1. Optymalizacja wewnętrzna strony
Jeden z głównych sposobów promocji wyszukiwania – optymalizacja wewnętrzna strony, czyli innymi słowy, jego techniczne dostosowanie zgodnie z wymaganiami wyszukiwarki. Ważne jest, aby zapewnić nieprzerwany dostęp do witryny i jej poszczególnych stron, jednym z czynników znajdujących się w rankingu wyników wyszukiwania jest szybkość ładowania stron, więc obrazy, wideo i różne skrypty powinny być zoptymalizowane. Strona internetowa powinna mieć poprawną strukturę adresu URL: warto tworzyć ją, by była intuicyjnie zrozumiała, warto również wewnątrz adresów używać słów kluczowych, które są istotne dla strony docelowej. Obniżenie poziomu pracy użytkowników pozwala wyszukiwarkom szybko znaleźć odpowiednią stronę.
2. Głęboka analiza kluczowych wyszukiwań
Konfigurując poprawnie kierowaną reklamę, za pomocą płatnych reklam, możemy dokładnie trafić do grupy docelowej. Według naszych szacunków, koszt akwizycji efektywnego użytkownika wynosi w przybliżeniu 6$ (biorąc pod uwagę wszystkie koszty ogólne). Głęboka analiza kluczowych wniosków również jest niezmiernie ważna, ponieważ pozwala rozwiązać te same problemy za pomocą wyszukiwarek. Dlatego też, każde wejście na nową niszę na rynku przewiduje analizę samej niszy, a także zapytań, w wyniku których w wyszukiwarce pojawiają się nasi konkurenci, jak również wyszukiwania użytkowników, którzy są zainteresowani usługami naszej niszy.
Zobacz również
3. Zbiór rozszerzonego semantycznego rdzenia
Koniecznym jest, aby zebrać rozszerzony semantyczny rdzeń, nie ograniczając się jedynie zapytaniami o wysokiej częstotliwości, odpowiednimi do strony, w naszym przypadku, na przykład: „angielski przez Skype”. Ponieważ ta kategoria jest bardzo szeroka i potrzeby osób, które chcą się w taki sposób nauczyć języka angielskiego są bardzo różne, na Preply.com istnieje wbudowany system filtracji. Z jednej strony, to ułatwia życie użytkownikom, ponieważ pozwala na znalezienie strony o poprawnej treści – „potoczny język angielski”, „język angielski w pracy”, „TOEFL” itp. Z drugiej strony, jest to zbiór stron, które pozwalają na tworzenie trafnej organicznej taryfy.
4. Odmowa budowania sztucznej masy referencyjnej
Do tej pory, SEO-optymalizacja wciąż dla wielu osób jest związana z budowaniem sztucznej masy referencyjnej. Niemniej jednak już od dawien dawna tak nie jest, o czym mogą przekonać tak wymownie algorytmy jak: Google Penguin, bądź Yandex Minusinsk. Wyżej wymienione strony walczą ze stronami, które sztucznie zwiększają masę referencyjną. W ramach eksperymentu, w wyszukiwarce można wpisać hasło: online coupons (analog naszych serwisów, oferujących rabaty i zniżki) w segmencie zachodnim. W pierwszej kolejności pojawi się strona coupons.com, kilka pozycji niżej – lozo.com. Ta ostatnia strona jest godna uwagi, ponieważ ma kilkadziesiąt razy (!) mniej domen, na które się odwołuje, przy czym i tak znajduje się na szczycie wyników wyszukiwania.
5. Optymalizacja dla urządzeń mobilnych
Staramy się aby nasza strona pozostała przyjazna dla użytkowników urządzeń mobilnych, których odsetek wciąż rośnie. Posiadanie wersji mobilnej stało się jednym z czynników rankingu w wynikach wyszukiwania. Na przykład, udział wyszukiwań z urządzeń mobilnych dla słowa kluczowego o wysokiej jakości, jakim jest „laptop ASUS” jest większy niż 20% – to ogromna ilość potencjalnych klientów, których należy przyciągnąć do swojej podstawowej działalności. W przypadku Preply.com udział mobilnej taryfy osiągnął już 18% – bez mobilnej wersji strony nie byłoby możliwe konwertowanie tych użytkowników w dowolnej aplikacji lub w Lidzie, prawdopodobnie byłby to wysoki odsetek niepowodzeń. Sprawdzenie optymalizacji zgodności strony dla urządzeń mobilnych i zwrócenie uwagi na problemy, jeżeli takowe istnieją, można sprawdzić na stronie.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
6. Uzupełnienie strony treścią wysokiej jakości
Ponadto, należy się skupić wyłącznie na treści o wysokiej jakości. Każdy projekt komercyjny na stronie powinien mieć swojego bloga, bądź też profil, na którym będzie w stanie publikować ciekawe i pouczające treści. Nie wystarczy skupić się tylko na prośbach komercyjnych. Na przykład możemy publikować na blogu różne przydatne treści dla tych, którzy uczą się języków obcych, głównie języka angielskiego. Blog jest dla nas źródłem zwiększenia aktywności społecznej i stanowi możliwość do przyciągnięcia potrzeb informacyjnych taryfy i poprawy jej jakości, poprzez zamieszczanie unikalnych i pouczających treści.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Preply.com – to platforma służąca wyszukiwaniu korepetytorów, prężnie działająca na rynkach Polski, Rosji i Ukrainy. Obecnie głównym źródłem naszej taryfy jest tak zwana ruch organiczny, oznaczająca użytkowników, którzy weszli na naszą stronę za pomocą wyników wyszukiwania.