Pokazuje to, że Polacy przekonali się do kampanii lojalnościowych. Benefity prowadzenia takich działań zauważyły też polskie sieci sklepów POLOmarket i Stokrotka, które tak jak Biedronka, powierzyły przygotowanie swoich najnowszych akcji firmie TCC Retail Marketing.
„Gang Świeżaków” opiera się o autorską, międzynarodową koncepcję TCC Global, agencji specjalizującej się w projektowaniu i realizacji kampanii lojalnościowych m.in. dla sieci handlowych, stacji paliw, czy restauracji szybkiej obsługi w kilkudziesięciu krajach na świecie.
Zobacz również
Świeżaki to kolekcja uroczych pluszaków przedstawiających różnorodne warzywa i owoce. Mechanizm kampanii zakładał zbieranie naklejek za każde 40 zł wydane na zakupy w Biedronce. Konsumenci mogli również zdobyć dodatkowe naklejki za używanie karty „Moja Biedronka” oraz za zakup świeżych warzyw i owoców. Po uzbieraniu odpowiedniej ilości naklejek mogli je wymienić na ulubionego pluszaka m.in. Borówkę Basię, czy Czosneczka Czesia.
Jak tłumaczy Bartłomiej Górzny z TCC Retail Marketing, „Gang Świeżaków” to więcej niż tylko pluszaki. – Stworzyliśmy akcję, która angażując emocjonalnie, pozwoliła wzmocnić więź Biedronki ze swoimi klientami, a także wynagrodzić ich za lojalność. Całość była spójna ze strategią rynkową Biedronki, której ważnym elementem jest promowanie świeżości sprzedawanych przez sieć warzyw i owoców oraz edukacja konsumentów w zakresie zdrowego żywienia. Nasza koncepcja okazała się więc znakomitym wsparciem tej strategii – wyjaśnia.
Do tej pory Biedronka przeprowadziła trzy odsłony kampanii – „Gang Świeżaków”, „Gang Świeżaków Świątecznie” i „Gang Świeżaków 2”. Po ostatniej z nich TCC Retail Marketing we współpracy z Nielsenem przeprowadziło badanie mające na celu sprawdzenie jak polscy konsumenci oceniają tę akcję. Ponad 83% ankietowanych oczekuje kolejnych edycji podobnych kampanii lojalnościowych, a 56% ankietowanych zgodziło się ze stwierdzeniem, że w ten sposób „Biedronka ceni moją lojalność”.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
– Polacy lubią kiedy docenia się i nagradza ich lojalność, stąd ich otwartość na tego typu akcje, ale muszą być one właściwie zaplanowane i realizowane. Aż 93% ankietowanych słyszało o „Gangu Świeżaków”, co dowodzi, że kampania była niezwykle efektywna i angażująca. 40% badanych potwierdziło, że po kampanii odwiedza Biedronkę częściej, co jest najlepszym dowodem na to, że akcja spełniła swoje podstawowe zadanie, a mianowicie pomogła w zwiększeniu lojalności konsumentów i budowaniu długofalowej relacji z marką, opartej na pozytywnych emocjach – dodaje Bartłomiej Górzny.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
„Gang Świeżaków” wyszedł też poza sklepowe alejki i stał się ogólnopolskim fenomenem. Dzięki bohaterom kampanii dzieci uczyły się o tym jak ważne w codziennej diecie są owoce i warzywa m.in. z książeczek „Gang Świeżaków” oraz w kanałach społecznościowych Biedronki. „Hymn Świeżaków”, który ma już ponad 20 milionów wyświetleń, był jednym z najchętniej oglądanych filmów na polskim YouTube w 2017r., zaś niezliczona ilość memów, komentarzy i zdjęć w mediach społecznościowych jest dowodem na niezwykłą popularność akcji.
Pozytywne nastawienie Polaków do kampanii lojalnościowych zachęca sieci sklepów do wprowadzania kolejnych akcji lub kontynuowania istniejących. Firma TCC Retail Marketing przygotowała dla POLOmarketu kampanię „Wesoła Zagródka”, która ruszyła 19 lutego br. W jej ramach klienci sklepów za zrobione zakupy mogą zbierać naklejki. Te następnie wymieniają na maskotki przedstawiające zwierzęta znane z polskich gospodarstw. Cała kampania nawiązuje do promowania polskiego dziedzictwa naturalnego i ma na celu edukowanie dzieci w tym zakresie. Natomiast sieć sklepów Stokrotka, w trwającej od listopada akcji, zachęca swoich klientów do zbierania znaczków i wymieniania ich na markowe sztućce.