Jego projekt pt.: „Game ON” będzie dostępny za darmo przez 24 godziny w formacie .PSD 8 listopada na www.tenbyfotolia.com.
Światowej klasy artysta
Zobacz również
– Photoshop jest dla mnie tym, czym kredki i papier są dla rysownika: zasadniczym narzędziem do przeniesienia moich emocji i kreatywności – mówi Piotr Jaworowski. Artysta jest samoukiem, któremu wyjątkowe opanowanie możliwości Photoshopa, przyniosło kontrakty dla wielu znanych firm, m.in.: Nike, Nokia czy Oakley. Na pytanie jak określiłby siebie odpowiada: – Uparty perfekcjonista. To jedna z tych cech, która napędzała mnie przez lata. Nigdy się nie poddałem i zawsze staram się dać z siebie wszystko oraz podnosić jakość. Gdy coś zaczynam, to musi zostać wykończone bez zarzutu, z dbałością o najdrobniejsze szczegóły. Ponadto jego prace są regularnie prezentowane w takich magazynach jak Computer Arts, Magazyn IDN czy Advanced Creation. – Od dziecka zazdrościłem znajomym, którzy potrafili rysować. Sam również mozolnie próbowałem, ale okazało się, że nie mam takiego daru. W wieku 16 lat poznałem pierwszy program graficzny Paint Shop Pro 6, a następnie Photoshop 7 i w końcu mogłem przenieść moje zainteresowania w sferę cyfrową. Im więcej projektowałem i lepiej mi to wychodziło, tym bardziej wciągał mnie ten świat i tak już zostało – mówi o sobie artysta. Na co dzień Piotr jest współwłaścicielem warszawskiego studia Ars Thanea, które zostało założone w 2007 roku i obecnie składa się z 40 utalentowanych pracowników z całego świata: Londynu, Nowego Yorku, Sydney, Amsterdamu czy Frankfurtu. – Najlepsze projekty powstają kiedy pracuje cały zespół. To stymulujące i najbardziej produktywne – dodaje Piotr.
© Piotr Jaworowski/Fotolia.com
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Jaworowski tworzy iluzję ruchu
Zgodnie ze swoją chęcią dzielenia się i wymiany, jako temat pracy dla kolekcji TEN artysta wybrał swój ulubiony sport – koszykówkę. – Zdecydowałem się na motyw sportowy, ponieważ według mnie był on idealnym rozwiązaniem dla kolekcji TEN. Zawsze byłem wielkim fanem koszykówki, bardzo często gram z przyjaciółmi w NBA 2K13, co daje mi masę frajdy i zabawy. Ponadto, w reklamie funkcjonuje wiele obrazów związanych ze sportem, pomyślałem więc, że to dobry pomysł. Chciałem pracować na uniwersalnym temacie, który przyda się miłośnikom projektowania graficznego – dodaje Piotr. Aby stworzyć iluzję ruchu w swoich pracach, artysta połączył różne techniki, pokazując mistrzowski poziom opanowania Photoshopa: digital painting, 3D, fotomontaż i ponad 20 obrazów z bazy banku zdjęć Fotolia. – Od lat słyszę pytanie jak stworzyć efekt świetlistych linii. Dlatego zdecydowałem się na projekt, gdzie światło jest źródłem energii i nadaje całości wrażenia ruchu – mówi o swojej pracy Piotr.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jaworowski gra ze światłem, cieniem i niezwykłymi kolorami, które doskonale oddają zwinność, szybkość i siłę na scenie, nadając całości surrealistycznego tonu. Boisko do koszykówki na pracy Piotra wygląda jakby pochodziło ze snu. Skaczący zawodnik w akcji ma w sobie coś z supermena… – W „Game On” opowiadam prostą historię, ale to z tych prostych rzeczy w życiu powstają kreacje najbardziej skomplikowane i o największym ładunku emocjonalnym – konkluduje artysta.
Ponadto, od kilku dni jest głośno o nowej części, bijącej rekordy popularności na całym świecie, gry komputerowej Assassin’s Creed 4: Black Flag. Visuale promujące grę zostały stworzone przez agencję Piotra – Ars Thanea.
Powstały również dwa filmy, z napisami w 12 językach, prezentujące otoczenie artysty oraz jego techniki pracy.
Drugie wideo na temat techniki pracy artysty będzie dostępne w dzień inauguracji pracy, 8 listopada na kanale YouTube kolekcji TEN oraz na stronie kolekcji TEN.
Plik .PSD z pracą Piotra Jaworowskiego będzie dostępny za darmo na stronie tenbyfotolia.com przez 24 godziny od momentu publikacji, 8 listopada 2013 roku o godz. 10.00.
Link do strony internetowej artysty: hejz.com