1. Lepszy kanał komunikacji z userami
W porównaniu z newsletterami czy innymi treściami wysyłanymi do użytkowników, mobile notuje znacznie lepsze wyniki dzięki wysyłce powiadomień push. Userzy, którzy w danym momencie nie przeglądają naszej strony, powrócą na nią przywołani przez webpushe.
Zobacz również
– Przewaga powiadomień push nad innymi kanałami komunikacji to przede wszystkim łatwość zapisu – wystarczy jeden klik, żeby user zaczął otrzymywać nasze notyfikacje. Porównując wyniki tego typu powiadomień z np. newsletterem, widzimy, że użytkownicy chętniej klikają w pushe. Staramy się również wysyłać jak najwięcej treści spersonalizowanych tak, aby nasi subskrybenci otrzymywali powiadomienia, które ich interesują – mówi Katarzyna Banasiak, mobile marketing specialist w Grupie Domodi.
2. Zwiększenie sprzedaży dla e-commerce’ów
Już dziś obserwuje się trend dokonywania zakupu za pośrednictwem mobile’a, w przyszłości ta tendencja będzie się umacniać.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
– Z roku na rok obserwujemy rosnący udział ruchu mobilnego. Użytkownicy szukają produktów na smartfonach i to wtedy często podejmują decyzję o zakupie, a na desktopie jedynie finalizują transakcje.Ten trend z pewnością będzie się zmieniał na korzyść mobile’a wraz z rozwojem płatności mobilnych czy elektronicznych portfeli. Jeśli cały interfejs stron mobilnych łącznie z dokonywaniem płatności będzie prostszy, użytkownicy chętniej będą korzystać z tego kanału – mówi Paweł Koperdowski, product owner w Grupie Domodi.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
3. Pozycjonowanie strony
Serwisy z dobrze rozbudowaną wersją mobilną (tzw. mobile friendly) są przez boty znacznie lepiej oceniane i przez to są wyżej pozycjonowane w wyszukiwarce w porównaniu z tymi, które nie posiadają mobile’a. Takie działania spowodowane są ogłoszoną przez Google’a strategią Mobile First Index.
– Do tej pory posiadanie wersji mobilnej strony było tylko jednym z wielu czynników rankingowych. Teraz to wymóg i Google wyraźnie to komunikuje. W ten sposób indeksuje już ponad 50% stron i nie wygląda, żeby zamierzał się z tej polityki wycofać – komentuje Piotr Bronikowski, analityk SEO w Grupie Domodi.
4. Mobile dla millenialsów
Mobile jest niezwykle istotny dla młodszych użytkowników,, które dorastając, poznawały świat za pomocą smartphone’ów i tabletów. Millenialsi, generacja Z oraz nadchodzące po nich pokolenia stanowią ważną grupę userów, którzy najczęściej poruszają się w sieci przy użyciu mobilnych stron i aplikacji, przeglądając oferty sklepów, dokonując zakupów i stając się jednocześnie klientami internetowych sklepów.
5. Aplikacja i stworzenie trwałej relacji z userem
Instalacja aplikacji na telefonie jest wyłącznie po stronie usera. Wybierając nasz serwis, wiąże się w nim, umieszczając go w prywatnej przestrzeni swojego smartphone’a. Dla brandu to duże wyróżnienie, dzięki któremu buduje pozytywną i długoterminową relację z użytkownikiem.
6. Wygoda dla użytkowników
Liczba użytkowników, którzy korzystają z wersji mobilnych czy aplikacji podczas codziennych aktywności, nieustannie rośnie. Mobile jest dla userów wygodny, szybki i nieskrępowany – możemy wyszukać interesujące nas produkty i dodać do koszyka, będąc w podróży, na spacerze czy odpoczywając na kanapie. Wersja mobilna to wyjście naprzeciw oczekiwaniom użytkowników a to przecież jest kluczowym czynnikiem i najszybszą drogą do sukcesu.
Bycie mobile friendly powinno być wpisane w strategię rozwoju każdego serwisu internetowego. Wzorami dobrego mobile’a mogą być serwisy Grupy Domodi. Domodi i Allani, platformy z branży fashion, oraz Homebook z home&decor, które notują co miesiąc znaczące współczynniki konwersji dzięki mobilnym userom. I tak jak telefony komórkowe z powodzeniem zdetronizowały przewodowe telefony, tak dziś smartfony wysuwają się na prowadzenie, pozbawiając pierwszeństwa tradycyjne urządzenia desktopowe. Towarzyszące nam niemal na każdym kroku telefony komórkowe stanowią przyszłość, w którą warto inwestować już dziś, wdrażając odpowiednie zmiany w serwisie. Przystosowana do trendu Mobile First Index strategia to jedyna droga ku lepszym wynikom – zarówno e-commerce’owym, jaki i wizerunkowym.