Uczestnicy tegorocznej edycji Effie swoje kampanie i działania marketingowe mogą zgłaszać w trzech terminach do 30 czerwca w ramach 12 kategorii industry oraz 18 kategorii specjalnych. Komitet Organizacyjny konkursu ponownie przyjrzał się zmianom na rynku, redefiniował i uporządkował kategorie w ramach istniejących zbiorów, a także utworzył nową kategorię Governance, zgodną z podziałem ESG, czyli działaniami firm na rzecz ekologii, społecznej odpowiedzialności biznesu i ładu korporacyjnego.
W tegorocznej edycji konkursu zgłoszenia można składać w pięciu głównych obszarach, podzielonych na kategorie:
Zobacz również
- Industry – kategorie produktów i usług
- Audience – kategorie specjalne
- Channels & Tools – kategorie specjalne
- Marketing Excellence – kategorie specjalne
- Positive Change – kategorie specjalne
Rynek jest pełen zmian i nowości, rolą Effie jest stałe śledzenie i nadążanie za nimi. W ostatnim czasie Komitet szczególną uwagę zwraca na działania z zakresu AI w obszarze komunikacji marketingowej, nie zdecydował się jednak w tym roku na wprowadzenie kategorii dla działań i kampanii korzystających ze sztucznej inteligencji. Planuje wprowadzenie jej w kolejnej jubileuszowej edycji konkursu, licząc, że będzie to już czas, gdy zobaczymy realne efekty wykorzystania AI. Tymczasem Komitet i zespół Effie uważnie śledzą, zarówno działania na rynku rodzimym, jak i inne programy Effie na całym świecie m.in. USA i Chiny i pracują nad definicją kategorii oraz przykładami kampanii na następny rok.
Definicje wszystkich kategorii znajdują się na stronie konkursu awards.effie.pl.
Terminy zgłoszeń tegorocznej edycji przedstawiają się następująco:
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
- I termin: do 26.05.2023
- II termin: do 16.06.2023
- III termin: do 30.06.2023
Sponsorzy i Partnerzy Effie Poland 2023:
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Sponsorzy strategiczni: Onet, Salesforce, TikTok, TVN Media
Sponsorzy wspierający: Adform, Meta, Radio ZET, YouTube
Partnerzy merytoryczni: AMS, Media&Leads
Patroni medialni: NowyMarketing, Business Insider, Forbes, KampanieSpołeczne.pl, Marketing przy Kawie, Noizz, PRoto
Partnerzy kreatywni: 180heartbeats + Jung v MATT, Starcom
Doradca prawny i Audytor Konkursu: Firma prawnicza SKP Ślusarek Kubiak Pieczyk