Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Emocje czy rozum – co i kiedy odgrywa kluczową rolę w procesie zakupowym i dlaczego? Dowiedz się, czym jest neuromapa i na jakie jej elementy powinni zwracać uwagę marketerzy.

SPRAWDZAM SZCZEGÓŁY

6 przedsiębiorców społecznych z Polski w programie IKEA Social Entrepreneurship i NESsT

IKEA Social Entrepreneurship i NESsT wybrały przedsiębiorstwa społeczne, które skorzystają z programu rozwojowego. Spośród 80 organizacji, które przysłały zgłoszenia, wytypowano 6 z Polski i 4 z Rumunii.
O autorze
3 min czytania 2022-02-04

Program wystartował w zeszłym roku i potrwa 3 lata. Będzie łączył wiedzę biznesową pracowników różnych spółek z rodziny IKEA (IKEA Retail, IKEA Purchasing, IKEA Industry) z doświadczeniem NESsT dotyczącym inwestycji w przedsiębiorstwa społeczne. IKEA wspiera i współpracuje z przedsiębiorstwami społecznymi w ramach strategii zrównoważonego rozwoju People & Planet Positive i w ten sposób przyczynia się do zmniejszania nierówności. IKEA Social Entrepreneurship została założona w 2012 roku. Jej zadaniem było zbadanie, w jaki sposób IKEA Retail może włączyć do swojej oferty produkty i usługi przedsiębiorców społecznych oraz jak wspierać programy, które przyspieszają rozwój przedsiębiorczości społecznej.

Jesteśmy niezwykle podekscytowani z powodu partnerstwa z IKEA Social Entrepreneurship. Cieszymy się szczególnie dlatego, że nasz nowy program posłuży wspieraniu przedsiębiorstw społecznych w regionie, w którym dwadzieścia pięć lat temu narodziła się NESsT. Przedsiębiorstwom, które wybraliśmy, zależy na rozwiązywaniu najważniejszych problemów środowiskowych, a przy tym na zapewnianiu jak najlepszych miejsc pracy osobom wykluczonym. To wzorcowe organizacje. Wytyczają ścieżki do osiągnięcia naszych celów zrównoważonego rozwoju – powiedziała Nicole Etchard, współzałożycielka i współprezeska NESsT.

Cel programu: rozwój przedsiębiorstw społecznych i zwiększanie ich wpływu

Wybrane przedsiębiorstwa działają oddolnie, zdobyły zaufanie społeczności oraz opracowały strategie biznesowe, uwzględniające także kwestie zmiany klimatu. Dążą do polepszania warunków życia grup marginalizowanych, między innymi migrantów/ek, drobnych producentów/ek i rzemieślników/czek, młodzieży, mniejszości etnicznych i osób z niepełnosprawnościami.

Przedsiębiorstwa, które będziemy wspierać, oferują trwałe rozwiązania problemu ubóstwa. Zapewniają programy kształcenia pomagające osobom z grup marginalizowanych poprawić jakość życia, zapewnić sobie bezpieczeństwo dochodowe i szansę na rozwój zawodowy. Misja każdego z tych przedsiębiorstw jest dla nas prawdziwą inspiracją, dlatego też za pośrednictwem akceleratora zamierzamy wypełnić ich luki kapitałowe i zasobowe, by mogły pewnie rozszerzać działalność i zwiększać jej wpływ – mówi Filip Wadowski, dyrektor NESsT Poland.
LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Program zapewni wybranym przedsiębiorstwom społecznym elastyczne finansowanie, pomoc w dostępie do rynków, wsparcie techniczne i mentoring biznesowy ściśle dopasowany do potrzeb. W ten sposób przedsiębiorstwa otrzymają wsparcie w zakresie podejmowania decyzji biznesowych. Będą miały okazję, aby szlifować zdolności liderskie i biznesowe, uczestnicząc w zajęciach prowadzonych przez wybitnych ekspertów, a także w regularnych sesjach mentoringowych z doświadczonymi specjalistami należącymi do sieci współpracowników IKEA Social Entrepreneurship i NESsT. Do grona osób prowadzących warsztaty i mentoring należą także osoby z różnych spółek IKEA, m.in. IKEA Retail w Polsce.

