954 km w 6 dni. Polski urzędnik przejechał rowerem ze Szwajcarii do Wrocławia promując turystykę

Marcin Płachno, Dyrektor Zagranicznego Ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej (ZOPOT) w Wiedniu, przejechał na swoim rowerze 954 kilometrów z Zurychu do Wrocławia. Urzędnik zachęca do aktywnego stylu życia i łamania podróżniczych przyzwyczajeń.
O autorze
5 min czytania 2023-10-23

Co mogłoby zainteresować przeciętnego Szwajcara w Polsce? Dzika przyroda, różnorodność krajobrazu, ekologiczne produkty i kuchnia regionów to atuty, które mogą przyciągać turystów z całego świata. Choć Polska może wydawać się Szwajcarom z różnych względów odległa, okazuje się, że dystans ten można pokonać podczas… rowerowej przejażdżki. Na podróż takim środkiem transportu zdecydował się Marcin Płachno z Zagranicznego Ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej (ZOPOT) w Wiedniu.

954 km w 6 dni. Polski urzędnik wybrał się rowerem ze Szwajcarii do Polski

Dyrektor instytucji, której misją jest promocja polskiej turystyki w Austrii i Szwajcarii 20 września wyjechał wyjechał rowerem z Zurychu, by po sześciu dniach wymagającej trasy przez Niemcy i Czechy dotrzeć do Wrocławia. Płachno to urzędnik, który wyjątkowo lubi zamieniać koszulę i krawat na kolarski strój – wiosną tego roku rzucił analogiczne wyzwanie Austriakom. Podróż z Wiednia do Krakowa miała pokazać, że Polska leży bliżej, niż mogliby się spodziewać i naprawdę warto ją odwiedzić.

– Jako Polska Organizacja Turystyczna na co dzień promujemy nasz kraj i zachęcamy mieszkańców innych państw do przybycia tutaj samochodem, autobusem czy samolotem. Tą wyprawą chcę pokazać, że Polskę naprawdę warto odwiedzić, nawet pokonując dystans na rowerze – mówi Marcin Płachno. Dyrektor ZOPOT Wiedeń inspiruje tym samym do łamania podróżniczych barier i przyzwyczajeń oraz promuje zdrowy styl życia.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Trasa przejazdu pomiędzy oboma miastami powstała w popularnej aplikacji Komoot, która jest jednym ze strategicznych partnerów w kampanii Poland Soul Travel. To pionierski projekt ZOPOT w Wiedniu, którego celem jest pokazywanie Szwajcarom i Austriakom, że Polska jest idealnym celem turystyki w stylu slow. Kampania wyróżnia dziesięć regionów kraju i siedem dużych miast, ukazując ich wybrane, najciekawsze atrakcje, rekomendując aktywności sportowe i unikatowe domy gościnne.

Poland Soul Travel i wystawa o polskich zabytkach UNESCO

Słuchaj podcastu NowyMarketing

W ramach Poland Soul Travel rejon Ziemi Kłodzkiej oraz Kraków odwiedziły ostatnio grupy dziennikarzy reprezentujących takie media jak portal aboutTravel.ch czy „Salzburger Nachtrichten”. Wychodząc naprzeciw upodobaniu Szwajcarów do podróży koleją, ZOPOT Wiedeń nawiązał też we wrześniu długofalowe partnerstwo z firmą RailTour oferującą atrakcyjne wycieczki koleją w różne miejsca w Europie.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Szwajcarzy mogą też poznać walory Polski dzięki wystawie prezentującej zabytki UNESCO zlokalizowane na terenie naszego kraju. Można ją w ją oglądać w samym sercu stolicy Szwajcarii, a otwarto ją w trakcie III Polskiego Forum Gospodarczego i Technologicznego, strategicznej inicjatywy Ambasady RP w Bernie. Impreza zgromadziła znakomitych panelistów reprezentujących sektory technologii i innowacji z obu krajów, a walory turystyczne Polski prezentowali Marcin Płachno oraz przedstawiciele Dolnośląskiej Organizacji Turystycznej.

Takich dobrych wiadomości było jednak niedawno o wiele więcej. Tylko we wrześniu w ramach projektu Poland Soul Travel (www.polandsoultravel.com) Kraków i rejon Ziemi Kłodzkiej odwiedziły grupy dziennikarzy reprezentujących takie media jak portal aboutTravel.ch czy „Salzburger Nachtrichten”, a podczas spotkania w Zurychu ZOPOT Wiedeń nawiązał długofalowe partnerstwo z firmą RailTour oferującą atrakcyjne wycieczki koleją w różne miejsca w Europie. O tym, że do dużych miast Polski można stosunkowo łatwo dotrzeć pociągiem pisaliśmy już tutaj, ale znając miłość Szwajcarów do podróżowania pociągami potencjał do współpracy jest o wiele większy!

Strona internetowa kampanii przybrała formę wirtualnego przewodnika i jest dostępna pod adresem www.polandsoultravel.com – w niemieckiej, a także angielskiej i polskiej wersji językowej.

Inspirujące i bardzo odmienne od siebie miasta takie jak stary Kraków, bogaty bałtycki port Gdańsk czy intrygująca kontrastami Warszawa. Zdrowe, ekologiczne produkty i kuchnia regionów, w wielu miejscach nadal skutecznie opierająca się globalnej przemysłowej produkcji. Przepiękne, prowadzone z pasją domy gościnne, z których najciekawsze polecamy na stronie internetowej projektu Poland Soul Travel.

