W 2023 roku mija 60 lat, od kiedy marka Lamborghini rozpoczęła rewolucję w świecie motoryzacji. Włoski producent stworzył w tym czasie ikoniczne modele, które do dziś są doceniane przez miłośników marki. Z tej okazji na całym świecie powstają niecodzienne dzieła sztuki, które są lokalnymi interpretacjami historii włoskiego producenta. Lamborghini Warszawa, jedyny oficjalny salon marki w Polsce, również dołączył do tego projektu.
Marka Lamborghini w ponad pół wieku stała się symbolem pasji, innowacji i designu. Wszystkie samochody, które powstają w fabryce w Saint’ Agata Bolognese wzbudzają olbrzymie emocje, reprezentują konkretny styl życia, są manifestacją mocy i szybkości. Cieszę się, że od blisko 10 lat możemy być częścią tej historii i oferować te wyjątkowe samochody także polskim klientom – mówi Piotr Jędrach, Dyrektor Generalny Lamborghini Warszawa.
Zobacz również
HEX ART. Bursztynowa opowieść o czasie
Polska interpretacja projektu artystycznego powstałego z okazji jubileuszu 60-lecia marki Lamborghini jest wynikiem łączenia pasji do motoryzacji, historii i sztuki. Dzieło zatytułowane „HEX ART. Bursztynowa opowieść o czasie” przybrało formę rzeźby kinetycznej. Projekt nawiązuje do polskiej kultury ludowej, a precyzyjniej do słowiańskiego amuletu szczęścia. Został wykonany z mosiądzu i bursztynu, połączone ze sobą trzy geometryczne, ażurowe segmenty rysują symboliczne nawiązanie do budowy żywego organizmu. Pionowy układ kształtuje sylwetkę rzeźby, a całościowy wrzecionowaty obrys nasuwa skojarzenie z designem samochodów marki Lamborghini, podkreślając ich dynamikę i DNA.
Tak jak w żywym organizmie, w wewnętrznej strukturze rzeźby krystalizują się trzy istotne aspekty życia. W środkowej i najważniejszej części, znajduje się żywiczna bursztynowa materia o dwóch obliczach, która symbolizuje serce i wytrwałość. Na górze umiejscawia się rozum i inteligencja, a w dolnej części tworzy się pożądanie i namiętność – tłumaczy autorka projektu, artystka Małgorzata Paruch-Piotrowska.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Bursztyn, który został wykorzystany w projekcie przybrał postać heksagonów, które są bezpośrednim nawiązaniem do form i kształtów charakterystycznych dla marki.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Wszystkie dzieła powstałe z okazji jubileuszu zostaną wystawione w muzeum Lamborghini w Saint’ Agata Bolognese.