Betclic został nowym sponsorem strategicznym Ruchu Chorzów

Betclic został nowym sponsorem strategicznym Ruchu Chorzów. Umowa z beniaminkiem PKO BP Ekstraklasy obowiązywać będzie przez co najmniej dwa lata. W ramach współpracy logo Betclic znajdzie się m.in. w centralnym punkcie frontu koszulek „Niebieskich”.
O autorze
2 min czytania 2023-07-14

Ruch Chorzów należy do grona najbardziej utytułowanych klubów piłkarskich w historii Polski. Dziś do niebieskiej rodziny, w roli Sponsora Strategicznego, dołącza Betclic. Logotyp czołowej marki bukmacherskiej w Polsce zajmie miejsce w centralnej części frontu koszulki meczowej Ruchu oraz na strojach treningowych.

Branding pojawi się również m.in. na stadionie podczas meczów domowych, w oficjalnych materiałach drukowanych, a także na stronie internetowej klubu, grafikach publikowanych w mediach społecznościowych czy w materiałach tworzonych przez klubową telewizję – Ruch TV. W przyszłości logo Betclic znajdzie się także na autokarze drużyny.

Umowa sponsoringowa oparta została o trzy źródła finansowania. Oprócz stałej kwoty i premii za wyniki sportowe, Ruch Chorzów otrzymywać będzie wynagrodzenie w ramach współpracy afiliacyjnej. Każdy nowy gracz w Betclic, który zarejestruje konto z kodem „NIEBIESCY”, wpłaci pierwszy depozyt w wysokości 100 PLN i zagra za tę kwotę, gwarantuje klubowi wsparcie finansowe tej samej wysokości na wybrany razem z klubem cel.

Wśród celów znajdą się m.in. dofinansowanie do wyjazdu kibiców na wybrany mecz wyjazdowy czy oprawy derbów, stworzenie muralu w centrum Chorzowa, digitalizacja i udostępnienie archiwów klubowych z lat przedwojennych czy nowa platforma e-commerce klubu. To dopiero pierwsze cele ujawnione przez Betclic i Ruch – informacje o kolejnych będą prezentowane na bieżąco. Ponadto marka przygotowała budżet marketingowy na akcje aktywacyjne dla kibiców.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Fani „Niebieskich” mogą spodziewać się również jeszcze większej liczby interesujących treści na temat drużyny dzięki współpracy Betclic z Ruch TV. Na kanale YouTube bukmachera publikowane będą filmy przygotowywane przez klubową telewizję.

W ofercie Betclic kibice mogą już znaleźć nową, rozbudowaną ofertę na zakłady związane z Ruchem.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Z okazji rozpoczęcia współpracy powstał film promocyjny, w którym w rolę lektora wciela się aktor Michał Żurawski – wieloletni kibic „Niebieskich”. To pierwszy efekt ścisłej kooperacji marki z klubem. Za produkcję odpowiada bowiem „ASCETO” – lider klubowej telewizji Ruch TV. Bohaterem materiału jest Tomasz Foszmańczyk – kapitan chorzowskiej drużyny, który przeszedł z nią drogę od 3. ligi do PKO BP Ekstraklasy.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

– Jesteśmy niezwykle szczęśliwi, że możemy wesprzeć rozwój jednego z najlepszych klubów piłkarskich w historii Polski jako Sponsor Strategiczny. Widzimy w działaniach naszej marki oraz Ruchu Chorzów wiele punktów wspólnych. Kilka lat temu klub znalazł się na krawędzi, ale zamiast zaczynać „od zera”, tak jak wiele organizacji sportowych w Polsce, wybrał swój kurs i wyszedł z problemów obronną ręką dzięki ciężkiej pracy i ogromnemu wsparciu fanów. To właśnie społeczność kibiców, która w ostatnich latach wielokrotnie pokazywała swoją siłę, jest największą wartością Ruchu. Dlatego też nasza współpraca będzie polegać nie tylko na wsparciu finansowym działalności klubu, ale także na aktywacji jego kibiców i dostarczaniu im jeszcze większej liczby ciekawych treści na temat drużyny, w tym także poprzez kanały internetowe marki Betclic – powiedział Bartłomiej Płoskonka, country manager Betclic Polska.

– Kilka lat temu obraliśmy kurs na Ekstraklasę i dzięki olbrzymiemu zaangażowaniu całej „Niebieskiej” społeczności udało nam się ten cel osiągnąć. Do elity wkraczamy z nowym Sponsorem Strategicznym, jednym z największych graczy na świecie w branży bukmacherskiej. To dla nas duże wyróżnienie, a dla wszystkich obserwatorów polskiej piłki kolejne potwierdzenie, że Ruch to dzisiaj marka godna zaufania. Nawiązanie tak istotnej współpracy to w dużej mierze zasługa zdeterminowanej, walczącej do ostatnich sekund drużyny, która odniosła sukces w postaci awansu do PKO BP Ekstraklasy, ale także naszych Kibiców. To ich postawa, zaangażowanie, wypełnianie stadionu do ostatniego miejsca i gorący doping na każdym meczu, zwraca uwagę i budzi zainteresowanie dużych marek, takich jak Betclic. Dlatego też bardzo ważnym elementem naszej umowy są działania wprost skierowane do fanów – powiedział Seweryn Siemianowski, prezes zarządu Ruchu Chorzów.