– Dodatkowo prawie połowa kobiet deklaruje, że prędzej użyje swojego smartfona do szukania informacji o towarze niż zapyta się o nią sprzedawcy – co może mieć ogromny wpływ na sposób, w jaki w przyszłości będziemy robić zakupy – mówi Wojciech Borowski, CEO McCann Worldgroup.
87% kobiet nie potrafi wyobrazić sobie życia bez telefonu komórkowego. Jest on pierwszą rzeczą, na którą patrzą rano (78%) i ostatnią rzeczą, z którą mają kontakt przed pójściem spać (73%). Co więcej, aż 98% kobiet ma swoją komórkę zawsze przy sobie i wręcz czuje się od niej uzależniona (64% vs. 58% mężczyzn).
Zobacz również
88% badanych kobiet twierdzi, że smartfon jest dla nich gwarancją robienia czegoś ciekawego podczas czasu wolnego, którego każda z nich ma średnio 92 minut podczas dnia – czekając: w kolejce w banku, na spotkanie, na dzieci.
Kobiety zaznaczają też, że czas z spędzony komórką daje im emocjonalną przyjemność, 72% korzysta za pomocą swojego smartfona z mediów społecznościowych (w porównaniu 64% mężczyzn), 88% wysyła sms-y (80% mężczyzn) i 55% robi za jego pomocą zakupy (versus 46% mężczyzn).
Dzięki smartfonom zarówno kobiety, jak i mężczyźni robią zakupy w internecie częściej niż kiedykolwiek wcześniej. Obie płcie używają ich jednak w różny sposób. Mężczyźni koncentrują się na samym celu. Używają smartfonów do znalezienia najbliższego sklepu (58%), wyszukania odpowiadającego im produktu (50%) lub do zamówienia go (41%). Chętniej też skanują QR kody (50% v. 38% kobiet).
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Kobiety kochają natomiast sam proces robienia zakupów. Używają swoich smartfonów do tworzenia list wymarzonych produktów (32% vs. 26% mężczyzn), w procesie planowania zbierają za ich pomocą kupony zniżkowe (23% vs. 14% mężczyzn) i tworzą listy zakupowe (46% vs. 38% mężczyzn).
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Po zakupie chętniej niż mężczyźni, zamieszczają też zdjęcia kupionych przez siebie produktów na profilach społecznościowych (52% vs. 35%). Dodatkowo prawie połowa kobiet deklaruje, że prędzej użyje swojego smartfona do szukania informacji o towarze, niż zapyta się sprzedawcy.
Smartfony a oglądanie reklam
Korzystanie z telefonów komórkowych i tabletów, posiadających stałe połączenie w internetem ma istotny wpływ na to, jak i kiedy oglądamy reklamy. Dzięki nim jest to możliwe praktycznie przez cały dzień. Z badania wynika, że 41% kobiet zgodzi się dostawać reklamy na swojego smartfona pod warunkiem, że zostaną o to zapytane, a 52% jest zainteresowana reklamami, które akurat pojawiają się obok treści, które właśnie przegląda. Znamiennym jest, że 41% kobiet lubi reklamy z ofertą, z której mogą od razu skorzystać, w miejscu w którym obecnie się znajdują.
Metodologia: Badanie zostało przeprowadzone na zlecenie Time Inc. od czerwca do sierpnia 2013 roku w 2 etapach: jakościowym – dyskusje online z reprezentatywnymi grupami kobiet, mężczyzn i par oraz ilościowym: badanie online na próbie 1200 kobiet i 500 mężczyzn.