Ale przede wszystkim byłaby to pasja, z jaką inicjatorzy wycieczek, touroperatorzy i zwykli mieszkańcy podejmują gości z zagranicy i na co dzień zachęcają do odwiedzania Polski. Pasja, której najlepszym przykładem była niecodzienna wyprawa dyrektora ZOPOT Wiedeń z Zurychu do Wrocławia. Te 954 kilometrów pozostanie w nogach naszego bohatera na długo. Ale granice, które udało się przekroczyć dzięki tej wyprawie – przede wszystkim granice psychologiczne – składają się na ważne doświadczenie. Bo chcieć to móc!

Budowanie pozytywnego wizerunku danego kraju w innym kraju składa się jednak przede wszystkim z inspirujących i zauważalnych medialnie gestów. Takim gestem była druga już w tym roku rowerowa podróż Marcina Płachno, Dyrektora ZOPOT Wiedeń, przerzucająca mosty przez granice i pozornie odległe od siebie światy. Trasa przejazdu pomiędzy oboma miastami powstała w popularnej aplikacji Komoot, która jest jednym ze strategicznych partnerów projektu Poland Soul Travel. Kolejne przystanki miały miejsce w miastach Ulm, Ingolstadt, Pradze oraz na granicy Polski i Czech. Szczegółowy przebieg trasy można zobaczyć tutaj.

Do Wrocławia Dyrektor ZOPOT Wiedeń dotarł 25 września o godzinie 15:00. Trzecie największe miasto w Polsce, przepięknie położone nad odnogami tworzącej wyspy Odry to jedno z najciekawszych miejsc na weekendowy city-break w kraju. Pełna życia i młoda duchem metropolia z długą historią zachwyca swoimi secesyjnymi kamienicami, parkami i muzeami, a przede wszystkim – swobodną atmosferą, w której poniemieckie dziedzictwo miesza się ze współczesnym, kosmopolitycznym duchem czołowego ośrodka kulturalnego Polski. Więcej o atrakcjach Wrocławia można przeczytać tutaj.

Dlaczego Polska?

Jeden z dziennikarzy uczestniczących we wrześniowych podróżach prasowych do Polski zapytał nas wprost, co takiego mogłoby zainteresować przeciętnego Szwajcara w Polsce. Odpowiedzieliśmy bez wahania: dzika przyroda, tysiące jezior na północy i niezwykła różnorodność krajobrazu, inspirujące i bardzo odmienne od siebie miasta takie jak stary Kraków, bogaty bałtycki port Gdańsk czy intrygująca kontrastami Warszawa. Zdrowe, ekologiczne produkty i kuchnia regionów, w wielu miejscach nadal skutecznie opierająca się globalnej przemysłowej produkcji. Przepiękne, prowadzone z pasją domy gościnne, z których najciekawsze polecamy na stronie internetowej projektu Poland Soul Travel.

 Ale przede wszystkim byłaby to pasja, z jaką inicjatorzy wycieczek, touroperatorzy i zwykli mieszkańcy podejmują gości z zagranicy i na co dzień zachęcają do odwiedzania Polski. Pasja, której najlepszym przykładem była niecodzienna wyprawa dyrektora ZOPOT Wiedeń z Zurychu do Wrocławia. Te 954 kilometrów pozostanie w nogach naszego bohatera na długo. Ale granice, które udało się przekroczyć dzięki tej wyprawie – przede wszystkim granice psychologiczne – składają się na ważne doświadczenie. Bo chcieć to móc! 

Trasę rowerowej podróży Marcina Płachno z Wiednia do Krakowa można było śledzić w Komoot oraz na profilach Zagranicznego Ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej w Wiedniu na LinkedInie i TikToku.

Nowe partnerstwa

Ostatni czas był bardzo intensywny i owocny dla relacji na linii Polska – Szwajcaria. Tylko w dniach 18-19 września br. w centrum kongresowym Kursaal Bern AG odbyło się III Polskie Forum Gospodarze i Technologiczne – strategiczna inicjatywa Ambasady RP w Bernie, która zgromadziła w stolicy Szwajcarii znakomitych panelistów reprezentujących sektory technologii i innowacji z obu krajów. Turystyczne walory regionów Polski promował w czasie Forum Dyrektor Płachno w imieniu Polskiej Organizacji Turystycznej wraz z przyjaciółmi z Dolnośląskiej Organizacji Turystycznej.

Ponadto po zakończeniu pierwszego dnia Forum, otwarto w samym sercu Berna wystawę prezentującą zabytki UNESCO zlokalizowane na terenie Polski.

Takich dobrych wiadomości było jednak niedawno o wiele więcej. Tylko we wrześniu w ramach projektu Poland Soul Travel (www.polandsoultravel.com) Kraków i rejon Ziemi Kłodzkiej odwiedziły grupy dziennikarzy reprezentujących takie media jak portal aboutTravel.ch czy „Salzburger Nachtrichten”, a podczas spotkania w Zurychu ZOPOT Wiedeń nawiązał długofalowe partnerstwo z firmą RailTour oferującą atrakcyjne wycieczki koleją w różne miejsca w Europie. O tym, że do dużych miast Polski można stosunkowo łatwo dotrzeć pociągiem pisaliśmy już tutaj, ale znając miłość Szwajcarów do podróżowania pociągami potencjał do współpracy jest o wiele większy!

Kampania Poland Soul Travel

Poland Soul Travel to pionierski projekt Zagranicznego Ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej w (ZOPOT) Wiedniu, którego celem jest promowanie Polski w stylu slow w Austrii i Szwajcarii.

Kampania wyróżnia dziesięć regionów kraju i siedem dużych miast, ukazując ich wybrane, najciekawsze atrakcje, rekomendując aktywności sportowe i unikatowe domy gościnne.

Strona internetowa kampanii przybrała formę wirtualnego przewodnika i jest dostępna pod adresem www.polandsoultravel.com – w niemieckiej, a także angielskiej i polskiej wersji językowej.