:

Współcześni konsumenci cenią produkty, które nie tylko niosą ze sobą wartość estetyczną, ale przede wszystkim są praktyczne. Po użytkowe gadżety reklamowe często, co powoduje, że mamy częstszy kontakt z nadrukowanym na nich przekazem promocyjnym.

Przykłady i zastosowanie

  • Kubki reklamowe: wielokrotnie używane w ciągu dnia, intensyfikują kontakt z brandem.
  • Etui na telefony z nadrukiem: chronią urządzenie i reklamują markę jednocześnie.

Trend 4: Cyfrowa mobilność

Cyfryzacja i rozwój technologii od kilkunastu lat zmierza do odcięcia nas od kabli oraz uwolnienia rąk, potrzebnych do innych praktycznych czynności. Idee „Wireless” i „Hands free”, a także te związane z technologią Bluetooth i Wi-Fi wyrażają potrzebę dostępu do mediów i informacji w każdym momencie – również poza domem i biurem. Bezprzewodowe, przenośne gadżety reklamowe, których popularność rośnie lawinowo, są tego żywym przykładem. Miniaturyzacja elektroniki sprawia, że mieszczą się one w kieszeniach, plecakach i torbach. Ponadto, firmy wręczają swoim klientom gadżety elektroniczne, zyskując w ten sposób wizerunek nowoczesnych i rozumiejących potrzeby młodszych pokoleń.

Uzasadnienie trendu:

Rozwój technologiczny musiał wkroczyć na rynek gadżetów reklamowych, który szybko adaptuje oryginalne nowości i wynalazki do swoich celów. Coraz bardziej zaawansowane funkcje gadżetów elektronicznych są atrakcyjne, modne i przyciągają uwagę odbiorców.

Przykłady i zastosowanie:

  • Głośniki Bluetooth z logo: idealne jako upominki, używane w domach i na zewnątrz.
  • Pendrive’y USB z logo firmy: niezbędne w każdym biurze, łatwe do personalizacji.
  • Słuchawki Bluetooth: przydatne nie tylko do odtwarzania muzyki, ale również do słuchania podcastów i telekonferencji.

Trend 5: Gadżety Fitness

Żyjemy w erze fitness i wkładamy dużo wysiłku w utrzymanie formy, kondycji i wyglądu, naśladując gwiazdy i celebrytów. Potrzeba dbania o siebie wynika też z chęci nadrobienia braku aktywności fizycznej podczas pracy siedzącej, dotlenienia się i utrzymania dobrego samopoczucia bezpośrednio po wysiłku fizycznym. Nic więc dziwnego, że gadżety fitness zostały dostrzeżone przez marketerów i wykorzystywane jako skuteczny upominek reklamowy. Nie tylko zachęcają one do regularnych aktywności, ale również przypominają o marce ofiarodawcy za pomocą widocznego nadruku.

Uzasadnienie trendu:

Rozwój branży fitness i well-being wynika z rosnącej świadomości społeczeństwa na temat korzyści płynących z aktywności fizycznej. Olbrzymia popularność i różnorodność zajęć, treningów, klubów sportowych i organizowanych imprez masowych stwarza idealne warunki do promocji marki za pomocą tematycznie dobranych gadżetów reklamowych z nadrukiem. Firmy podkreślają za ich pomocą dbałość o dobrostan swoich klientów i pracowników oraz wspierają ich pasje.

Przykłady i zastosowanie:

  • Bidony z logo: popularne wśród biegaczy, rowerzystów i uczestników zajęć; promują nawodnienie oraz markę.
  • Ręczniki mikrofibrowe z nadrukiem: niezbędne dla każdego ćwiczącego w siłowni, lekkie i łatwe w transporcie.
  • Opaski fitness z logo firmy: monitorują aktywność fizyczną, a ich codzienne używanie zwiększa świadomość marki.

Trend 6: Gadżety turystyczne i outdoorowe

Urlop, ferie, trekking, długi weekend, camping, wycieczka – wielu z nas nie może się doczekać, gdy opuścimy miejskie mury i ucieknie odpocząć na łono przyrody. Oczywiście potrzebujemy do tych eksploracji sprzętu i wielu przydatnych gadżetów. Gadżety turystyczne typu „Outdoor” są niezbędne podczas aktywności na świeżym powietrzu, dlatego są zarówno chętnie przyjmowane, jak i wręczane przez firmy w charakterze gadżetów reklamowych. Ekspozycja logo podczas czasu wolnego klienta oddziałuje na niego mocniej. Trend wręczania gadżetów turystycznych przez firmy wyraża ich zrozumienie dla potrzeby odpoczynku klientów i pracowników, a także dbałość o nich również w czasie wolnym. Kolejnym zastosowaniem gadżetów typu outdoor są aktywności w miejskiej dżungli: przemieszczanie się po aglomeracji, zakupy i spacery.

Uzasadnienie trendu:

Popularność spędzania czasu na zewnątrz, w tym turystyki przyrodniczej i ekoturystyki, jest motorem tego trendu. Jako klienci potrzebujemy praktycznych i niezawodnych przedmiotów, które pomogą nam na odludziu, a firmie, która je podarowała, zapewnią wdzięczność odbiorcy.

Przykłady i zastosowanie:

  • Plecaki z logo: idealne dla podróżników miejskich, turystów i poszukiwaczy przygód. Niezbędne, gdy spędzamy dłuższy czas poza domem.
  • Czapki z daszkiem z logo: to nie tylko ochrona głowy, ale również widoczny ekspozytor reklamy i element fashion. W mieście – obowiązkowy element stylu streetwear.
  • Latarki LED z logo: niezbędne w terenie po zmroku, zapewniają wygodę i bezpieczeństwo.

Nowa generacja klienta

Gadżety reklamowe z nadrukiem ewoluują równolegle ze zmianami cywilizacyjnymi i znakomicie się do nich adaptują. Można wręcz zaryzykować stwierdzenie, że stoją na froncie tych zmian. Mody, trendy i preferencje szybko znajdują swoje odzwierciedlenie w coraz to nowszych kolekcjach oferowanych gadżetów, wykorzystując nowe technologie, materiały, design i personalizację. Firmy, które dostrzegą i wykorzystają je do realizacji swoich celów marketingowych, z pewnością osiągną przewagę nad konkurencją. Będą na bieżąco w toczącej się rynkowej grze o nową generację klienta.

Artykuł reklamowy powstały przy współpracy z Promoshop.
Zdjęcia: mat. aut.