Pustoszejące miasta i znikający dawcy szpiku. Poruszający spot Fundacji DKMS

Fundacja DKMS zaprezentowała nowy, poruszający spot z udziałem popularnego ratownika „Borkosia”. Wideo jest elementem szerokiej kampanii, która ma zachęcić nowe osoby do rejestrowania się w bazie dawców szpiku.
O autorze
1 min czytania 2023-11-28

Ustka, Ząbkowice Śląskie czy Grodzisk Wielkopolski – każdego roku podobnej wielkości „miasto” znika z bazy dawców szpiku Fundacji DKMS. Powody kurczenia się bazy dawców bywają prozaiczne – to m.in. nieaktualne dane na temat stanu zdrowia lub brak kontaktu z dawcą.

Aby zobrazować problem, Fundacja DKMS stworzyła nowy spot, który prezentuje apokaliptyczną wizję pustoszejącego miasta. Główną rolę w kampanii odegrał Marcin „Borkoś” Borkowski – mistrz Europy w ratownictwie medycznym, który w swoich kanałach prowadzi działania edukacyjne i relacjonuje pracę medyków.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]

Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]

Wielu osobom trudno sobie wyobrazić, że w ciągu roku baza dawców szpiku kurczy się aż o 15 tys. osób. To szokująca, ale również abstrakcyjna liczba. Dlatego chcieliśmy w dobitny sposób zwizualizować to, z czym się mierzymy – pokazując puste ulice i prawdziwych, znikających ludzi, a w konsekwencji brak jakiejkolwiek pomocy  – mówi Jakub Biegaj z wrocławskiej agencji GetHero, która odpowiada za koncepcję kreatywną i produkcję wideo.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Nowy spot zainaugurował listopadową kampanię „15 za 15”, która zachęca nowych dawców do rejestracji w bazie Fundacji DKMS. Celem akcji jest zastąpienie 15 tys. pustych miejsc w bazie 15 tysiącami osób niosących pomoc.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się
Nasz cel jest bardzo prosty – chcemy udowodnić, że dzięki wsparciu internetowej społeczności jesteśmy w stanie zmienić ginące miasto w tętniącą życiem metropolię. Dlatego do udziału w projekcie zaprosiliśmy także blisko 20 internetowych twórców, zrzeszających wokół siebie różne społeczności – mówi Anna Połotnicka, koordynatorka akcji z ramienia Fundacji DKMS. 

Oprócz popularnego „Borkosia”, w kampanii Fundacji DKMS zobaczymy m.in. psycholog Annę Szlęzak, księdza Sebastiana Koseckiego oraz Kasię Bożek – czyli Fusialkę z internetowej „Ekipy”. O akcji usłyszą też osoby śledzące Łukasza Boka – twórcę profilu o tematyce newsowej „Konflikty i Katastrofy Światowe”.

Dołączenie do bazy dawców umożliwia prosty formularz na stronie internetowej Fundacji DKMS.