Google wprowadza generator obrazów AI w wyszukiwarce

Google wprowadza generator obrazów AI w wyszukiwarce
Gigant technologiczny coraz bardziej skłania się ku generatywnej sztucznej inteligencji. Nowa funkcja umożliwi tworzenie wizualizacji na podstawie tekstowych podpowiedzi. Oznacza to rozszerzenie procesu odkrywania poza to, co możemy znaleźć w istniejących wynikach wyszukiwania.
O autorze
2 min czytania 2023-10-16

Źródło obrazka: Wikimedia Commons

Wyszukiwarka Google od zawsze funkcjonowała na bazie sztucznej inteligencji. Jej przedstawiciele postanowili wyposażyć ją w nową opcję.

– Jeśli wyszukasz coś w rodzaju „narysuj zdjęcie kapibary w czapce kucharskiej i gotującej śniadanie”, SGE wyświetli w wynikach maksymalnie cztery wygenerowane obrazy. Dotknij dowolnego z tych obrazów, a zobaczysz, jak generatywna sztuczna inteligencja rozszerzyła Twoje początkowe zapytanie o szczegóły opisowe, takie jak „fotorealistyczny obraz kapibary w czapce kucharskiej i gotującej śniadanie w lesie, grillującej bekon”. Następnie możesz dalej edytować opis, aby dodać jeszcze więcej szczegółów i ożywić swoją wizję – tłumaczy użytkownikom Google.

Jak będzie działała nowa funkcja?

Każdy internauta będzie mógł tworzyć obrazy dzięki funkcji AI w Google’u, w sposób bezpośredni. Jednak nie jest to jedyna niespodzianka ze strony serwisu. Google uruchomił również funkcję asystenta pisania, umożliwiającą łączenie notatek i zapytań na podstawie aktywności w wyszukiwaniu.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Być może na przykład zastanawiasz się nad projektami majsterkowania, takimi jak przekształcenie garażu w domowe biuro. Po znalezieniu pomocnych pomysłów w Internecie i wykonawców, z którymi chcesz się skontaktować, możesz poprosić SGE o „Napisz notatkę do wykonawcy z prośbą o wycenę, aby przekształcić mój garaż w biuro domowe”. Stamtąd możesz łatwo wyeksportować wersję roboczą do Dokumentów Google lub Gmaila, gdy będziesz gotowy, aby dodać osobisty akcent – informuje Google.

Dzięki nowemu cyfrowemu asystentowi będziemy na bieżąco z wszelkimi treściami, a wysiłek związani z tworzeniem odpowiednich zapytań i raportów zmniejszy się znacząco. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Google w obliczu nowych trendów

Marka zawsze podchodziła cierpliwie i ostrożnie w stosunku do sztucznej inteligencji, jednak uruchomienie ChatuGPT oraz ogromne zainteresowanie użytkowników nową technologią wymusiły wdrożenie nowej funkcji. W związku z tym, Google w błyskawicznym tempie zaczął implementować rozwiązania oparte na AI do swojego produktu. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Sztuczna inteligencja przyciąga mnóstwo nowych konsumentów, o czym świadczą statystyki aplikacji mobilnej Bing. Od momentu zainstalowania nowych funkcji AI, aplikacja odnotowała 10-krotny wzrost liczby pobrań na początku aktualnego roku. Z tego powodu rozgrzała ogromna dyskusja o tym, jak sztuczna inteligencja zmieni nawyki wyszukiwania i odkrywania w internecie.

PS Wyciekły rozmowy z Google Bard. Prywatność w internecie zagrożona?

W ostatnim czasie pojawiły się doniesienia o wycieku rozmów internautów z chatbotem AI od Google’a. Sprawa wywołała ogromne kontrowersje. Pod znakiem zapytania stanęło bezpieczeństwo użytkowników, związane z ich prywatnością.

PS2 Google powie, jak żyć. Rozpoczęły się testy „trenera życia osobistego”

Google DeepMind testuje nowy produkt, tzw. trenera życia osobistego AI. Oparty na uczeniu maszynowym model będzie m.in. w stanie odpowiadać na pytania dotyczące relacji międzyludzkich i komunikacji. Czy sztuczna inteligencja może dobrze doradzać w dziedzinie relacji społecznych? Czy potrafi zrozumieć ludzkie uczucia i emocje? Czy porady AI mogą zaszkodzić naszym kontaktom społecznym?