Już w lipcu we wszystkich platformach streamingowych (Apple Podcasts, Google Podcasts, Spotify, YouTube oraz w serwisie Voice House), będzie można wysłuchać „Jazgotu”. To kryminalny serial audio, który obnaża oszustwa „na fałszywą inwestycję”. Takich manipulacji z „gwarantowanym mega zyskiem bez ryzyka” jest – nie tylko w Polsce – coraz więcej. Niestety, ofiarą może paść każdy, kto oszczędza i inwestuje. Przestępcy kuszą perspektywą szybkiego zysku. Po skutecznym nawiązaniu kontaktu, zrobią wszystko, by zmanipulować ofiarę.
„Jazgot” to więc nie tylko historia o pieniądzach i inwestowaniu. To opowieść o kłamstwie, psychologicznych trikach i ludziach na skraju.
Zobacz również
– Oszustwa „na inwestycję” są coraz bardziej zuchwałe, a złodzieje kreatywni. W wielu wypadkach to wręcz gotowy scenariusz na hollywoodzką produkcję. Stąd pomysł, by przed oszustami przestrzec w nietypowy jak na bank sposób i przełożyć prawdziwe historie na kryminał w odcinkach – mówi Jarosław Górski, dyrektor departamentu bezpieczeństwa mBanku.
– Kryminały są najbardziej popularną kategorią podcastową na świecie. Szczególnie te, które opowiadają prawdziwe historie. Finansowych kryminałów nie ma wiele, dlatego kiedy poznaliśmy motywację banku i poznaliśmy przestępcze tajemnice wiedzieliśmy, że za narrację musi odpowiadać utalentowany pisarz, a udźwiękowienie doświadczony reżyser audio. Jazgot to historia o marzeniach i słabościach człowieka, dowód na to, że ofiarą może paść każdy z nas. Podcast to bardzo intymne medium, gdzie słuchacze przeżywają każdy dźwięk. Jazgot to serial audio w jakości premium, z bardzo pouczającą i wciągającą historią – mówi Jarosław Kuźniar, redaktor naczelny i założyciel Voice House.
Głównym bohaterem „Jazgotu” jest Piotr. Wspólnie z żoną prowadzi „Niebieski pociąg”, klub jazzowy we Wrocławiu. Piotr realizuje swoje marzenie, ale robi to z coraz większym trudem. Chce zacząć zarabiać, a na horyzoncie pojawia się wyjątkowa okazja. Postępowanie Piotra stanowi anty-poradnik – pokazuje konsekwencje nieprzemyślanych decyzji, a przy okazji obnaża triki przestępców.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Premiera pierwszego odcinka serialu kryminalnego „Jazgot” zaplanowana jest na 20 lipca wszędzie tam, gdzie Polacy słuchają podcastów. Wcześniej, 13 lipca, na kanałach „Jazgotu” pojawi się odcinek specjalny, który otwiera cykl. Więcej informacji na temat serialu na www.mbank.pl/jazgot
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Przygotowaliśmy go na podstawie rozmów z ekspertami od przestępstw finansowych. To oni znają najnowsze metody przestępców, rozpracowują każdy nowy trop. W ten sposób wprowadzimy słuchaczy w świat nowoczesnych oszustw inwestycyjnych. Nasza rozmowa to przewodnik po tym, na co uważać nie tylko inwestując pieniądze – mówi Jarosław Kuźniar, Voice House.
mBank od lat edukuje Polaków w dziedzinie bezpieczeństwa. Jako pierwszy wśród banków prowadził kampanie społeczne na ten temat. Serial audio to kolejna inicjatywa banku, tym razem realizowana w ramach akcji Samoobrona w sieci.