Cieszymy się mogąc powitać grupę polskich i rumuńskich przedsiębiorstw społecznych, które będą uczestniczyły w naszym akceleratorze. Mamy nadzieję, że pomoże on zapewnić lepszą, bardziej włączającą przyszłość dla osób, które najbardziej tego potrzebują – powiedziała Åsa Skogström Feldt, dyrektorka zarządzająca IKEA Social Entrepreneurship BV.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Wśród wybranych przedsiębiorstw społecznych znalazły się:

Fundacja Kobiety Wędrowne

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Wsparcie dla kobiet i uchodźców
Kobiety Wędrowne w Kuchni Konfliktu zatrudniają uchodźców i uchodźczynie do pracy w gastronomii, zapewniają pracę w kuchni, w cateringu lub przy organizowaniu i prowadzeniu warsztatów edukacyjnych i kulinarnych. Warsztaty stanowią dodatkowe wsparcie dla tych osób, umożliwiają im bowiem sprzedawanie produktów rzemieślniczych i odzieży własnego wyrobu, zapewniając dodatkowe źródło dochodów. Główna działalność to restauracja serwująca smaczne i różnorodne dania wegańskie i wegetariańskie. 

Fundacja Studio M6

Wsparcie dla osób młodych i osób z grup marginalizowanych
Misją Fundacji Studio M6 jest tworzenie szans dobrego i trwałego zatrudnienia dla osób mieszkających w Toruniu. Jedno z działań fundacji to PERS – klubokawiarnia społeczna z wegańską kuchnią. Zatrudnia osoby, które chcą pracować, lecz borykają się z długotrwałym bezrobociem, między innymi osoby z niepełnosprawnościami, migrantów/tki, uchodźców i uchodźczynie, kobiety, osoby zagrożone ubóstwem lub bezdomnością, a także młodych. Kawiarnia stosuje praktyki zero waste, a cała niewykorzystana żywność przekazywana jest potrzebującym mieszkańcom Torunia. Studio M6 prowadzi również manufakturę krawiecką, która szkoli, zatrudnia i wspiera kobiety z lokalnej społeczności. 

Fundacja Targ Pietruszkowy

Wsparcie dla rolników małorolnych
Fundacja Targ Pietruszkowy dostarcza lokalne produkty ekologiczne bezpośrednio do klientów w Krakowie dzięki sklepowi online i organizowanym co dwa tygodnie targom rolniczym. Weryfikuje swoich dostawców, by mieć pewność, że posiadają odpowiednie certyfikaty ekologiczne. Wspiera ich również, zapewniając wiedzę i narzędzia, które pozwalają ulepszyć strategię sprzedaży i profil online. 

Spółdzielnia Socjalna Heca

Wsparcie dla osób młodych i osób z grup marginalizowanych
Heca działa w Tczewie i wspiera osoby z niepełnosprawnościami umysłowymi i fizycznymi, a także młode osoby w sytuacji bezdomności. Pomaga im zyskać dostęp do nauki zawodu i znajdować dobre miejsca pracy. Jedna z form działalności spółdzielni to marka Patentu, w ramach której powstają ręcznie wytwarzane meble wysokiej jakości. Do ich produkcji wykorzystuje się surowce z recyklingu, na przykład odpady plastikowe uzyskiwane od firm partnerskich. Heca przyczynia się też do ograniczania śladu węglowego dzięki przedsiębiorstwu społecznemu Tczewscy Kurierzy Rowerowi świadczącemu usługi kurierskie. Szkoli ono i zatrudnia młodzież zagrożoną wykluczeniem. 

Pora na Pola

Wsparcie dla rolników małorolnych
Pora na Pola to targ organizowany online, na którym sprzedaje się naturalną żywność pozyskiwaną z lokalnych gospodarstw mało i średniorolnych. Wśród produktów są ekologiczne warzywa, owoce, sery, dżemy i mięso. Przedsiębiorstwo społeczne zapewnia drobnym producentom, prowadzącym zrównoważoną działalność, bezpośredni kontakt z klientami. Pomaga rolnikom i rzemieślnikom zyskać nowe kanały sprzedaży i przyczynia się do tego, że miejscy konsumenci zyskują dostęp do zdrowych, różnorodnych produktów spożywczych. 

Wielobranżowa Spółdzielnia Socjalna ARTE

Wsparcie dla osób z grup marginalizowanych
Spółdzielnia Socjalna ARTE zapewnia wszechstronne wsparcie zawodowe i psychologiczne osobom z grup marginalizowanych, zwłaszcza osobom w kryzysie bezdomności, byłym więźniarkom i więźniom oraz osobom z problemem narkotykowym. Przedsiębiorstwo społeczne zatrudnia absolwentów i absolwentki swoich programów, by pomagali innym uzyskiwać doświadczenia zawodowe i rozwijać kwalifikacje. Niedawno spółdzielnia uruchomiła również sklep, w którym po niewielkich cenach sprzedawane są artykuły pierwszej potrzeby. 

Więcej informacji, w tym lista wybranych przedsiębiorców z Rumunii, można znaleźć na stronie NESsT.