W Polsce według danych Policji w 2022 r. odnotowano ponad 2031 prób samobójczych młodych ludzi. To o 150% więcej niż w roku 2020. Dove, Fundacja UNAWEZA i sieć sklepów Biedronka w dniach 10-19 lipca br. wspólnie realizują akcję, której celem jest wsparcie zdrowia psychicznego nastolatków.
Marka Dove od lat zaangażowana jest we wspieranie nastolatków na świecie, realizując od 2004 roku projekt Dove Self-Esteem. Celem programu jest budowanie u młodych ludzi poczucia własnej wartości oraz zmiana definicji piękna, które ma być źródłem pewności siebie, a nie obaw. W Polsce program realizowany jest od 2018 roku i polega na prowadzeniu lekcji warsztatowych w szkołach na podstawie materiałów przygotowanych i dostarczanych przez markę. Dzięki działaniom edukacyjnym programu do 2030 roku Dove chce pomóc 250 milionom nastolatków na całym świecie.
Zobacz również
Dodatkowo Dove na bieżąco monitoruje zagrożenia, na jakie narażeni są młodzi ludzie, prowadząc badania wśród nastolatków. W I kwartale br. marka Dove rozpoczęła kampanię społeczną Detox FEEDu, by wesprzeć nastolatki w świadomym korzystaniu z social mediów. Podstawą akcji były alarmujące wyniki badania z listopada 2022 roku, z których wynikało, że co druga nastolatka czuje, że nie może sprostać standardom piękna, które widzi w mediach społecznościowych a 60% nastolatek po zobaczeniu wyidealizowanego zdjęcia chciałoby zmienić coś w swoim wyglądzie (dane przedstawione w artykule pochodzą z badania przeprowadzonego przez firmę Ipsos Polska Sp. z o.o. dla Unilever Polska w ramach programu Dove Self Esteem „Toksyczne porady w mediach społecznościowych” Listopad 2022, n=424 dziewczynek w wieku 10-17 lat).
Dove podejmuje współpracę także z Fundacją UNAWEZA Martyny Wojciechowskiej w ramach projektu MŁODE GŁOWY. Projekt został stworzony, aby działać na rzecz zdrowia psychicznego nastolatków w Polsce, będący reakcją na alarmujący stan psychiczny młodych ludzi, który często może prowadzić do tragicznych skutków, jak nieleczona depresja, a nawet samobójstwo.
Wspólne działania Dove, Fundacji UNAWEZA i sieci Biedronka mają zwrócić uwagę na problemy ze zdrowiem psychicznym wśród młodzieży, wskazać związane z tym wyzwania i przyczynić się do normalizacji sięgania po pomoc. Dzięki realizowanej akcji każdy z nas może pomóc – 1 zł ze sprzedaży każdego produktu Dove lub Dove Men+Care w Biedronce przeznaczony zostanie na Fundację UNAWEZA i projekt MŁODE GŁOWY.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Akcja startuje 10 lipca br. we wszystkich sklepach sieci Biedronka i potrwa do 19 lipca br.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Projekt wspierany jest przez działania PR realizowane przez agencję public relations Yellowcups, komunikację w mediach społecznościowych Fundacji UNAWEZA oraz jej założycielki Martyny Wojciechowskiej, w kanałach SoMe marki Dove oraz projektu MŁODE GŁOWY, a także w digitalu – w aplikacji mobilnej Moja Biedronka i folderze dla klientów Biedronki.
PS Marka Dove rozpoczyna kampanię społeczną Detox FEEDu, by wesprzeć nastolatki w świadomym korzystaniu z social mediów
Dove prowadziło również kampanię Detox FEEDu, która miała zwrócić uwagę na rosnącą skalę zjawiska, a jej celem było podjęcie realnych działań wspierających nastolatki i ich rodziców, by potrafili powiedzieć „Stop!” i dać „unfollow” toksycznym treściom.